Exceem, suffig, vaak verkouden

Hoi allemaal,

ik maak me een beetje zorgen om Yara.
Normaal is ze vol energie en lacherig, maar de laatste weken is ze trager, minder gezellig en weer verkouden na haar prikken.
Wat er bij is gekomen is dat ze vanaf 4 maanden exceem ontwikkeld. eerst was het alleen haar hielen, polsen en knieholtes, maar nu ook haar buik en rug. (soort van ronde schrale plekken) ik heb al van de huisarts zalf gekregen maar dit helpt niets. Ik weet niet zo goed wat ik moet doen, Ik ben toch maar even gestopt met bijvoeden omdat dit mogelijk er ook mee te maken kan hebben?
Ik smeer haar al dagelijk in met Balneum vette creme, maar dit lijkt ook niet voldoende.
Ik vind het zielig voor haar en hoop dat iemand tips heeft hoe ik hiermee om kan gaan? Want de huisarts heeft zoiets van…iedere baby heeft exceem, maar ik zie mijn dochter erdoor veranderen en dat doet me niet goed.

groetjes

Mappa en Yara

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Ik ging er meteen mee terug naar de huisarts, want niet elke baby heeft exceem. Grrrrr als jij merkt dat je kindje zich niet lekker voelt en daarbij exceeem ontwikkeld verwacht en vind ik dat een huisarts daar serieus naar kijkt. Wel is het zo dat ze uiteraard een fase kan hebben ( sprongetje ?) dan zijn ze anders dan anders. Maar aangezien de exceem niet verbeterd met de zalf van je huisarts vind ik dat je reden genoeg hebt om ermee terug te gaan.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Ik zou inderdaad terug gaan, zeker als ze niet helemaal haar zelf is.
Het kan goed met haar voeding te maken hebben en als je dat kan veranderen is dat toch heel prettig voor je kleine meid. Mijn vriendin had dit ook en is over gegaan naar andere voeding. Meteen waren alle plekjes weg en had ze weer een tevreden kind.
Succes groetjes Bibi

inderdaad terug naar de huisarts zou ik zeggen. zeker als jij je kind hierdoor ziet veranderen. en omdat de zalf niet helpt.
misschien krijg je andere zalf die wel helpt en is het al opgelost.
er zijn zoveel zalfjes voor exceem. (zit nl zelf in de zorg)

succes

groetjes Gytha mamma van Lieke

Hai,

Misschien is het ook een sprong en exceem?
Ze is nu 20 weken.
De huisarts had het erover als dit niet zou helpen dan een zalf met hormonen erin.
Mij lijkt dit zwaar voor zo’n kleintje, maar misschien hebben anderen hier ervaring mee?
groetjes,

Mappa en Yara

Heb je al aan astma gedacht? In de verschijnselen die je in de titel beschrijft herken ik mijn zusje van vroeger en die had ook astma bleek later.

Groetekes, Sje

Hallo,

Wat jij beschrijft over de eczeem herken ik van mijn zoontje. Wij zijn ook begonnen met smeren, maar het werd van kwaad tot erger, er viel niet tegenin te smeren. Over zijn hele lijfje zat het eczeem en hij krabte zichzelf daarbij ook nog eens helemaal open. Hij had zelfs gele korsten op zijn wangen.
Mijn vermoeden was voedsel allergie. Ik heb toen voedingsmiddelen (koemelk, kippen ei en pinda) uit mijn dieet gehaald, want ik geef borstvoeding. Het eczeem werd minder en zit nu nog alleen op zijn beentjes en voeten.
Daarnaast ben ik ook overgegaan op een ander wasmiddel: neutral, dit gaf ook veel verbetering en ik gebruik geen wasverzachter meer.
Ik weet niet of je borst- of kunstvoeding geeft, maar ik zou daar wat in gaan uitproberen (geef je borst op dieet gaan of bij kunstvoeding een andere merk of hypoallergeen proberen).
Ook heb ik hormoonzalf gebruikt, klasse 1 (zit het minst hormonen in). Het klinkt heel ernstig, maar je kan het gerust gebruiken. Ik gebruik het alleen als het vet houden van de huid niet meer helpt, na 2 dagen ziet de huid er al een stuk beter uit.

Het is een heel verhaal geworden, ik hoop dat je er wat aan hebt.
Succes! mv Lars

Dat eczeem herken ik wel. Anouk heeft het soms ook, alleen op haar beentjes. En ik merk dat als ze niet zo lekker in haar vel zit het wat erger is, en soms is het ook zo weer wat minder.

En voor zover ik weet is het op zich niet erg om hormoonzalf te gebruiken. Als het maar alleen op de plekjes is en heel erg dun wordt gesmeerd. En zodra het weg is, direct stoppen. Ik heb het zelf ook en zo is het mij altijd verteld.

Als ik jou was zou ik wel terug gaan naar de huisarts. Vraag desnoods of hij je doorstuurt naar een huidarts. Gewoon proberen, wie niet waag die niet wint.

Grt, Sabine

Ik sluit me aan bij de andere hierboven
Terug naar de huisarts
Eet ze en drinkt ze wel goed?

Groetjes van Heleen mama van Robin en Justin

Dank jullie wel voor de reacties.
Ik ga inderdaad maar terug naar de huisarts.
Ik ben wel nu begonnen met een andere cremé laverna. Op advies van een homeopatische arts, maar dat doe ik nu ter overbrugging omdat de huisarts op vakantie is. Zodra ze terug is ga ik dit bespreken.
Gelukkig is het exceem niet open. Het is dicht maar het zijn een soort van vlekken op haar buik en rug.
En ik was begonnen met fruithapje (peer) maar nu zit ze dus onder de rode pukkels. Dus het bijvoeden wacht ik nog maar een weekje mee.

Astma had ik niet aan gedacht, maar ik zal het wel meenemen als ik naar de huisarts ga. Op zich heeft ze verder geen last van haar luchtwegen, alleen na haar prikken is ze verkouden en dit houdt dan een paar weken aan en dan is het weer over. Mijn man en ik hebben beide geen astma

Ik hoop dat ze gauw weer energie heeft!
Ik heb ook veel informatie gelezen op de website www.babyallergie.nl.

Mappa en Yara

[img]http://b1.lilypie.com/08Knp2.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” width=“400” height=“80” />

hoi,
Bij ons is eczeem een algemeen begrip.
Om te beginnen zat ik zelf als baby van top tot teen onder. Ik heb 2,5 jaar gekrijst
Jens van bijna 4 kreeg na een paar weken ook eczeem (voornamelijk alleen in de holtes) Na het gebruik van parfenac (tip, en gewoon te koop) ging het over. Helaas kwam het na een maand of 2 toch weer terug en hielp de parfenac niet meer, hij heeft toen inderdaad (licht) hormoon zalf gekregen en daarmee konden we het bij houden.
Jens werd met eeen half jaar benauwd, en heeft hiervoor 2x in het ziekenhuis gelegen. Toch praaten ze voor 2 jaar niet over astma. Jens heeft nog wel elke dag pufjes.
6 Maart is Mika geboren, met 2 maanden kreeg ook hij eczeem maar dan ook van top tot teen, zelfs in zijn oren. Na het proberen van iets homeopatiesch (wat niet hielp) ben ik door de huisarts gelijk doorgestuurd naar de dermatoloog.
Hier kregen we olie voor in bad, vasseline parafine(heel vet), teerzalf, en daar komt ie hormoonzalf. Het is een hoop gesmeer, bij elke verschoning, maar we zien eindelijk resultaat en na 2 maanden krijgt hij wat meer ritme en wordt wat vrolijker. Ook al huilde hij niet veel.
Mika was voornamelijk erg hongerig, maar waarsch had hij gewoon jeuk. Sinds 3 dagen komt hij s’nachts nog maar 1x ipv 2x.
Hormoon zalf is niet zo vreselijk erg en is beter dan vroeger. Het blijkt zo weinig te zijn dat het geen kwaad kan. Helaas mag je het niet elke dag gebruiken, anders wordt de huid dun, en als je even niet gebruikt komt het eczeem wel weer terug.
Er is dus niets op de markt wat eczeem verdwijnt, een kind kan er alleen over heen groeien.
Let op als je flesvoeding geeft, ga dan over op hypoallergeen hierin zijn de koemelkeiwitmoleculen omgezet zodat ze niet herkenbaar zijn. Vaak knapt een baby daar van op. Mocht dat ook niet helpen dan is een bloedtest noodzakelijk komt daar een koemelkallergie uit dan moet je over op nutri me gen daarin zijn de kme moleculen helemaal onherkenbaar.
Bijvoeding mag je ook gewoon geven maar geef wel een soort een paar dagen achter elkaar. Zo kan je zien of je kind daarop reageert en weet je gelijk wat je niet meer mag geven.
Ik hoop dat je wat aan mijn lange verhaal hebt.
veel succes
kim

[img]http://b1.lilypie.com/k0Kbp2.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” width=“400” height=“80” />
Lilypie Vierde Ticker

Hoi Kim,

Dank je wel
Ik vind het name lastig omdat ik Yara zie veranderen.
Ze is altijd gezellig en vrolijk en nu alleen maar bozig, verdrietig en gefrustreerd. Misschien toch ook een sprong erbij? Ik weet het niet. Je wil iets voor je kindje doen, het voelt machteloos.
De creme lavera doet nu nog weinig. Ik kijk het maar even aan, maar anders ga ik volgende week toch maar naar de vervangende huisarts.
Yara krijgt inderdaad flesvoeding. Ze is nu bijna 6 maanden dus dan kan ik over naar opvolgmelk, misschien dat ik dan maar het beste gelijk hypo-allergeen kan gaan gebruiken? Heeft dat nog wel zin omdat ze nu al flesvoeding heeft gehad voor 6 maanden? of maakt dat niet uit?
Ik hoop niet dat die verkoudheid doorzet wat jij omschrijft dat je nu pufjes gebruikt. Waarom spreken ze voor 2 jaar niet van astma? Wist ik niet…
Ik heb wel begrepen dat deze reactie ook kan komen na de prikken. Yara heeft nu een week geleden haar prikken gehad. Het blijft lastig. Je voelt een grote verantwoordelijkheid dat je graag wil oplossen of verzachten

Mappa en Yara

Hoi
Je kan inderdaad beter overgaan op hypo allergeen. Ik heb al vaak gehoord dat een kind opknapt als het daarvoor gewone flesvoeding gebruikt.
Voor de 2 jaar spreken ze niet van astma omdat er te veel kinderen zijn met astmatische klachten, maar daar vrij snel overheengroeien.
Wat voor creme is lavera?
Wat ook goed helpt is in bad balneum gebruiken, of olie van het eigenmerk van de apotheek (arachide olie). Wat heel belangrijk is, is dat je Yara heel vet houd, het beste kun je daarvoor gebruiken: vaseline10% in 20% cetomacrogolcreme Dit kan je zelf kopen bij de apo. en zit in een tube. Ik snap niet dat je dat nog niet van de ha hebt gehad. Bij Mika had zowel het bureau als de ha en de dermatoloog het er over.
Let wel op met wat je ook voor haar huidje gebruikt, in het begin kan het altijd even erger worden. Stop dan niet gelijk en ga nog even door.
Wie weet lukt het zelf met al deze tips, zoniet blijf dan niet langer tobben en laat je doorsturen naar de dermatoloog, zeker als je zegt dat ze nu ook al plekjes over de rest van haar lichaam krijgt.
Als het met haar huidje beter gaat, en de verkoudheid over zal je zien dat je de oude Yara weer terug krijgt.
Wat ik bijna vergeet: zowel bij Jens als bij Mika zijn de problemen na de eerste inenting begonnen.
succes verder
groetjes kim

[img]http://b1.lilypie.com/k0Kbp2.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” width=“400” height=“80” />
Lilypie Vierde Ticker

Hai,

Ik hou de hypo-allergene voeding zeker in gedachte! Bij 6 maanden krijgt ze opvolgmelk dan ga ik gewoon gelijk starten met hypo-allergeen.
Het gaat gelukkig iets beter met haar exceem, het droogt nu in.
Ik weet niet of het komt door de lavera cremé www.lavera,nl of door de dophilus (probiotica) , het gaat gelukkig iets beter. Hiervoor gebruikte ik balneum. Maar dat hield het exceem niet tegen. Lavera lijkt meer te werken op de genezing.

Ze blijft echter wel hoesten en humeurig.
Bijvoeden begin ik maar mee als ze 6 maanden is )op advies van het CB. Omdat ze toch wel heftig reageert.
Ik hoop dat ze snel weer gezellig is!
Nu is het slecht doorslapen, inslapen en uitslapen. (tot 7.00 dan…nu is het 6.00)

groetjes,

Mappa en Yara