De titel zegt het al…Dani is echt extreem druk. Druk is hij altijd geweest, maar de laatste dagen is het echt niet normaal meer.
Zo ie zo heel wisselend in stemming. Dan erg vrolijk en daarna intens verdrietig. Ook als ik wegloop (dat zal met de leeftijd te maken hebben). Vanmiddag moest hij zelfs ineens huilen bij het doorslikken van een stukje brood…nou ja…
Dat mopperige en huilerige zal wel komen omdat hij van alles wil en nog niet alles lukt en hij heeft er ook het geduld absoluut niet voor. Probeer niet gelijk naar hem toe te gaan, maar ga hem op een gegeven moment wel helpen.
Maar dat drukke…jeetje…tijdens het drinken van zijn flessen wil hij draaien, naar de andere kant van de kamer, zit steeds nee te schudden, wil van alles pakken, zich aan het overstrekken…en noem maar op. Mijn vriend is bij zijn laatste fles op een gegeven moment maar even in de slaapkamer gaan zitten, want hij zag van alles en werd helemaal hyper.
Is dit wel normaal? Is dit ook een kenmerk van een sprong,…kan het nl nergens vinden.
Inslaap komen is overigens geen probleem. Hij is niet overstuur in bed ofzo. Kletst wel wat langer. Tot nu toe slaapt hij ook nog gewoon door (even snel afkloppen). Slaapjes overdag zijn wel korter.
We zaten er zelf al aan te denken om de woonkamer zo rustig mogelijk te maken. Daarmee bedoel ik even geen bekers op tafel of boekjes in de buurt en de tv maar even uit bij eten geven (is zo ie zo niet gek, maar tv staat hier regelmatig aan in huis).
Hebben jullie tips, is dit een sprong. 6 maanden is hij trouwens al voorbij, dus hij is erg laat dan met zijn sprong. Dit lijkt overigens ook niet op de vorige sprongen.