Over een maand of vier gaat de zomertijd weer in, dus misschien dat onze mannetjes dan weer wat langer slapen? Hij ligt wel aan een drukke straat, maar daar heeft ie anders geen last van, dus ik denk gewoon zijn bioritme ofzo. Afijn, hij ligt nu met een auto in bed. Ik moet zeggen je went er ook wel weer aan, hoe vervelend het ook is. Ik heb nu iig de tijd omd e ochtendkrant (van de vorige dag) goed te lezen.
Extreem vroeg wakker
Ik wen er niet aan , vooral omdat ik ook al elke nacht 6x eruit ga voor mijn babydochter (3x bij me halen voor borstvoeding en 3x terugbrengen naar d’r eigen bedje).
Ik wende er ook niet aan hoor toen ik elke nacht er wel meerderen keren uit moest voor mijn zoon patrick,
Het voel mij eigelijk alleen maar zwaarder hoe langer het doorzetten. De eerste nacht dat hij doorsliep voelde ik mij die volgende ochtend als herboren. Stond trouwens wel meteen naast zijn bedje om te kijken of er niks mis was.
veel liefs mignon
Vanochtend was het na half zeven dat ie wakker werd en dan ben ik ook al op, dus er was winst. Ik kan me voorstellen als je er 6x uit moet dat dat absoluut loodzwaar is. Bij zo’n kleintje is het altijd bikkelen vind ik. Heel veel sterkte met de slapeloze nachten en hopelijk wordt er snel doorgeslapen!
Lekker , er zit dus vooruitgang in.
Maar wat heb je precies gedaan als ik mag vragen??
En wat hebben opa en oma gedaan??
Een knuffel van een trotse vader!!
Papa van Shakira (24-12-2002)
en Fajah (17-11-2004)
Opa en Oma hebben hem niet later in bed gelegd, waarschijnlijk een andere omgeving ofzo? Vanochtend was het ook weer half zeven en nu ligt ie toch alweer ruim twee uur te tukken. Hij heeft zijn slaap 's middags echt nog wel nodig. Hopelijk houden we dit ritme vast en dan kan ik zijn eetprobleem (eet heel slecht’savonds) maar eens goed gaan aanpakken, met de tips van dit forum.
Groetjes,
Anne-Kee
quote:
Lieve forummers,Toevallig ben ik gisteren op deze site terecht gekomen en heb al veel aan jullie tips (over slecht eten) gehad. Hopelijk hebben jullie nog tips voor mijn volgende probleem. Sinds de wintertijd wordt mijn kleine baas extreem vroeg wakker. Zo tussen 5:00 en 6:00. Hij is dan ook echt klaarwakker. Ik ben er een paar keer naast gaan liggen, maar 9 van de 10 keer helpt het niet. We hebben hem ook een keer maar laten roepen, maar dat houdt ie uren achter elkaar vol. Later naar bede doen resulteert niet in later slapen. Hijslaapt tussen de middag ook nog twee-drie uur, en ook die heb ik een paar keer overgeslagen maar hij blijf dus vroeg wakker worden. Heb dus het idee alles al te hebben geprobeerd. Iemand hiermee ervaring en tips?
Liefs,
Anne-Kee
Hoi,
Ik zit een beetje met hetzelfde probleem. Ik heb een dochter van 3,5 en een jongetjestweeling van net 1. 1 van de jongetjes is altijd tussen 6 en half 7 al wakker maar is dan nog overduidelijk moe. Hij wordt huilend wakker en gaapt aan 1 stuk door. Na het geven van zijn flesje wil hij echt niet meer slapen, hoe moe hij ook is.
We hebben ook al geprobeerd hem te laten liggen jammeren smorgens, maar hij stopt gewoon niet en om nu het hele huis wakker te laten huilen om dat tijdstip. Het is net of hij gewoon een biologisch klokje heeft wat dan afgaat. Ook geprobeerd later naar bed te doen maar dat helpt ook niets.
Iemand ideeen? Ik dacht er zelf aan om eens Dormeasan van Vogel te proberen.
Groetjes Manon
mijn zoontje die in dec 3 wordt had het ook.
Hij was en wordt soms nog steeds rond 6:00 wakker, als het een keer 6:30 is of zelfs 7:00 dan slapen we uit.
Ja het is wat hoor die kleine smurfen.
Maar goed letr naar bed helpt niet, maar sinds een maand of twee slaapt hij s’middags niet meer.
wel lassen we altijd een rustmoment in, dat houd bij ons in na de middagboterham, even bij mama in bed met een lekkere fles melk.
soms zakt hij weg maar meestal niet.
Ik leg me erbij neer.
Maar ik zou zeggen go with the flow.
En als kindjes nog zoveel slapen hebben ze het nodig toch?
Hier hetzelfde probleem, ons dochtertje Kaya is net 2 geworden en sindsdien is ze (voor haar doen) erg vroeg wakker, het begint meestal om 6 uur… Normaal sliep ze tot 8:00/8:30, en werd vrolijk wakker. Nu wordt ze 's ochtends en 'smiddags telkens huilned wakker. Ze is er overdag ook echt moe van en vraagt soms om 12:00 al of ze naar bed mag.
Sliep eerder ook 's middags 2,5 uur maar wordt nu ook na 1,5 uur wakker. Soms zó overstuur dat ik haar niet eens mag oppakken. Denk dat ze dan heeft gedroomd ofzo. Ook 's ochtends wil ze er persé uit. Zegt ook, Kaya kleertjes aan, naar beneden?
Hebben haar al laten huilen, heb naast haar gezeten, bij ons in bed deden we in het begin maar daar wil ik niet aan beginnen. Ze lijkt soms bang maar als je vraagt waarvoor komt ze steeds weer met iets anders, en meestal is ze gewoon boos dat we haar er niet uithalen. Wil haar nu consequent laten liggen/huilen tot 7 uur, 6 uur vind ik ècht te vroeg om al naar benden te gaan!!
Ben ik op de goede weg? Zou het weer over gaan? Vannacht slaapt ze bij opa en oma, ben benieuwd…
Hoi,
Elke 2 1/2 jaar is ook altijd vroeg wakker.
Zo tussen half 6 en half 7.
Nu het nog zo donker is soms pas rond 7 uur.
Anne 24 week oud is om half 6 wakker en krijgt dan de fles en slaapt
nog weer verder tot ong. 8 uur.
Heb er geen moeite mee om zo vroeg op te staan.
Ben zelf een ochtendmens en geen avondmens.
Mijn man en ik gaan doordeweeks dan ook nooit later dan 10 uur op bed.
Als je kinderen krijgt weet je gewoon dat het is gedaan met uitslapen.
Toen mijn zus nog jonge kinderen had (2) legde ze de 1ste na de
borst in de box en kroop zelf weer in bed.
Bij de eerste jengel haalde ze haar dochter uit de box en legde
ze haar in bed.
Dan kroop ze er zelf ook weer in.
Als ik een van de kinderen hoor dan sta ik gelijk naast mijn bed.
Zodra ik die lachende smoeltjes zie, dan wordt ik erg blij en voel
ik me gelukkig!
Als je er problemen mee hebt waarom begin je er dan aan?
Over een paar jaar als de kinderen groot zijn en uit gaan dan
zeg je op zondag tegen je man, ik wilde dat ze er nu maar eens uitkwamen.
Dan liggen ze de hele dag op hun bed te stinken.
Groetjes heleen. mamma van Elke en Anne
Hoi,
Vergeet nog wat te vermelden.
Elke is ook wel eens om 5 uur wakker geworden en dan is het
nog hardstikke donker.
Dan ging ik eruit en gaf haar wat te drinken en de speen weer in
doen, en zei haar dat het nog erg vroeg was en alle kindjes nog
slapen.
Je mag er nog niet uit.
Keek ik om 7 uur weer omdat ik niks hoorde. Was mevrouw al weer
in diepe slaap en werd pas om half 8 wakker.
Groetjes Heleen
quote:
Als je er problemen mee hebt waarom begin je er dan aan?
Nou dat vind ik wel een beetje kort door de bocht. Iedereen voedt z’n kinderen anders op. ALs ikzie hoe moe ze overdag is… En ik weet dat ze meer slaap nodig heeft, aangezien ze normaal zo’n 12-13 uur per nacht slaapt en overdag 2,5 uur. Ik vindt half 6 écht te vroeg om op te staan! Ik ben zwanger en heb ook m’n rust nodig. Soms lig ik er pas om 1 uur in omdat ik heb gewerkt.
Maar bij m’n ouders slapen hielp dus ook niet. Daar was ze om 5:20 wakker. En wat doen ze? Haar meteen bij hun in bed nemen… Opa en oma bedankt…
Gister haar laten huilen tot 7 uur… Ontdekte gister ook een doorkomende kies (Eén van de laatste…) En ze was aan de diarree… Misschien verklaart dat alles, en is het een periode.
Vanmorgen was het trouwens 8:15, maar ja, was ze ok een halve nacht weakker geweest i.v.m. oud en nieuw…
Happy New Year allemaal trouwens!!!
Gewijzigd door - Ingvild op 01 Jan 2008 10:50:05