Bah. Ik was Max vanochtend in bed aan het leggen en ik hoorde Eva rommelen. Toen ik beneden kwam, bleek dat ze het potje had gehaald. Ze was heel netjes zélf op het potje gaan zitten! Ik zei dat ik dat erg goed vond en dat ze al een groot kindje was. Zit ik dit net tegen mijn vader te vertellen aan de telefoon, blijkt ze onder tafel te zijn gekropen. Toen ik keek, zag ik zo een hele plas eronder door komen! Ze zat te lachen en ze liet alles gewoon lopen. En daarna lekker met haar handen en mouwen erdoor! Ik vond het vies. Normaal word ik niet boos van een ongelukje, maar dit deed ze duidelijk expres. Ze was zich er heel erg bewust van zeg maar en lachte er ook bij. Ze zei: ‘Andere kleren aan!’ Ik heb alles opgeruimd en gezegd dat ik dit niet leuk vond. Omdat ze jarig is, was ze net zo mooi aangekleed en alles was echt klieder!
Vorige keer plaste ze ook expres, omdat ze een broek aan had en dat niet wilde. Ik trok haar toen iets anders aan, maar besefte wel dat dat een truukje van haar kan zijn. Voortaan laat ik die natte kleding gewoon aan! Ik heb geen zin dat ze mij uittest en op die manier kleren aan kan die zij wil (lees: een rokje)! Dan is het denk ik zo afgelopen! Maar wat zouden jullie in bovenstaand geval doen? Ik DENK dat ze het expres deed, ze schrok ook helemaal niet…Wat is dan een passende reactie, zodat ze snapt dat we dit niet doen?
Groetjes Rainbow, trotse mama