Evianne wordt gedoopt

Hoi allemaal,
Evianne wordt 22 augustus gedoopt. Een beetje op een speciale manier eigenlijk, wel leuk. De priester die het doet is een vriend van de familie van Daan en helemaal niet het prototype pastoor. Hij is een Byzantijnse priester en de doop vind plaats bij hem thuis waar ie een tuinhuis omgebouwd heeft tot kapelletje. Wij zijn beiden niet zo gelovig, maar willen het Evianne wel meegeven zodat ze later zelf kan kiezen wat ze er mee wil.
Nu moeten er kaarsjes komen voor iedereen en daarbij komt een kaartje met een speciale geloofsbelijdenis ( deze is nl niet zo zwaar dan in de gewone kerk gebruikelijk is ) Maar nu wou ik graag op de achterkant van die kaartjes iets leuks maken, maar heb geen flauw idee wat.
Hebben jullie nog leuke ideeen ?

Groetjesmama van Evianne 03-04-2003

Wat leuk dat Evianne gedoopt wordt! En het klinkt inderdaad leuk, dat kapelletje in de tuin enzo. Maak je die dag ook foto’s en plaats je ze dan hier? Ben wel benieuwd hoor!

Ik zal in de tussentijd eens kijken of ik wat weet voor op de achterkant van het kaartje.
Maar waar zat je zelf ongeveer aan te denken??
Aan een tekening ofzo? Of aan nog een tekst?

Groetjes, mamma van Stephan

Ja tuurlijk probeer ik er foto`s van te maken of te laten maken. Hij woont heel bijzonder en heeft een klein en laag huisje terwijl ie zelf best groot is ( moet zich bij elk deurtje bukken ) en een leuke tuin, met een leuk kapelletje. Wij vinden het er erg mooi, niet zo gedwongen ( zoals in een kerk naar ons gevoel ), alles mag en alles kan. Evianne wordt wel gewoon katholiek gedoopt hoor, maar dan in een wat andere maar vooral lossere stijl. Om de dooprituelen van deze stijl verder kompleet te maken, krijgt ze er voor de kerk een Doopnaam bij. We hebben gezocht naar een naam die past bij de naam Evianne ( deze stamt nl af van het bronwater Evian, wat ik veel dronk tijdens mijn zwangerschap in het restaurant waar ik werkte en vonden we leuk omdat het ook 1 van de eerste dingen is die noodzakelijk zijn voor leven) We hebben dus gekeken naar de naam Evianne in het Russisch en dat is Iestotjsnika wat betekent kleine bron en bron van het eeuwig leven zonder dood. Misschien dat het wel leuk is om daar iets mee te doen. Maar het hoeft niet hoor want alle ideeen zijn welkom.

Ik vind dat idee van Elly trouwens wel erg leuk en persoonlijk!
Denk dat je het zelf nog niet gelezen had omdat je op ongeveer dezelfde tijd jouw bericht plaatste.

Ik zal ondertussen ook nog even verder denken.

Groetjes, mamma van Stephan

Hahahaha ik was inderdaad zelf nog aan het schrijven zie ik nu. De kaartjes zijn ietsje kleiner dan een kwart A-4 tje en de tekst komt er in de breedte voorop .Maar Elly ik vind je idee wel echt super briljant gewoon.
Thanks alvast !