Extreem druk

De titel zegt het al…Dani is echt extreem druk. Druk is hij altijd geweest, maar de laatste dagen is het echt niet normaal meer.

Zo ie zo heel wisselend in stemming. Dan erg vrolijk en daarna intens verdrietig. Ook als ik wegloop (dat zal met de leeftijd te maken hebben). Vanmiddag moest hij zelfs ineens huilen bij het doorslikken van een stukje brood…nou ja…

Dat mopperige en huilerige zal wel komen omdat hij van alles wil en nog niet alles lukt en hij heeft er ook het geduld absoluut niet voor. Probeer niet gelijk naar hem toe te gaan, maar ga hem op een gegeven moment wel helpen.

Maar dat drukke…jeetje…tijdens het drinken van zijn flessen wil hij draaien, naar de andere kant van de kamer, zit steeds nee te schudden, wil van alles pakken, zich aan het overstrekken…en noem maar op. Mijn vriend is bij zijn laatste fles op een gegeven moment maar even in de slaapkamer gaan zitten, want hij zag van alles en werd helemaal hyper.

Is dit wel normaal? Is dit ook een kenmerk van een sprong,…kan het nl nergens vinden.
Inslaap komen is overigens geen probleem. Hij is niet overstuur in bed ofzo. Kletst wel wat langer. Tot nu toe slaapt hij ook nog gewoon door (even snel afkloppen). Slaapjes overdag zijn wel korter.
We zaten er zelf al aan te denken om de woonkamer zo rustig mogelijk te maken. Daarmee bedoel ik even geen bekers op tafel of boekjes in de buurt en de tv maar even uit bij eten geven (is zo ie zo niet gek, maar tv staat hier regelmatig aan in huis).

Hebben jullie tips, is dit een sprong. 6 maanden is hij trouwens al voorbij, dus hij is erg laat dan met zijn sprong. Dit lijkt overigens ook niet op de vorige sprongen.

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

het lijkt wel of je keine mop echt op ontdekking uit is.
En dan is alles interesant.
Ik gaf altijd de laatste fles op de slaapkamer en nam ze niet meer mee naar beneden. en als ze nog beneden was ging ik toch naar boven en gaf haar de fles.
Daar kon ze zo min mogelijk indrukken op doen en ging ze lekker rustig slapen.

groetjes gytha

Ik gaf de laatste fles in zijn kamertje… Daarna luier verschonen en lekker slapen. Misschien kan je ook speeltjes afwisselen. (doe ik elke dag)

Liefs

Lilypie

sprongkenmerken kunnen per keer verschillend zijn. maar ik heb t gelijk even nagekeken voor je in ‘het’ boek en de volgende hangerige periode kan met 32 weken beginnen (is dus voor de 8 maandensprong) zover ben je nog niet maar wie weet is ie er wel gewoon vroeg mee.
tv uit is sowieso beter, in ieder geval niet teveel tv. dit geeft behoorlijk wat prikkels waar hij nog drukker van kan worden.
Succes

liefs,
Rinske

hoi
Hier ook een druk/actief kind. neemt nooit (behalve als ze moe is en half slaapt) de tijd voor de fles… en dit is niet alleen tijdens een sprong.
Had gister een vriendin op visite, (is kinderen gewend) die zei, ze is wel actie he? is ze zo de hele dag? Ja! zo is ze de hele dag.

Kan dus gewoon in het kind zitten…

groetjes Gidget

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

@Gidget,

Dit had ik laatst ook. Een vriendin van me zei…ik dacht dat ik een druk kindje had, maar Dani is wel heel erg actief en druk he…

Ja daar waren wij ook al achter. Ik zeg het weleens tegen mensen en dan zeggen ze joh, alle baby’s zijn druk, maar ze hem dan bezig zien denken ze…oja inderdaad best druk. Ik vind dat ook wel leuk hoor een ondernemend mannetje en dat hij van alles wil. Leuk als hij later ook zo’n strebertje wordt. Maar soms is het wel vermoeiend.

@Rinske, ja hij is volgens mij te laat voor de 6 maanden sprong (waar hij volgens mij niet echt last van heeft gehad) en wat vroeg voor de 8 maanden sprong. Kan ook goed dat het helemaal geen sprong is? Vanavond was hij al wel iets rustiger met drinken. Heb ook bewust de hele avond de tv uit gehad. Uit het KDV gewoon rustig gespeeld en avondeten gegeven. Toen heeft hij nog even 45 minuten in bed gelegen. Toen eruit en nog weer even gespeeld en toen het flesje. Allemaal rustig aan gedaan dus. Flesje ging er daardoor wel beter in. Misschien toeval, maar kan me voorstellen dat dit voor hem wel lekkerder is. Druk spelen en doen kunnen we overdag ook genoeg doen.

dat is zo, zeker op kdv is het al best druk natuurlijk dus dan 's avonds lekker rustig aan is (lijkt mij tenminste) wat beter om alle drukte van de hele dag alvast een beetje te verwerken. en t lijkt mij ook niet echt dat t z’n sprong al is, zou wel erg vroeg zijn. 32 weken geven ze tenslotte als vroegste op en naar mijn snelle berekening is Dani nu ca. 30 weken (toch??) dus lijkt me idd niet t geval.

liefs,
Rinske

Ja klopt hij is vandaag 29 weken, dus dit is te vroeg. Dan kan nog wat worden over een paar weken, haha. Voordeel is wel dat ze na de sprong vaak weer meer kunnen. misschien dat hij dan wel een beetje gaat tijgeren of ineens de hele kamer door rolt. Dat scheelt voor hem weer wat frustratie. Misschien wordt hij wel wat rustiger als hij weet dat hij er toch wel naar toe kan. Of hij wil nog wel meer…een strebertje wil natuurlijk altijd meer…mmmmm…dat horen jullie dan wel over een paar weken…

in week 29 en 30 krijgen ze door dat je weg kan gaan dus zijn ze ook moeilijker als anders

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie

Lilypie - Personal pictureLilypie

Nou dat merk ik wel bij hem. Hij houdt me contstant in de gaten. Als hij in de box ligt/ op het speelkleed of in de wipper en hij zit mij te lang niet dan begint hij inderdaad te piepen. In bed en op het KDV heeft hij daar geen last van, maar overdag thuis dus wel. We doen al wel vaak kiekeboe spelletjes met hem en ik blijf wel tegen hem praten als ik uit het zicht ben, maar dat helpt niet altijd. Ik zorg er nu gewoon voor dat ik niet al te lang weg ben of dat ik bijvoorbeeld zijn wipper even draai, zodat hij me kan blijven zien.