Pff ik vind het soms zo moeilijk wat ik met mijn meisje aan moet!
Het is een heerlijk kind, als ze wakker is vrolijk en heel actief (nog net niet zo hyper als dr broer was op die leeftijd, maar wel drukker dan de meeste kinderen volgens mij).
Maar ze slaapt enorm veel overdag, en in plaats van dat het minder wordt, lijkt het juist steeds meer te worden naar mate ze ouder wordt!
Is wel heel makkelijk en rustig voor mij natuurlijk. Maar ik ga me steeds meer afvragen hoe normaal het eigenlijk is.
Ik kan haar soms wel een ochtend of middag ophouden hoor, zeker als ze bijv. in de buggy kan zitten tijdens winkelen. Maar dan moet ze dat de volgende dag echt inhalen en slaapt ze dus nóg meer.
Als ze niet naar bed kan, is ze ontzettend huilerig, weet niet wat ze moet doen en is over het algemeen boos op mij.
Ze slaapt 'snachts ongeveer 12 uur van 19.00-7.00 (we moeten haar 'smorgens wakker maken om broer naar school te brengen. In het weekend slaapt ze tot 8 uur).
Dan gaat ze meestal om 9.00/9.30 weer naar bed en maak ik haar rond 11.30 wakker om broer weer op te halen. dat is dus 2-2,5 uur.
En dan 'smiddags is ze om 14uur weer moe… maar mag ze niet naar bed omdat we broer om 15uur weer ophalen.
Dan slaapt ze van 15.30-17.30/18.00, weer 2-2,5 uur dus en maken we haar wakker voor het eten… om vervolgens om 19.00 weer naar bed te gaan…
ze slaapt dus ruim 16 uur per etmaal op de dagen dat broer 2x naar school gaat.
Als ze tussen de middag kan blijven liggen (als broer overblijft op school, of ik haar bij oma laat slapen) slaapt ze gerust 4uur achter elkaar, en dan eind v/d middag nog 1,5 uur. NOG meer dus.
Nou is dat voor een baby natuurlijk heel normaal… maar voor een kind van 2 ???
Ik heb het al eens min of meer aangekaart bij de HA, ook icm haar vele drinken omdat ik dacht aan suikerziekte. Daar is ze toen wel op getest maar is niks uitgekomen. Maar omdat ze op de tijden dat ze wakker is wel heel actief is, en dus niet suffig of afwezig zag hij niet direct reden voor verder onderzoek.
Wat denken jullie… zou ik het nog een keer aankaarten? Of maar gewoon vanuit gaan dat ze gewoon veel slaap nodig heeft…
Gewijzigd door - Suzsje op 04 Jul 2011 17:29:39