Even voorstellen + vraagje


#1

Hallo,

mijn naam is Danielle en ben 21 jaar oud.
ik woon samen met mijn 26 jarige vriend in veendam (groningen)
gister hebben we positief getest na 4 negatieve testen.
waarschijnlijk gewoon te vroeg getest, terwijl ik 26 feb. ongesteld had moeten worden.

op internet staat zoveel verschillende informatie, dat mn hoofd ervan begint te duizelen. natuurlijk maakt het ons helemaal niet meer uit, want we hebben positief getest !! zwanger dus! hihi.
maar als ik het uit reken zal ik dan ongeveer rond de 7 weken zijn uitgaand van mn eerst dag van mn laatste menstruatie (29 jan) of zit ik verkeerd?

groetjes,
Danielle.


#2

Je moet als je positief getest hebt inderdaad beginnen te rekenen vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie.

Groetekes, Sje


#3

Hoi en welkom!
Gefeliciteerd met je zwangerschap!!!

In principe gaan ze uit van de eerste dag van je laatste menstruatie… maar dat gaat eigenlijk alleen op voor een gemiddelde regelmatige cyclus van 28 dagen.

Als je onregelmatig ongesteld bent dan kun je daar eigenlijk niks van zeggen. Feit dat je nu pas positief test, kan betekenen dat je misschien pas veel later een eisprong hebt gehad, en dus minder ver zwanger bent dan 7 weken. Of je maakt pas heel laat HCG aan.
Maar meestal kom je daar pas achter met een echo dus in jouw geval zou ik voorlopig gewoon lekker die ruim 7 weken aanhouden, waarschijnlijk krijg je met 12 weken een echo, met de kans dat je een stukje wordt ‘teruggezet’, heb je maar mooi wat eerder een echo gehad.

Toen ik zwanger werd van mijn tweede had ik ook pas na 2 weken overtijd een positieve test… Normaal was ik altijd redelijk regelmatig ongesteld (scheelde wel eens een dag of 2, maar meer ook niet), maar bij de 12 weken echo bleek ze dus toch nog maar 10 weken, en dus blijkbaar late eisprong gehad. Dat verklaarde meteen al die negatieve testen…

Kinderen zijn geboren naäpers, ze gedragen zich precies als hun ouders, ondanks alle pogingen ze goede manieren bij te brengen.
(Joh 13:15)