Even voorstellen

Hoi,

Ik ben Astrid,  trotse moeder van Annika Ik ben 35 jaar, 3 jaar getrouwd en woon in het midden van het land. Normaal geef ik les op een middelbare school, maar nu geniet ik tot september van mijn kleine meid. Annika is nu 11 weken oud (23 november 2006), en een vrolijke, tevreden baby. Ze kan zich prima vermaken in de box met wat rammelend speelgoed en dansen op muziek vindt ze geweldig. Ik hoop via deze weg info uit te kunnen wisselen met andere moeders over wat er allemaal kan gebeuren tijdens de komende jaren.

Hoi Natalie,

Jammer dat het dag- nachtritme nog niet goed lukt. Ik verbaas me er ook over dat het met Annika meteen goed ging. Ik ben nu een aantal dagen aan het proberen of ze overdag ik haar bedje wil slapen, maar tot nu toe met weinig resultaat. Ze blijft aan een stuk huilen en na 3 kwartier hou ik het niet meer vol. Toch probeer ik het steeds weer opnieuw, elke keer wat langer. Moet echt mezelf streng toespreken dat ik niet steeds ga kijken of haar probeer te kalmeren. 's avonds om 11 uur is het geen probleem, dan is ze zo moe dat ze vanzelf in slaap valt.

Ik ben vorige week ook maar volledig overgegaan op de fles. Ze kreeg wel borstvoeding, maar nam vanaf het begin al ruim de tijd ervoor (3 kwartier tot een uur per voeding) en de laatste weken had ze steeds meer moeite met vasthouden, waardoor ze gefrustreerd raakte en ik ook. Het kostte mij enige moeite met het idee om te stoppen, maar het is wel een stuk gemakkelijker zo en ze heeft toch ruim 3 maanden borstvoeding gehad.

Verder is ze een heel tevreden kind, lekker speels en ze vindt zitten helemaal het einde. Ze slaapt nu nog, maar vanmiddag gaan we weer een lekker eind lopen, het is hier heerlijk weer.

Vraagje, hoe ben je in Spanje terecht gekomen? Heel grappig, maar wij hebben toevallig al een vakantie geboekt in juni naar L'escala (Costa Brava). Eens kijken hoe dat gaat met een kind van een half jaar.

Probeert jouw vriend ook zoveel mogelijk tijd met zijn dochter door te brengen? Mijn man wil vooral 's avonds (na zijn werk) en in het weekend zoveel mogelijk taken van mij overnemen. Nu ze de fles krijgt helemaal. Het is wel heel leuk om te zien hoe hij met haar omgaat, maar ik wil haar ook wel eens 's avonds in bed doen of de fles geven. Dus soms zeg ik ook 'nee' als hij vraagt 'zal ik even.....'.

Groetjes,

Astrid

Hoi Astrid,

Wij zijn ook aan het bedenken waar we met een baby naar op vakantie kunnen gaan. We hebben nog een extra ´probleem´ want mjn vriend heeft ook twee kinderen uit een eerder huwelijk (13 en 15 jaar) en die gaan natuurlijk ook mee en die hebben niet dezelfde intereses als Gabriela! Mijn schoonouders hebben ons uitgenodigd om naar een Club Med in Zwitserland te gaan dus waarschijnlijk doen we dat. Kunnen we fietsen enzo. We zijn dan ook wel een beetje verwend want zoals zoveel spanjaarden hebben we een gemeenschappelijke tuin met een zwembad dus gaan we eigenlijk meestal op vakantie naar de bergen of ergens anders waar het niet zo warm is.

Maar eerst ga ik in maart met Gabriela naar Nederland. Vind het best eng, alleen met haar in het vleigtuig, want wat als ze de hele weg huilt? Gaan jullie ook met het vliegtuig naar Spanje?

Hoe ik hier terecht ben gekomen: ging een jaartje als au pair, leerde mijn vriend kennen en ben nooit meer terug gegaan. Mijn ouders hebben hier ook nog een tijdje gewoon maar mijn moeder kon niet wennen en nu zijn ze weer terug in nederland. Mis ze nu wel hoor!

Mijn vriend (Jorge) is helemaal gek op Gabriela. Hij was niet zo gek op het idee van weer een baby na zoveel jaar, maar nu ze er is is hij helemaal om, hij begint nu al over een tweede! De fles geven, luier verschonen, in bad doen, hij doet het allemaal en omdat hij vaak tot laat werkt (een uur of 8) en ze dus al op bed ligt als hij thuis komt wil hij graag een nachtvoeding doen zodat hij haar toch elke dag ziet. Vind ik geen probleem! Haar grote broer en zus zijn trouwens ook gek op haar, en heel handig als oppas!

Groetjes,

Natalie.

Hoi,

Ik ben Natalie, 36 jaar oud en sinds 24-11.2006 moeder van Gabriela. We wonen in Spanje in een dorp vlakbij Barcelona. Gabriela is 5 weken te vroeg geboren maar doet het nu prima. Ze weegt ondertussen al 5 kilo en is een tevreden baby. Ze vermaakt zich prima in haar wipstoeltje. En ze gaat graag naar buiten maar dan moeten we wel blijven bewegen, stilstaan vindt ze niks! Boodschappen doen trouwens ook niet! (net als haar moeder) :-)

Groetjes

Hi Natalie,

Bedankt voor je reactie, leuk dat onze dochters maar 1 dag verschillen. Annika is inmiddels ook boven de 5 kilo (bij geboorte woog ze 3390 gr, hoewel ze 2 wk en 4 dagen over datum is geboren). En inmiddels is ze bijna 60 cm. Ze is op dit moment erg druk bezig met haar hoofdje ophouden. Lekker op buik liggen en rondkijken. Ook wil ze al gaan zitten. Met wat hulp gaat dat al prima en als ze zit kijkt ze triomfantelijk rond met een blik van: zo, dit kan ik ook al!

Ik ga ook bijna elke dag met haar wandelen en ook bij Annika moet je in beweging blijven anders begint ze te huilen. Winkelen gaat nog wel, als het maar niet te lang duurt.

Het enigste nadeel is dat ze overdag niet in haar ledikant wil slapen. Alleen als ze bij mij ligt, slaapt ze. Dit kost me dus vrij veel tijd. Gelukkig slaapt ze 's nacht wel door.

groetjes,

Astrid

Hoi,

Ik heb het net andersom. Overdag slaapt ze meestal goed, ook in haar bed, maar ´s nachts komt ze in ieder geval 1 keer voor een fles en dan vaak ook nog wel 2 keer omdat ze niet meer lekker ligt. We kunnen niet wachten tot ze doorslaapt! Gelukkig staat mijn vriend ook af en toe ´s nachts op.

Gabriela kan haar hoofd ook al redelijk omhoog houden. Ze begint nu ook te lachen, duurde wat langer omdat ze te vroeg was geboren en vooral de bank schijnt ze erg leuk te vinden, daar lacht ze het meest naar! Wat ze ook erg leuk vindt is in bad, vooral in het grote bad met haar vader!

Ik hoor gestommel, tijd voor de laatste voeding.

Groetjes,

Natalie

Hi Nathalie,

Ben jij het zusje (de grote zus) van Chantal ??

Kennen wij elkaar uit Barcelona ??

Ga donderdag eten met Peet van de Puur - we hebben elkaar al jaaaren niet gezien - en moest heel hard aan Chantal denken.

Kun je mij haar contactgegevens sturen ? Hoor dat ze nu in la douce France woont ... wil haar graag een bonjour geven !

Wat leuk dat je nog in Barca zit, met een kind !!

Ben benieuwd hoe het ook met jou gaat...

Lieve groet,
Marlies