Extra schepje.....?

Hoi,

Weer ff een vraagje, Senna drinkt haar laatste fles de laatste week helemaal leeg. 210cc water met 7 schepjes. Maar we hebben het idee dat ze er niet genoeg aan heeft voor de hele nacht. Nu is mijn vraag kan het kwaad als we er 8 schepjes in doen?
Heeft iemand hier ervaring mee?
We hebben al bambix pap geprobeerd, maar dat vind ze niet zo lekker, dus die optie valt af.

Groet Vanessa mama van Senna.

Gewijzigd door - mamievansenna op 12 Jul 2007 12:01:18

Ik zou er geen extra schepje in doen. Wat je daar meestal over hoort is dat ze last van de darmpjes krijgen.

Heb je al Nutrix geprobeerd? Dat verdikt de melk ook. Let alleen wel op, dat is rijstebloem, dus als ze altijd last heeft met haar ontlasting, moet je geen Nutrix gebruiken want dan verstopt ze alleen nog maar erger.

Je kunt haar ook evt. na die fles nog iets van fruit geven. Gaat ze net iets gevulder haar bedje in en je hebt niks ongezonds gegeven.

Groetekes, Sje

nee geen extra scheppie… da n klopt de verhouding toch niet meer… gewoon beetje rijstebloem ofzo

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor & Alexander!!

Wij gebruiken altijd de nutrix rijstebloem. Deze heb je in vanillesmaak en standaard vanaf 4 maanden. Voorheen kreeg Cas altijd om 24:00 uur zijn laatste flesje en kwam hij 's morgens tussen 7:00 en 8:00 uur. Nu met de nutrix rijstebloem krijgt hij om 20:00 de laatste fles en slaapt dan door tot 8:30 uur. Ik weet natuurlijk niet zeker of het aan de rijstebloem ligt maar ik kan er wel aan wennen, hihi.

Groetjes
Ellen

Hallo mama van Senna,
Ik zou gewoon rijstebloem in de laatste fles doen. Tot nu toe poept ze hier nog steeds mee (en zij is er echt slecht in). Ik weet dat ze met 7 maanden bambix mogen en dat schijnt beter te werken.
Wij zijn sinds maandag op advies van het cb terug naar 3 flessen en Anouk krijgt nu 3 x 180 + 6 schepjes en dan zit er in de eerste en de derde fles 3 schepjes rijstebloem! Ze krijgt haar fles om 19.30 (gaat naar bed om 20.30) en krijgt de volgende fles om 07.30.

Ik heb ook wel eens een paar lepels fruit gegeven na de laatste fles of een beetje diksap. Dit vult beide wat extra.

Het blijft altijd een beetje rommelen he.

Grt, Sabine

Inderdaad geen extra schepje
Probeer een beetje rijstenbloem en anders wat bambix
En ja als ze dat niet lekker vind een beetje fruit na

Groetjes van Heleen mama van Robin en Justin

ik zou ook geen extra schepje doen, krijgen ze krampjes van. en kunnen de niertjes niet verdragen zeiden ze tegen mij op het cb.

groetjes Gytha mama van Lieke

Hoi Vanessa,

Extra water mag wel in een fles, extra schepje niet, moet je erg voorzichtig mee zijn, kunnen kindjes slecht op reageren.
Ik zou ook voor de nutrix gaan, of misschien zo’n liga vanaf 6 maanden (Liga tweede … oid).

Succes!
Inge

Thx voor het advies allemaal, zal er geen extra schepje indoen en eens gaan kijken voor iets van rijstebloem in het begin verstopte ze daar een beetje van maar misschien is dat wel iets minder omdat ze nu ook fruit en brood ed eten.

Groet Vanessa mama van Senna.