Fabiano en alessandro en een neefje bij hebben

mijn schoonzus is gisteren met spoed naar het ziekenhuis gegaan omdat ze een hevige bloeding had… ze was 31 weken en had een voorliggende placenta. twee uur later is hun zoontje geboren. romano heet hij en is 1500 gram. mijn schoonzus had twee en een halve liter bloed verloren en was kritiek. ze was in shock. met haar en met romano gaat het naar omstandigeheden goed. we hopen dat dat ook zo zal blijven gaan

maureen

nee haar tweede kindje… en ik (wij) heten romano van ons achternaam. zij dus ook maar omdat ze getrouwd is heet ze nu anders en dat vond ze zoooooo jammer dat ze het op deze manier heeft gedaan!! ja best grappig he?

maureen

Hoi Maureen,

Dat zal wel schrikken zijn geweest zeg, zo onverwachts bevallen en dan veel te vroeg!
Gelukkig gaat het nu naar omstandigheden een beetje goed met ze.
Wel ontzettend leuk bedacht, die naam!
Hopelijk gaat het gauw NOG beter met ze!
Enne…gefeliciteerd hè!!!

Groetjes, mamma van Stephan

jaaa dankj e wel!! ja was schrikken hoor jeetje… het was natuurlijk nog helemaal niet zeker of ze het zouden redden. maar heb net telefonisch contact gehad… mijn schoonzusheeft vannacht nog bloed gehad en met die kleine hummel gaat het ook nog goed… hij ademt op eigen kracht, wel met wat extra zuurstof… maargoed.

maureen

Ik hoop dat je schoonzus en broer snel van de kleine kunnen gaan genieten.
Heel veel sterkte en houd ons op de hoogte.

Liefs Kristel

hahaahah die armanda…geeft niet hoor!!!

maureen

sorry, ik zie het enne… zwager = zwanger of
had jij (net als ik vaak) last van een toestenbord die af en toe de letters verwisselt. hihihihihi

Liefs Kristel

jeetje dat si idd schrikken hoop dat ze beiden snel opknappen en naar huis kunnen

ja mijn schoonzus mag maandag naar huis en ze verwachten dat romano nog wel een week of zeven, acht in het ziekenhuis is…maarja als hij daardoor een sterke vant gaat worden dan moet het maar he? het is niet leuk , want je wenst je wel een andere kraamtijd maargoed het is zo en hun gezondheid staat bovenaan he?

maureen

Het is in ieder geval fijn dat je schoonzus aan de beterende hand is.
Wens ze van ons sterkte de komende tijd.

En ja, het is niet de kraamtijd die je zou willen. Is het niet mogelijk om via een video verbinding je kindje 24 uur per dag te kunnen zien. Sommige ziekenhuizen bieden dat aan, of hebben de mogelijkheid.

Liefs Kristel

Hoi Maureen.
Van harte gefeliciteerd met jullie neefje.
ik hoop dat hij en je schoonzus er goed doorheen komen.
Gelukkig zijn die kleintjes enorm sterk,tenminste dat zeggen ze altijd.
Groetjes Eljada.
P.s. Is je man dan van italiaanse afkomst?
Ik vindt Romano zo italiaans klinken en allesandro en fabiano trouwens ook.

Hoi Eljada,

Ja, Maureen haar man is van Italiaanse afkomst en ze heten dus Romano van hun achternaam.
Ik weet het omdat ik het al eens gevraagd had

Ehm…ik zit alleen wel voor mijn beurt te praten nu geloof ik
Sorry Maureen!!!

Liefs, mamma van Stephan

oh dat geef niet bianca… vin ik alleen maar tof dat je dat onthouden hebt

en kristel ze heeft zo’n video verbinding…kan ze inderdaad vanuit haar bed haar kindje zien… kussss van mij allemaal

maureen

Hoi Maureen,

Die videoverbinding had de vrouw van mijn neef ook in het ziekenhuis (je weet wel, waarvan de dochter vorige week geboren is, 7 weken te vroeg).

Maar ik dacht eigenlijk dat Kristel bedoelde of ze THUIS niet zo’n video-verbinding kunnen krijgen.
Daar heb ik namelijk ook weleens van gehoord.

Liefs, mamma van Stephan

maureen van harte gefeliciteerd he . wat erg allemaal zo vroeg geboren ,ik hoop dat hij zich er goed door heen slaat , en dat ze straks samen met ze vieren kunnen genieten . heel veel sterkte toe gewenst

eel liefs marielle en knuffels van tanja

oke ja dat begreep ik verkeerd… ik ga er vanavond naar toe, ik zal het aan ze doorgeven zodat ze het kunnen vragen. heb je daar internet voor nodig? want die hebben ze niet. maar in ieder geval bedankt voor de tip he?

maureen

Pffff…da’s een goeie vraag of je er internet voor nodig hebt.
Ik heb het ooit eens op TV gezien (dat die mogelijkheid bestaat) maar ik weet niet meer of dat nou via een webcam ging.
Nee, volgens mij konden die mensen hun baby op de één of andere manier gewoon via de televisie zien…
Nou ja, ik weet het niet meer precies. Het is echt al een tijd geleden dat ik dat gezien heb.
Maar ze zou het natuurlijk altijd kunnen vragen!

Wonen ze eigenlijk ver bij het ziekenhuis vandaan?

Leuk dat je er vanavond naar toe gaat!
Vertel je ons hoe het was?

Liefs, mamma van Stephan

jaaaa dat zal ik zeker schrijven hoe het was… en ik zal het doorgeven over die video vebinding… kussss van mij

maureen

het gaat heel goed met moeder en de kleine romano. hij mag al even uit de couveuse om vast gehouden te worden… hij krijgt om de twee uur 1cc voeding. als hij wakker is door zijn mondje en als hij slaapt door een sonde. het is een pittig mannetje zeiden de zusters. hij laat al van zich horen als hij het er even niet mee eens is. tja hopen dat het zo door mag gaan met hem dan komt hij er wel

maureen

Goh, dat klinkt hartstikke goed joh!
Fijn dat hij al eventjes uit de couveuse mag. Dat is ook erg fijn voor de moeder enzo, kan je je kind tenminste nog vasthouden.
En wat gaaf dat zo’n klein ukkie al van zich laat horen als hij het er niet mee eens is, haha!
Wisten ze trouwens al iets over wel of geen video-verbinding?

Groetjes, mamma van Stephan