hoi,
Bij ons is eczeem een algemeen begrip.
Om te beginnen zat ik zelf als baby van top tot teen onder. Ik heb 2,5 jaar gekrijst
Jens van bijna 4 kreeg na een paar weken ook eczeem (voornamelijk alleen in de holtes) Na het gebruik van parfenac (tip, en gewoon te koop) ging het over. Helaas kwam het na een maand of 2 toch weer terug en hielp de parfenac niet meer, hij heeft toen inderdaad (licht) hormoon zalf gekregen en daarmee konden we het bij houden.
Jens werd met eeen half jaar benauwd, en heeft hiervoor 2x in het ziekenhuis gelegen. Toch praaten ze voor 2 jaar niet over astma. Jens heeft nog wel elke dag pufjes.
6 Maart is Mika geboren, met 2 maanden kreeg ook hij eczeem maar dan ook van top tot teen, zelfs in zijn oren. Na het proberen van iets homeopatiesch (wat niet hielp) ben ik door de huisarts gelijk doorgestuurd naar de dermatoloog.
Hier kregen we olie voor in bad, vasseline parafine(heel vet), teerzalf, en daar komt ie hormoonzalf. Het is een hoop gesmeer, bij elke verschoning, maar we zien eindelijk resultaat en na 2 maanden krijgt hij wat meer ritme en wordt wat vrolijker. Ook al huilde hij niet veel.
Mika was voornamelijk erg hongerig, maar waarsch had hij gewoon jeuk. Sinds 3 dagen komt hij s’nachts nog maar 1x ipv 2x.
Hormoon zalf is niet zo vreselijk erg en is beter dan vroeger. Het blijkt zo weinig te zijn dat het geen kwaad kan. Helaas mag je het niet elke dag gebruiken, anders wordt de huid dun, en als je even niet gebruikt komt het eczeem wel weer terug.
Er is dus niets op de markt wat eczeem verdwijnt, een kind kan er alleen over heen groeien.
Let op als je flesvoeding geeft, ga dan over op hypoallergeen hierin zijn de koemelkeiwitmoleculen omgezet zodat ze niet herkenbaar zijn. Vaak knapt een baby daar van op. Mocht dat ook niet helpen dan is een bloedtest noodzakelijk komt daar een koemelkallergie uit dan moet je over op nutri me gen daarin zijn de kme moleculen helemaal onherkenbaar.
Bijvoeding mag je ook gewoon geven maar geef wel een soort een paar dagen achter elkaar. Zo kan je zien of je kind daarop reageert en weet je gelijk wat je niet meer mag geven.
Ik hoop dat je wat aan mijn lange verhaal hebt.
veel succes
kim
[img]http://b1.lilypie.com/k0Kbp2.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” width=“400” height=“80” />