Gister stond mijn schoonmoeder voor de deur. Wij doen op maandag altijd de weekboodschappen en ik ga uit mijn werk naar ze winkel en dan zie ik Mervin en Morgan daar. Dus ze zat alleen in huis bij mij, wat overigens geen probleem is want ze is geen snuffelaar.
Maar goed toen we thuis kwamen begon ze eigenlijk meteen over de mislukte logeerpartij. Of ze morgan erg had laten verhongeren. Dus ik zei dat ze dat zeker gedaan had. Waar ik dat aan gemerkt had, dus ik zei dat ze een te lage suikerspiegel had en dat ze onder weg naar huis pas weer levendiger werd. Daar schrok ze wel van. Ze is zelf suikerpatient dus ze weet dat dat doen kan. Ja zegt ze het was niet zo slim van mij. Nee zeg ik zeker niet en ik was ook best boos. Ze zei meteen dat dat mijn goed recht was en dat ze zelf beter na had moeten denken, maar zegt ze ik ben er al zo lang uit. Dus ik vraag of me neefje geen melk meer krijgt. Nee zegt ze die drinkt geen melk meer. Die wordt in oktober 2 dus dat lijkt me ook niet goed, maar dat terzijde. Ze bood haar excuus nog een keer aan en vroeg of Morgan nog wel een keer mocht komen logeren. Dus ik zeg ja in November zo ie zo en dan zal ik alles in detail opschrijven zodat je niks vergeet. Toen kleurde ze wel een beetje, maar ze wist wel dat ze fout zat.
Later maakte ik nog een opmerking, daar konden we gelukkig allemaal wel om lachen.
Ik ben wel blij dat ze zelf haar excuus is komen maken en dat ze nu zeker niet geprobeerd heeft de schuld in mijn schoenen te schuiven want dat had ik echt niet gepikt. Dat geeft toch een beter gevoel en iets geruststellender als ze daar weer heen gaat en dan is ze bijna 15 maanden dus dan kan ze gewone melk drinken en zo. Dus das ook allemaal wat makkelijker.
Groetjes,
Michèle