Exceem

hoi hoi,

Damian heeft al vanaf zijn 3e maand ongeveer exceem,hij is hiervoor bij een dermatoloog geweest en heeft daar zalf voor. Waar het door kwam is niet bekend maar volgens de arts zou hij er over heen groeien. Nu valt het mijn man en mij op dat hij weinig tot geen uitslag heeft en zodra wij hem in bad zetten (ook als er nog geen zeezout in zit) dan zie je de vlekken te voorschijn schieten.
Het vermoeden bestaat nu dus dat het iets in het kraanwater is waar hij allergisch voor is…
Iemand hier ervaring mee…??

Groetjes Deborah

Ik denk dat het warmte-uitslag is en geen eczeem. Wij hebben het met onze jongste ook weleens gehad dat ze onder de vlekken zat na het douchen.

Allergie voor kraanwater heb ik nog nooit van gehoord, wat wel bestaat is allergische reactie op koud water of lauw water. En dan niet zozeer door het water maar door de temperatuur ervan. Maar ik neem niet aan dat je je kleine man met koud of lauw water wast.

Groetekes, Sje

hoi sje,

ik heb zelf ook snel warmte uitslag maar bij damian zie je echt van die plekken opkomen die je ook bij exceem hebt (rode opgezette plekken) die ook blijven.ze trekken niet weg mits ik ze weer met de zalf ga behandelen.
Ik heb al aan gedacht dat er miscchien teveel kalk in ons water zit aangezien in nijmegen het water erg hard is…en misschien is hij daar wat overgevoelig voor.
Hij krabt het ook helemaal stuk erna.
Vind het in ieder geval erg vreemd.

Heeft-ie het alleen na het douchen? Niet als-ie op een andere manier water op zijn huid krijgt? Dan lijkt het namelijk geen allergie.

Er is wel allergie voor water bekend maar het is blijkbaar zeer zeldzaam en dan is het meteen ook vrij extreem. Zie hieronder:

AMSTERDAM - Ashleigh Morris (19) uit Australë kan niet zwemmen of een douche nemen. Ze is allergisch voor water, inclusief haar eigen zweet.
De tiener kreeg deze opmerkelijke allergie op haar veertiende na een overdosis penicilline. Het is zeer zeldzaam, meldt de Daily Mail. Ze moet nu altijd een paraplu bij de hand hebben voor het geval dat. Ook slaapt ze met een laken tussen haarzelf en d’r vriendje, om zijn zweet te ontlopen. Wanneer ze zich eens in de zoveel tijd wast, blijft ze uren binnen tot de uitslag weer verdwenen is. Maar Ashleigh heeft ermee leren omgaan en geeft aan volop van het leven te genieten.

Je zou zelf nog verder kunnen zoeken op Google met de trefwoorden allergie water.

Groetekes, Sje

nee,niet alleen na het douchen of baden
als we hem met een bakje water wassen ook…
Als je het washandje nou heel goed uitwringt niet,maar als je hem behoorlijk nat wast dan wel. Toen wij op vakantie waren in spanje had hij er juist helemaal geen last van.
Regen lijkt hij ook geen last van te hebben…
al met al erg apart haha…
anders moet ik de dermatoloog maar weer eens bellen.

Ja, misschien is overleg met de dermatoloog geen gek idee.

Groetekes, Sje

sje
hartstikke bedankt weer en dan klim ik morgen even in de telefoon…

Groetjes Deborah

Laat nog even iets weten he?!

Groetekes, Sje

trekt het niet bij als hij klaatr is met wassen en droog is ?

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

hoi asje,

nee het trekt niet bij…je ziet dan idd wat warmte vlekken weggaan maar de plekken waar ik het over heb blijven dan echt goed zichtbaar.
Hij heeft dan een hormoon zalf die ik liever niet gebruik overigens om het weer weg te krijgen. Maar voordat ik ze goed en wel weg heb staat de douche/bad beurt alweer voor de deur.

groetjes deborah

Mijn dochter (nu 1,5 jaar) heeft vanaf drie maanden ook heel erg last van eczeem gehad. Na al die hormonenzalf en troep ben ik naar een homeophaat gegaan. Ik moest er eerst niks van hebben, geloofde het niet zo…maar ben nu erg blij dat ik ben gegaan. Ze bleek last te hebben van de DKTP (eerste prik met drie maanden) en koemelk en gluten. Ik heb toen speciale korrels gekregen die ik haar moest geven en nu zijn we er al een paar maanden helemaal vanaf! Het werd bij haar ook erger als ze in bad ging en nu heeft ze dat helemaal niet meer.
Succes ermee.
Cindy

beaware met welke zeep wasje voor je kind?

mijn zoontje heeft het ook gehad na het in bad dn onder de douche toen hij baby was en wat ouider het kan door de zeep momen en niet te vaak wassen was het advies van het cb

Zeep kan allergische reacties veroorzaken met name de geparfumeerde zepen.
Wel vervelend voor jou en helemaal voor je kleintje want het jeukt natuurlijk voor hem en gaat hem irriteren.
Hoop dat het een allergische reacties is en geen eczeem.

hoi allemaal,

nou had ik een afspraak bij de dermatoloog en de uitslag was met de noorderzon vertrokken…Niks mis mee natuurlijk. Aangezien er flink wat tandjes doorkwamen kan het zijn dat hij het tijdelijk erger heeft gehad dan normaal. Nu gaat het gelukkig weer goed.
Bedankt voor het mee denken allemaal.

Groetjes Deborah