Even voorstellen en vraag

Hallo,

Ik ben via via op deze site terecht gekomen en het ziet er erg gezellig uit dus denk dat ik hier vaak aanwezig zal zijn…

Ik ben Miranda ik ben 25 jaar en ben 9 jaar bij mijn vriend John we hebben samen een hele lieve dochtertje Demy van 3 jaar.

Ik heb een probleempje…

Ik heb bijna 2 weken mijn laatste pil geslikt en ben tot op de dag van van nog steeds niet ongesteld geweest… (en moet er wel even bij zeggen dat ik afgelopen maand een paar keer de pil ben vergeten) maar goed nu ben ik al bij de ha geweest en die zegt dat ik maar moet wachten en om de week een zwangerschapstest moet doen…want hij vermoedt wel dat ik zwanger ben…
Nu heb ik vorige week test gedaan…negatief
en vandaag was de test weer negatief…
Nu wil ik morgen graag naar de ha gaan om te vragen of ze me een bloedtest willen doen…
Maar mijn vraag is… doen de huisartsen al wel zo vroeg een bloedtest of wachten ze tot een aantal weken dat de menstruatie uitblijft?
Want ik merk nu dat ik heel erg onzeker wordt, over de vraag ben ik zwanger ja of nee… zo nee wat kan er dan zijn???

Groetjes Miranda mama van Demy

Hoi Miranda,

Welkom op de site.

Ik denk dat ze inderdaad niet zo snel een bloedtest doen maar dat ze het eerst nog een paar weken af willen wachten of er toch niet een menstruatie komt.

Als je dan nog niet ongesteld bent geworden, zullen ze je wel doorverwijzen naar het lab.

Ik heb ook eens zomaar een menstruatie overgeslagen. Was altijd heel regelmatig ongesteld en die ene keer heeft er 8 weken tussen gezeten in plaats van 4. Nooit achter kunnen komen wat er aan de hand is geweest. Hoopte op een zwangerschap maar dat was het dus niet want de tests waren allemaal negatief.

Dus volgens mij heeft het weinig zin om naar de huisarts te gaan morgen. In elk geval voor de zekerheid geen pil meer slikken. Of was het sowieso de bedoeling dat je stopte met de pil?

Dus het overslaan van een menstruatie is gewoon mogelijk, ook als je altijd keurig regelmatig ongesteld bent. Wel vervelend inderdaad van die onzekerheid maar ik vrees dat er even niks anders op zit dan nog een paar weekjes te wachten en desnoods elke week een test te doen.

Vergeet ook niet als je net met de pil gestopt bent dat je lichaam weer even na moet gaan denken “Hoe was het ook alweer zonder pil?”. Dus het kan goed zijn dat je lichaam er even niks van snapt en niet weet welke signalen het af moet geven.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 15 Aug 2006 21:17:38

Hallo,

In ieder geval bedankt voor je verhaal het is idd een erge geruststelling dat ik niet de enige ben

Ik ben in 1 maand 6 keer de pil vergeten… I.v.m slecht slapen van mijn dochter met dat warme weer… en dan ben je zo druk met haar bezig dat ik echt een paar keer gewoon de pil ben vergeten…

Maar ik ben al wel op dokters advies gestopt met de pil en heb sinds gister besloten toch maar extra foliumzuur te gaan slikken…voor het geval dat… en mocht het dan niet zo zijn dan maakt het ook niets uit…

Groetjes Miranda

Nee hoor, je bent niet de enige! Fijn dat er zoiets als Ikkeben bestaat, toch?!

Hou ons op de hoogte he?!

Groetekes, Sje

Inderdaad gelukkig bestaat ikkeben.nl

Tuurlijk hou ik jullie op de hoogte