Hoi Natalie,
Jammer dat het dag- nachtritme nog niet goed lukt. Ik verbaas me er ook over dat het met Annika meteen goed ging. Ik ben nu een aantal dagen aan het proberen of ze overdag ik haar bedje wil slapen, maar tot nu toe met weinig resultaat. Ze blijft aan een stuk huilen en na 3 kwartier hou ik het niet meer vol. Toch probeer ik het steeds weer opnieuw, elke keer wat langer. Moet echt mezelf streng toespreken dat ik niet steeds ga kijken of haar probeer te kalmeren. 's avonds om 11 uur is het geen probleem, dan is ze zo moe dat ze vanzelf in slaap valt.
Ik ben vorige week ook maar volledig overgegaan op de fles. Ze kreeg wel borstvoeding, maar nam vanaf het begin al ruim de tijd ervoor (3 kwartier tot een uur per voeding) en de laatste weken had ze steeds meer moeite met vasthouden, waardoor ze gefrustreerd raakte en ik ook. Het kostte mij enige moeite met het idee om te stoppen, maar het is wel een stuk gemakkelijker zo en ze heeft toch ruim 3 maanden borstvoeding gehad.
Verder is ze een heel tevreden kind, lekker speels en ze vindt zitten helemaal het einde. Ze slaapt nu nog, maar vanmiddag gaan we weer een lekker eind lopen, het is hier heerlijk weer.
Vraagje, hoe ben je in Spanje terecht gekomen? Heel grappig, maar wij hebben toevallig al een vakantie geboekt in juni naar L'escala (Costa Brava). Eens kijken hoe dat gaat met een kind van een half jaar.
Probeert jouw vriend ook zoveel mogelijk tijd met zijn dochter door te brengen? Mijn man wil vooral 's avonds (na zijn werk) en in het weekend zoveel mogelijk taken van mij overnemen. Nu ze de fles krijgt helemaal. Het is wel heel leuk om te zien hoe hij met haar omgaat, maar ik wil haar ook wel eens 's avonds in bed doen of de fles geven. Dus soms zeg ik ook 'nee' als hij vraagt 'zal ik even.....'.
Groetjes,
Astrid