Extreem verlegen

Patrick is heel erg verlegen,

Hij gaat inmiddels naar de peuterspeelzaal, wanneer we daar aankomen blijft hij liever achter mama staan. pas na enige tijd wil hij wel gaan spelen maar dan wel alleen, niet met anderen kinderen.

Hij is inmiddels al een aantal maanden naar de peuterspeelzaal dus vraag ik mij af of hij het wel goed doet.

Altijd is hij verlegen hij wil niet met anderen mensen praten, wanneer mensen tegen hem praten kruipt hij helemaal weg.
In tegenstelling tot thuis, daar is hij lekker druk en praat hij de oren van je hoofd. daar is hij een tiepische jonge.

Zijn er moeders die er ervaring mee hebben, ik weet niet goed hoe ik hem kan stumuleren om samen te spelen en vriendjes te maken.
Dat hij zichzelf kan zijn ook op de peuterspeelzaal!!

veel liefs mignon

Lastig is dat hè…

Stephan was destijds (op de leeftijd van Patrick) niet extreem verlegen ofzo, maar zodra er iemand tegen hem begon te praten kroop hij het liefst in me.
Maar uiteindelijk, na een tijdje, kwam hij dan wel los en was hij net zo uitbundig en kletserig als thuis

Maar op de psz heeft het ook maaaaanden geduurd voordat hij eens met andere kindjes ging spelen hoor.
Dan zei de juf weleens tegen mij: als jij weg bent dan loopt hij continu achter MIJ aan (de juf dus) Hij ging dus echt niet met andere kids spelen.
Later is dat steeds beter gegaan!!

Ik denk echt dat het tijd nodig heeft hoor.
Tuurlijk zou het wel prettig zijn als de juf het stimuleert, om met andere kindjes te spelen.
Maar er zijn meerdere peuters die daar simpelweg nog helemaal geen behoefte aan hebben.
Dat komt gewoon soms wat later.
Niet ieder kind is hetzelfde

Groetjes Bianca, mamma van Stephan en Kaya

ja zal allemaal wel tijd nodig hebben. Als ik zie in hoeveel fases hij de afgelopen 2,5 jaar gezeten heeft is het ook wel logiesch notuurlijk dat hij telkens veranderd.

Maar als moeder maak je, je misschien wel te veel zorgen op sommige momenten. Je wilt alleen zo graag dat je kind veel vriendjes heeft en lol heeft in zijn leven.
Begrijp me niet verkeerd hoor hij zal nu ook wel lol hebben maar op zijn manier.

Het is gewoon zo’n geweldig ventje

veel liefs mignon

Ik heb ook geen ervaring ermee, maar ik ken wel kindjes die dat ook wat hadden, volgens mij naar mate hij ouder word komt het vanzelf goed!

Groetjes Nathalie & Co

2,5 jaar is ook nog best vroeg hoor om echt samen met andere te spelen. Vaak spelen ze naast elkaar en niet echt met elkaar. Pas als kleuter zijn ze er echt aan toe en leren ze ook hoe ze met andere kinderen kunnen spelen.
Thuis is natuurlijk de veiligste plek, dus daar is patrick helemaal zichzelf. Misschien als hij iets mee kan nemen van thuis, dat hij zich dan veiliger voelt om ook met andere kindjes te spelen. Of nodig een moeder/ vader met een ander kindje uit om bij jullie thuis te spelen.
Succes, en ik geloof dat hij best wel lol heeft hoor, ook al speelt hij in zijn eentje. Sommige kinderen vinden dat nou eenmaal fijner, en ze gaan vanzelf wel met andere spelen als ze er aan toe zijn. Al kan stimuleren geen kwaad natuurlijk!

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker