Extra flesje melk op het kinderdagverblijf

Hallo!

Ik heb een vraagje. Mijn dochtertje krijgt thuis altijd rond 16u haar warme hap. Ze gaat 1 dag in de week naar het kdv, maar daar willen ze liever geen warme hap geven. Dat moet thuis. Prima, maar we komen pas rond 17:30u. Dan heeft ze dus de hele middag niets gegeten en dan wordt ze natuurlijk lastig van de trek. Diksap drinkt ze namelijk ook niet heel graag (paar slokjes) en met een liga kan ze ook niet zoveel.
Wat te doen? Toch maar een extra flesje om 16u?

Annemiek de Graaf

Hallo,

Hoe oud is je dochtertje?
Ik werk zelf op een kinderdagverblijf en wij geven tot 1 jaar wel groentehap.
Weet je ook met welke reden ze het niet willen geven (laat me raden, kost te veel tijd).

Ik ben benieuwd…

Mama van Jim

Lilypie First Birthday tickers

mijn dochter is 7 maanden. Geloof inderdaad dat ze er geen tijd voor hebben. Eind van de dag dan zijn de kindjes allemaal moe en dan is het extra druk voor de leidsters. Dan dus geen tijd voor geklooi met groenten.

Annemiek de Graaf

Ok, vind ik persoonlijk een domme smoes!
Het hoort bij je werk en een fles geven kost ook tijd!!

Maar buiten dat, ik vind het moeilijk.
Waarom eet je dochterje zo vroeg? Eet je zelf ook zo vroeg?
Ik heb mn zoon altijd eten gegeven rond de tijd dat wijzelf ook eten.
Dit omdat ik hem wil laten wennen aan dat tijdstip voor als hij straks gewoon met ons mee eet.
Misschien willen ze rond die tijd wel een danoontje geven en dat ze dan thuis alsnog warm eet?

Ik weet niet hoor, is maar een ideetje?

Ik denk nog even met je mee en als ik iets bedenk laat ik me weer ffies zien!!

Mama van Jim

Lilypie First Birthday tickers

Persoonlijk vind ik het raar dat ze ( hele)kleintjes geen groentehap geven. Staat er soms in de voorwaarden dat ze dat niet doen? Je bent toch klant en betaalt voor de zorg voor je kindje en daar hoort ook eten geven bij. Anders zou ik hierover echt het management van de creche inschakelen. Het gaat immers vaak maar om een paar maanden, op een gegeven moment redden ze het wel tot 1800 uur is bij mij de ervaring. En dan geef je ze thuis eten . Minke kreeg in het begin ook haar hap op de creche om 1700 uur. Ik ga Neeltje wel proberen 1730/1800 uur eten te geven ( dus thuis ipv op de creche) maar als dat toch te laat blijkt te zijn zal het in het begin ook op de creche moeten.