Exuses

Ik wil graag via deze topic mijn exuses aanbieden…
Ik heb nog niet zo heel lang geleden een topic gestart (lees dit maar eens goed door:titel topic ) waar ik me iets te grof in heb uitgedrukt…
Voor mezelf en voor de personen in kwestie vind ik dat ik de mensen tegen wie ik niet zo aardig heb gereageerd een exuus verschuldigd ben…
Ik had dit eigenlijk eerder moeten doen maar was weer eens te trots ( niet zon mooie eigenschap van mezelf…)
Waarom ik dit besloten heb? Omdat ik eens goed rondgekeken heb op deze site en tot de conclusie ben gekomen dat ik MIJN conclusies mischien wel te snel heb getrokken…

Dus bij deze spijt het me dat ik zo fel gereageerd heb terwijl ik andere daar juist van heb beschuldigt…

Ik wil jullie graag een verhaal erbij vertellen zodat jullie me mischien beter begrijpen…

Toen ik 19 jaar was kwam ik erachter dat ik zwanger was…totaal onverwachts maar wel dolgelukkig…
Ik woonde op kamers mijn vriend nog thuis… samen met mijn vriend hebben we er toen alles aangedaan om te zorgen dat we alles zo goed mogelijk konden voorbereiden op de kleine…
We hebben allebei onze diplomas gehaald en gezorgd voor een goed inkomen…
En ook hebben we meteen woonruimte gezocht… We hebben ook veel steun en hulp gehad aan familie en vrienden, waar we heel dankbaar voor zijn… En uiteindelijk was het zover… toen jordy geboren werd moesten we het waarmaken allemaal…We hebben slapeloze nachten gehad , konden niet meer uitgaan of gewoon gezellig wat met vrienden doen Maar dat boeide ons niet want we hadden elkaar we zijn in die tijd echt tot een gezin gegroeid een eigenlijk ben ik best trots op mezelf dat we het zo goed hebben en voor jordy een fijn thuis hebben gecreerd…Inmiddels ben ik 20 jaar en als ik mijn leven over kon doen zou ik het precies hetzelfde hebben gedaan… en hoewel de kleine niet gepland was zou ik hem voor geen miljoenen willen missen hij is ons jongetje en ik ben super trots dat ik zijn mama mag zijn…
Ik zeg nu niet dat het goed is om jong kinderen te krijgen maar alleen dat het goed kan worden als je er zelf iets van maakt…

Ik hoop door mezelf hier een beetje bloot te hebben gegeven dat jullie mijn exuses aanvaarden en begrijpen waarom ik zo reageerde…

groetjes joyce de mama van jordy

joyce

vraagje: ging het om deze conclusie?

quote:
Ik heb besloten om toch nog even te reageren op jullie bullshit.. Nee het klopt ik heb inderedaad geen respect meer voor jullie!!

Ik ben geen debieletje dat me de hele tijd gaat zitten verontschuldigen aan jullie…
Jullie denken dat jullie heel wat zijn met name asje en sje hebben de grootste mond op het hele forum… Ik zal me verder maar inhouden want jullie zijn het namelijk niet waard!!! Blijkbaar is het jullie hobbie om mensen te treiteren …

Ik heb intussen naar aanleiding van dit forum meerdere persoonlijke mailtjes gekregen van mensen die het met mij eens zijn…
Dus het zal wel niet alleen aan mij liggen allemaal…

Veel plezier verder met jullie zielige forumpje waar mensen elkaar beledigen en vernederen… IK PAS!!!

joyce

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor & Alexander!!

“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”

Dit had ik verwacht en al zeg ik het zelf ook verdient!

joyce

Dat had ik nooit mogen schrijven maar ik kan het helaas niet terugdraaien als dat kon deed ik het…

joyce

dat vind ik persoonlijk dan netjes van je, maar mij heb je ook niet bij naam genoemd.

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor & Alexander!!

“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”

Dat klopt degene die ik wel bij naam heb genoemd zal ik persoonlijk mijn exuses aanbieden …

Je stuurde dat stukje dat ik geschreven had terug…
En ik geef het niet graag toe maar ik schaam me echt dat ik dat heb geschreven en dat meen ik…

joyce

Hallo Joyce,

Allereerst wil ik wel zeggen dat ik het onwijs dapper vind dat je alsnog je excuses aanbied, je had ook gewoon weg kunnen blijven in het kader van “wat kan het mij ook schelen”.
Ik vind het een groot verschil of je op je 19e per ongeluk erachter komt dat je zwanger bent, dan op je 16e. Laat staan dat je er op je 16e bewust voor kiest. Natuurlijk gaat het erom hoe je hier zelf mee omgaat, maar in vele gevallen zal een onschuldig kindje er de dupe van zijn en van alle gevallen is 1 kindje die er de dupe van is, er 1 te veel naar mijn mening. Top dat jullie het zo goed doen, maar nogmaals 19 jaar is al geen 16 jaar. In de eerdere topic hadden we het al over een te snel oordeel, later kwam je hier blijkbaar op terug wat mij zeer verbaasde. Ook toen zei ik je al dat ik het tof vond dat je op het forum verder was gaan kijken dan je neus lang was en dacht dat we hierna leuk verder konden. Maar helaas een kink in de kabel ergens blijkbaar. Ik mag dan misschien wel erg aanwezig zijn hier met een grote mond, maar ben in eerste instantie begaan met iedereen. Ik ben zelf ook een mama en dat is wat ons allen hier verbind. Hoe dan ook, weer oude koeien heeft weinig zin, zou ook niet erg aardig zijn. Zoals ze dat formeel zeggen "accepteer ik je persoonlijk excuses ". Hmmmmz klinkt wel heel serieus he. Nogmaals vind ik het aardig en dapper dat je er alsnog op terug komt!

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Hoi Joyce,

Ik heb je mail met excuses ontvangen. Net als Asje vind ik het erg knap dat je erop terugkomt en zo openhartig (en hier op het forum ook nog eens openbaar!) aangeeft dat je je schaamt voor wat je geschreven hebt in het topic van vorige week.

Zoals Asje ook al schrijft, we hebben toen al geprobeerd uit te leggen waarom we zo fel en direct reageren in bepaalde tienermoedertopics. Juist mensen met jouw eigen vroege ervaring met het moederschap willen we zo graag helpen en steunen en dat wordt helaas verpest door tieners die het blijkbaar leuk vinden om hier de boel op te jutten.

We weten op een gegeven moment niet meer wat waar en niet waar is, vandaar onze vooroordelen (die helaas meestal nog uitkomen ook want als je al wat langer op het forum woont krijg je op een gegeven moment een neus voor die raddraaiers). En dan is het toch jammer als iemand als jij daaronder zou lijden als je met je eigen ik-ben-jong-moederverhaal bij ons aanklopte voor advies en steun?

Ik lijk net als Asje erg aanwezig en direct in mijn uitspraken, maar ook mijn bedoelingen zijn niet slecht. Ik ben niet alleen zuinig op mijn eigen kindjes maar ik probeer ook zuinig te zijn op de kindjes van de leden die hier aankloppen voor hulp.

Nogmaals: knap dat je erop terugkomt en je excuses aanbiedt voor hetgeen plaatsgevonden heeft. Ik ben normaal nogal koppig in dit soort situaties onder het motto laat-maar-even-spartelen, maar dit is ook een goede oefening voor mezelf, dus bij dezen aanvaard ik meteen de excuses die je me persoonlijk stuurde en wat mij betreft gaan we vanaf dit punt weer gewoon gezellig verder.

Groetekes, Sje

Ik ben blij dat jullie mijn exuses geaccepteerd hebben want ik zag zelf ook wel in dat dat het minste was wat ik kon doen naar alle drama die ik hier heb geschopt…

Het is nooit mijn bedoeling geweest om de boel hier op stelten te zetten maar in een vlaag van woede was het er al uit voordat ik het besefte… Niet zo aardig van mezelf…

Ik had denk ik gewoon meteen moeten vertellen waarom ik zo belachelijk reageerde…

In ieder geval vind ik het tof van jullie dat jullie toch nog zo vriendelijk op mijn topic reageerde ( ik had het nameijk niet meer verwacht naar aanleing van mijn eigen uitspraken)…

maar genoeg over alle drama… :smiley: Ik ben blij dat ik alsnog mijn exuses aan heb geboden aan jullie en net zo blij dat jullie ze aanvaard hebben!

groetjes joyce de mama van jordy

joyce

Hoi hoi,

Ik vind het echt knap van je dat je toch je excuses hebt aangeboden! Laten wij dit allemaal een plekkie geven en verder gaan

Groetekes!

Kan me alleen maar bij de meiden aansluiten, vind het super dapper dat je dit hebt gedaan…

Zou zeggen zand er over. er verder gaan

gr Tries

niks meer aan toe te voegen

zand erover

Groetjes van Heleen mama van Robin en Justin

Dapper hoor!
We gaan weer gewoon gezellie verder!

groetjes Gytha

Fijn dat alles weer goed is