Extreem droog hoofdje

Morgan heeft heel erg last van een droge huid op haar hoofd, dit is sinds een paar dagen heel erg. Eigenlijk sinds het weer kouder is geworden. Ze is net een schildpad daar. Ik had er steeds wat olie op gedaan, maar dat werkt ook niet echt. Weet iemand iets wat ik er op kan smeren. Ik durf niet de spullen te gebruiken die ik zelf ook gebruik (ik heb ook een extreem droge huid). Op de rest van haar lijfje heeft ze nergens last van.

Groetjes,

Michèle

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Is het geen berg? Erik had dat ook. Voor het geval het dat misschien is: olie erop smeren, even laten intrekken en met een briefkaart o.i.d. de schilfers eraf schrapen. Werkte als een tierelier hier en nooit meer last van gehad.

Ik heb geen idee als het géén berg is…

Berg is geel toch? Het zijn echt droge schilfers die je er niet zo af krijgt. Want ik heb er olie opgesmeerd, maar het zit er nog steeds. Het lijkt los te zitten, maar dat doet het niet.

Groetjes,

Michèle

Wit-geel was het volgens mij. En ik kon het met m’n nagel eraf schrapen, was ook een beetje plakkerig (weet niet goed een ander woord, maar ‘plakkerig’ komt het dichtst in de buurt bij wat ik bedoel).

Quinty heeft een hele droge huid en wij gebruiken Lanette creme. Werkt heel goed en is bij de apotheek zonder recept te krijgen. Kost geloof ik iets van 6 euro of zo voor een grote tube. Is niet geparfumeerd en erg huidvriendelijk.

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Nee dan is het gee berg. Oke ik ga morgen even bij mij apotheek informeren. Want het is heel zielig het jeukt ook want ze schuurt steeds langs de stoppels van pappa. Hoewel ze ook steeds langs mijn kin schuurt maar daar zitten geen stoppels op… Ach soms snap ik haar nog niet…

Groetjes,

Michèle

Berg kan volgens mij ook gewoon wittig zijn hoor. Zoals Michèle het beschrijft lijkt het sterk op Berg.

Groetekes, Sje

Je kan het niet los krabbelen zeg maar. Het zijn echt schilfertjes. En dat komt toch door wassen met shampoo?? Want ze heeft geen haar dus ik was ook niks met shampoo. Maar goed we hobbelen zo voor we naar de manueel gaan even langs de apotheek. De calendula babycreme van Weleda leek wel al geholpen te hebben. Maar het is nog niet goed.

Groetjes,

Michèle

Hoi,

Mijn dochtertje had het ook, witte schilfers, het was net een schildpadje. Ik heb hele goede ervaring met Lipikar Baume, een bodycreme die je alleen bij de apotheek kan krijgen. Het helpt ook om berg te voorkomen. Ik smeer iedere avond haar gezichtje en hoofdje ermee in. Ze ziet er nu weer ‘gelikt’ uit.

Groetjes,

jantje

Berg komt niet door wassen met shampoo. Ze hebben het allemaal in meer of mindere mate.

Groetekes, Sje

Hey,

Ik zou het gewoon eens proberen met die olie en dan eraf schrapen. Ook al is het geen berg, misschien werkt het wel.

Groetjes!

jordy heeft ook een extreem droge huid mij is door het cb dan ook afgeraden om zwitsal te gebruiken…Hij heeft plekken op zn armen en zn benen die letterlijk aanvoelen als schuurpapier hij heeft het ook op zn voorhoofdje toen hij pasgeboren was deed ik hem elke avond in badje ( absurd maar ik dacht dat dat zo moest) later is mij verteld dat dat absoluut niet mag met zon jong kinderhuidje nu doe ik hem om de twee dagen in badje op advies van het cb en gebruik dan het liefst alleen lauw water en een beetje badolie van natusan daarna smeer ik hem in met de lotion van natusan ik heb al vele merken geprobeerd maar persoonlijk vind ik deze het beste en ook het lekkerst ruiken en sindsdien heeft hij er minder last van dan voorheen…Ik weet niet hoe vaak je morgan in badje doet maar ik raad je aan om het zo min mogelijk te doen en haar altijd goed na te smeren met lotion of olie mischien dat het daarna wat minder wordt succes!

liefs joyce

joyce

Ik heb nu babycreme van weleda gehaald. Dat raade ze me aan. Ik had wel wat va nde apotheek gehad maar ook meer vet (vaseline) dan iets anders. Hier zit Goudsbloem en kamille in dat de huid kalmeert (de huid is best rood), sesam en amandelolie voor soepele huid en bijen en wolwas voor een natuurlijk beschermlaagje. Ik heb het er net opgesmeerd en de rode trok meteen weg en het voelde ook al een stuk zachter aan. En het ruikt ook nog lekker.

en ik had natusan lavendel in bad en daarna bodyloton (dat is trouwens geen probleem) maar nu doen we niks of olie van neutral.

Groetjes,

Michèle