Hallo,
Ik ben hier nieuw op de site. Ik ben Riejanne, 26 jaar en moeder van Noëlle, zij is 19 july 2006 geboren.
Ik liep 2 weken overtijd en moest ingeleid worden.
Ik hoop dat hier veel leuke contacten kan opbouwen, ook omdat dit mijn eerste kindje is en ik vaak alleen ben. (mijn man is vrachtwagenchauffeur)
Liefs Riejanne en Noëlle
19 july was het dan zover. Ik kreeg om 9 uur het infuus in en om 2 uur had ik al volledige ontsluiting, maar helaas na 1 perswee, had ik geen weeën meer en moest ik een uur persen zonder weeën, wat erg tegenviel en vermoeiend was.
Na een uur kwam de gyn. erbij. Hij kwam erachter dat ze vast lag in het baringskanaal. Toen werd de vacuüm erop gezet en met een flinke knip kwam daar onze geweldige mooie meid.
Wat een apart en geweldig gevoel was dat. Wel heb ik veel pijn gehad, tijdens en na de bevalling. Ik heb hierdoor en door een nare gyn. en kraamverzorgster een lichtelijke depressie gehad.
Noëlle huilde aan het begin er veel. Ze bleek het nekje vast te hebben zitten en na 3 maanden kwamen ze erachter dat ze een ernstige vorm van heupdysplasie had. Ze heeft 24 uur, 4 en een halve maand in een spreidbroek gelegen, wat erg zielig was, want hier had ze veel last van. Na die tijd mocht ze nog 6 weken alleen s'nacht de spreidbroek aan en eind april mocht ze eindelijk voorgoed afscheid nemen van de beugels.
En nu gaat het GEWELDIG. Het is zo'n lekker ding. Ze heeft alles in een rap tempo ingehaald. Ze kon al vrij snel draaien, zitten en kruipen. En nu trekt zich ook al op tot staan. Echt supergoed. Het is ook echt een meisje met pit, ze wil echt.
Een heel verhaal, maar dan weten jullie in het kort hoe alles is gegaan.