Even voorstellen

Hallo,

Ik ben hier nieuw op de site. Ik ben Riejanne, 26 jaar en moeder van Noëlle, zij is 19 july 2006 geboren.

Ik liep 2 weken overtijd en moest ingeleid worden.

Ik hoop dat hier veel leuke contacten kan opbouwen, ook omdat dit mijn eerste kindje is en ik vaak alleen ben. (mijn man is vrachtwagenchauffeur)

Liefs Riejanne en Noëlle

19 july was het dan zover. Ik kreeg om 9 uur het infuus in en om 2 uur had ik al volledige ontsluiting, maar helaas na 1 perswee, had ik geen weeën meer en moest ik een uur persen zonder weeën, wat erg tegenviel en vermoeiend was.

Na een uur kwam de gyn. erbij. Hij kwam erachter dat ze vast lag in het baringskanaal. Toen werd de vacuüm erop gezet en met een flinke knip kwam daar onze geweldige mooie meid.

Wat een apart en geweldig gevoel was dat. Wel heb ik veel pijn gehad, tijdens en na de bevalling. Ik heb hierdoor en door een nare gyn. en kraamverzorgster een lichtelijke depressie gehad.

Noëlle huilde aan het begin er veel. Ze bleek het nekje vast te hebben zitten en na 3 maanden kwamen ze erachter dat ze een ernstige vorm van heupdysplasie had. Ze heeft 24 uur, 4 en een halve maand in een spreidbroek gelegen, wat erg zielig was, want hier had ze veel last van. Na die tijd mocht ze nog 6 weken alleen s'nacht de spreidbroek aan en eind april mocht ze eindelijk voorgoed afscheid nemen van de beugels.

En nu gaat het GEWELDIG. Het is zo'n lekker ding. Ze heeft alles in een rap tempo ingehaald. Ze kon al vrij snel draaien, zitten en kruipen. En nu trekt zich ook al op tot staan. Echt supergoed. Het is ook echt een meisje met pit, ze wil echt.

Een heel verhaal, maar dan weten jullie in het kort hoe alles is gegaan.

hallo riejanne,

ik herken veel in je verhaal, zal me eerst even voorstellen ook ik ben nieuw hier, en ik ben ook veel alleen mijn man is ook vrachtwagen chauffeur gaat smorgens al om half 6 soms eerder de deur uit en tegen 10uur svaonds is hij er weer du sdoordeweeks voed ik de kids alleen op in het begin van zijn baan sinds april dit jaar vond ik het best heftig allemaal.

ook ben ik 2x ingeleid de eerste keer bij onze zoon sem die wou niet spontaan komen na een hoge vliesschuur en langdurig gebroken vliezen, bij jiska liep ik 2weken over dus ook ingeleid zij was echt een super bevalling 1,5 uur.

onze jongste jiska van 9maanden heeft ook heupdisplasy toen we met 4maanden voor de foto gingen was ik zeker niet verbaast dat ze in een campspreider moest ze overstrekte heel erg haar beentjes. 16 januari kreeg ze voor het eerst de spreider om en dit ging na 2weken stuk beter.Na 6 weken mocht ze terug komen en afbouwen en 6 weken later hoefde ze niets meer om wel moesten we nog een foto laten maken nou deze fouto was teleurstellend want haar heupjes waren echter niet goed ik dacht of de vloer ondre mijn voeten vandaan geleed kon wel janken. IK begreepo hier niets van hoe kon dit nou gebeuren .Inmiddels heeft ze de spreider nu 6 weken om en volgende week moeten we were voor een foto, dus ben benieuwd wat de artsen zeggen.

paulien mama van sem en jiska