Exzeem exzeem en nog eens exzeem

Hoi,

Onze dochter ziet wit van de mentholpoeder en heeft een constante wetlook met haar haar. Ze heeft een exzeem uitbarting die buiten alle proporties is. Het zit echt overal. En het ergste is het is vochtblaasjes exzeem. dus naast de jeuk doet het ook pijn met lopen en dingen vastpakken. Want het zit ook aan de binnenkant van d’r handen. Nu hebben we een badolie op recept gehad lijkt een beetje op baleum voor jeuk. Maar omdat ze het ook op d’r hoofdhuid heeft moet ze ook met d’r hoofd onder water in de olie. En dat op d’r verjaardag. Met speltjes enzv er nog wat van kunnen maken.
Ook zitten we even met een hogere stap van hormoonzalf om het de kop in te drukken. Daar was ik niet zo blij mee zul je begrijpen. ik hoopte eerst nog dat het waterpokken was meer niet dus.

Het vervelende van dit alles is dat ze heel humeurig is. En veel huilt en slecht slaapt.

Maar goed moest het even kwijt

lon106

Exzeem is echt heel erg vevelend!! Heb vroeger iemand gekend die het ook heel erg had. Vooral in het gezicht. Heeft toen ook eht alles geprobeerd. Uiteindelijk bij een hele goede kliniek in Hilversum terecht gekomen. Daar hebben ze zalf gegeven. Weet niet hoe dit heette, maar naast deze zalf werd ook paardenmelk aangeraden.

Deze melk kan je geven vanaf hele jonge leeftijd en is heel erg goed voor de darmen en de weerstand. Ik zeg niet dat het een wondermiddel is, maar deze persoon heeft er echt heel veel baat bij gehad. Zelf heb ik ook wel eens paardenmelk gehad, amar dan voor iets anders. Het hielp mij ook erg goed! Het valt te proberen! Misschien kun je eens kijken op www.paardenmelk.nl zij zijn echt heel goed en kunnen je veel uitleggen over dit product

Alle beterschap voor de kleine meid!

Groetekes, Sje

beste lon
mijn dochter heeft ook exzeem in ergere mate gehad nu heeft ze het soms nog
mijn dochter kreeg het toen ze net een paar weken oud was nou toen heb ik het wel geweten ik heb dag in en dag uit met een huilend meisje gezeten nou en ik kan je zeggen dit waren me eerste echte zwaren dagen en vooral die nachten duren dan zo lang ik was toen voort echt gebroken ze huilde veel niet om dat ze een huilbaby is nee dat was ze echt niet maar echt omdat het zo zeer deed je kon haar ook niet aanraken want dan begon ze meteen te huilen slapen ging niet goed eten niet wat dat kwam er allemaal uit ik was al een paar keer naar de dokter geweest met het probleem dat ze er zo uit zag de dokter wist niet meteen wat het was hij dacht dat het een reactie was op mijn borstvoeding en deed er dus niks aan in die zelfde tijd had ze nog een schimmelinfectie op haar kontje daar kreeg ik wel zalfjes ervoor maar dat veranderde niets aan de exzeem op haar huidje een paar dagen daarna belde mijn moeder de dokter op dat het zo niet langer kom en of er iemand kon komen kijken die zelfde dag is de dokter nog geweest en schrok zo erg dat hij meteen een afspraak had gemaakt bij een kinderarts in het ziekenhuis die zelfde dag kon ik nog terecht en daar aangekomen in het ziekenhuis zagen ze meteen wat er scheelde ik kreeg zalfje en antibiotieca ik heb haar netjes elke dag behandeld met de zalfje en naar twee maanden was het ergsten voor bij en kon ik weer s’nachts door slapen

een tip exzeem mag je nooit insmeren met baby olie door die olie word de pijn nog erger en dat begint ook erg te branden ik heb deze zalfjes gekregen van de dokter
fusidinezuur creme deze creme mocht ik maar heel dun aanbrengen en dat twee keer per dag en ik heb er een tweede zalf erbij gekregen deze heet vaseline-cetomacrogolcreme deze creme mocht ik twee tot drie maal per dag dik op de huid aanbrengen na volle twee maande was het over later heeft ze het nog wel terug gehad maar niet meer dat haar hele lichaam onder zat alleen wat plekjes exzeem daarvoor heb ik gewoon nog de zalf in huis

sorry voor het heel boekwerk maar er staan nuttige tips in ik zou wel langs de dokter gaan voor dit geval want anders beleef je net zoveel elende als ik toen

gr de moeder van Leyla

veronique daniels

achh wat vervelend zeg!
Nou ik geloof goed dat ze humeurig is en slecht slaapt het is ook niet niks!

beterschap met de kleine meid.

groetjes Gytha

Beterschap voor de kleine meid, hoop dat het snel overgaat.

Groetjes Maaike, mama van Nicky en Bob

Erg veel beterschap!!! Hopelijk gaat t snel weer wat beter!

Hoi Veronique,

Allereerst bedankt voor je reactie en je adviezen.

Gewoon ter info wij hebben al eerder met het bijltje gehakt alleen niet zo erg als nu. Ze heeft al sinds haar geboorte exzeem. Van mij ge-erft. Maar nu was er dus weer een uitbarsting alleen wat erger dan alle ander uitbarstingen. Ze had er ook nu meer last van veel meer jeuk enzv.
We hebben niet zo zeer een olie gekregen om in te smeren maar een soort olie om in bad te doen. Zodat er een beschermend en kalmerend laagje ontstaat dat ook nog een verkoelen de werking heeft.

Het gaat nu al weer stukken beter de combimethode van mentholpoeder tussendoor en elke dag in speciaal bad en wat hogere hormoonzalf dan normaal werkt erg goed.
Vanaf morgen gaan we weer over op de normale zalf en gaat de mentholpoeder eraf. en dan nog twee dagen speciaal badje en dan over naar de orde van de dag hopelijk.

Moeten vw pas weer naar de ka.

Groetjes

lon106