Even voorstellen en vraagje over spreidbroek

Hallo ik ben moeder van 2 dochters, Nienke en Lieke. Nienke is inmiddels 6 jaar en Lieke is van 13-10-2008 (ja ik weet dat er veel leeftijdsverschil tussen zit, maar ja eerste bevalling was compleet drama en heeft nogal lang geduurd voordat ik uberhaupt een 2e wilde). Lieke zit sinds februari in een spreidbroek en moest deze tot gisteren 23,5 uur per dag aan (half uur voor badje en luierwisselingen). Gisteren gingen wij vol goede moed weer terug naar het ziekenhuis met eigenlijk toch de gedachte dat we misschien uitbehandeld waren maar helaas. We zijn volgens de arts in ieder geval op de goed weg, de heup zit al weer terug op zijn plaats maar nu moet het allemaal nog aansterken. Dus weer 2 maanden erbij gekregen, gelukkig mag hij nu ook af en toe een uurtje overdag af zodat ze dan even lekker zonder spreidbroek kan spelen. Ik zat enorm te balen toen we dit hoorden, maar aan de andere kant in het ziekenhuis in de buurt van onze woonplaats wilde ze haar in eerste instantie gaan opereren maar gelukkig werden we doorverwezen naar Rotterdam en daar hadden ze toch wel een andere mening hierover en kon het gelukkig opgelost worden met een spreidbroek. 7 juli worden we weer terug verwacht in het ziekenhuis en dan maar hopen dat hij dan uit mag.

Heeft iemand dit ook meegemaakt en zo ja hoe lang was dan de totale behandelperiode. Lieke heeft heupdysplasie.

Groetjes,

Vivian

ah meis wat lijkt me dat naar… denk je klaar te zijn krijg je weer 2 maanden erbij… dat klinkt dan ook erg lang… maar houdt moed je ben op de goede weg en de kleine is je er later alleen maar dankbaar voor dat jullie dit gedaan hebben zodat ze er later geen / weinig last van heeft.

Het is natuurlijk ook erg belangrijk dat het goed aan elkaar blijft zitten en het versterkt …! Dus preventief alleen maar top …!

Ik heb er persoonlijk geen ervaring mee… dus kan je er verder niet bij adviseren of helpen maar er zullen zeker moeders zijn die dit wel hebben en anders misschien de zoekfunctie (weet niet of daar wat op te vinden is? boven aan de site)

Sterkte…

quote:
(ja ik weet dat er veel leeftijdsverschil tussen zit, maar ja eerste bevalling was compleet drama en heeft nogal lang geduurd voordat ik uberhaupt een 2e wilde).

Groetjes,

Vivian

en … hoe was de 2e bevalling?

2e bevalling was voor mij doen een hele snelle. Ik was deze keer wel bijna 2 weken over tijd. 1 oktober was ik uitgerekend maar helaas er gebeurde niets (bij Nienke was ik 5 dagen te vroeg, was 19 februari uitgerekend maar uiteindelijk na 26 uur op 14 februari geboren). Moest toen 's maandags naar het ziekenhuis maar volgens de gynacoloog kon er niets gebeuren en moest ik woensdag komen om ingeleid te worden. Echter nadat ik 's middags naar bed was geweest kreeg ik ineens verschrikkelijke rugpijn, dus ik raakte nogal in paniek aangezien de gynacoloog 's ochtends nog vertelde dat ik nog niet kon bevallen omdat de baarmoedermond nog niet gekanteld was en nog niet rijp. Uiteindelijk naar het ziekenhuis doorverwezen (vanwege voorgeschiedenis) voor een " medische" bevalling en na 6 uur rugweeen was ze daar al. Dus al met al scheelde dat ongeveer 20 uur met de vorige bevalling en gelukkig daarna ook geen depressie gehad en ondanks tegenvaller met de heupjes gaat het voortreffelijk. Lieke is een hele makkelijke, lieve baby die helemaal weg is van haar grote zus Nienke.

oh wat fijn!! zo zie je maar… elke bevalling is uniek en elk mensje ook … Geniet ervan!

Jade heeft ook een spreidbroek gehad ivm heupdysplasie (van 3 tot 6 maanden) omdat de afwijking minimaal was.
Er zit ook geen vaste tijd aan vast, het heeft zolang nodig tot het weer goed gegroeid is.

Succes!

Groetjes Frauk

Lilypie Tweede Ticker