Even voorstellen en meteen een vraag

Hallo allemaal
ik ben rennie de haan en de trotse moeder van een kleine jongen.
hij is nu 8 maanden.
ik ben 27 jaar oud
ik ben al 12 jaar bij mijn man waarvan 2 jaar getrouwd.
ik heb meteen een vraag voor jullie
vanaf gister heeft hij steeds hoge koorts begint sóchtends al met 39,8.
met zetpillen is het wel te onderdrukken.
maar vanaf vanmiddag begint hij zijn flessen ook te laten staan.
kon met pijn en moeite een afspraak krijgen bij de huisarts.
maar kan dit door tandjes komen?
en de assistente zei door de telefoon dat ze voor een midden oorontsteking toch niks geven.
is dit normaal of ben ik nou zo’n overbezorgde moeder ik twijfel nu heel erg.
groetjes rennie de haan

rsvdb

Haj welkom!
en antwoord op je vraag

nouja het zou kunnen natuurlijk,
in principe komt koorts niet zo zeer door tandjes. het gevolg van tandjes is wel dat de weerstand erg laag is en ze daardoor gemakkelijker een virus of griepje te pakken hebben.
maar goed die lage weerstand is dus wel een gevolg van tandjes. (zou kunnen hoor)
kwijlt je zoontje ook veel? rode wangen? rode billetjes zure ontlasting? (hoeft niet allemaal te zijn maar zijn ook kenmerken van tandjes)
en wat je assistente zegt wat een dom mens zeg, het is en blijft een kind en die moet gewoon gezien worden! sta erop dat je komt!

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Ik vind het echt een hele vreemde reactie van de assistente. Tim had een paar weken geleden tussen de 39 en 40 graden koorts en gooide al zijn eten er telkens uit. Hij was niet vervelend en at ook alles. Maar een paar uur later kwam het er weer uit. Omdat ik even niet meer wist wat ik moest geven, omdat alles eruit kwam heb ik de huisarts voor advies gebeld. Maar de assistente stond erop dat ik langskwam, want bij zo’n kleine nemen ze geen risico. En wat bleek het was een middenoorontsteking. Ik kreeg anti-biotica, want zomaar gaat dat niet over. Heel raar dus dat jullie assistente zei van wel. Ook kregen we zetpillen tegen het overgeven en ORS voor een goede vochtbalans, omdat hij bijna geen plasluiers meer had.

Als je het niet vertrouwd zou ik echt een afspraak eisen. Zeker omdat het straks weekend is en je wilt toch weten waarom je kleine zo’n hoge koorst heeft. Ze kunnen van tandjes wel verhoging krijgen maar geen koorts.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Nou, onmiddellijk een andere huisarts zoeken of in elk geval aan je huisarts melden dat de assistente niet deugt.

Voor een middenoorontsteking kun je in elk geval beginnen met 2-3x daags neusspray om te zorgen dat de Buis van Eustachius open gaat zodat het vuil uit het middenoor weg kan.
Verder kan als de oorontsteking aanhoudt een antibioticakuur gegeven worden zodat die kleine man van de pijn af komt.

Groetekes, Sje

Dus…die assistente deugt inderdaad niet. Met zo’n kleintje hoor je geen risico te willen lopen. Zeer zeker een afspraak maken: aangeven dat hij de flessen laat staan, de koorts al vroeg in de dag hoog is en dat je je zorgen maakt. En als dat nog geen reden is om je te laten komen: andere huisarts zoeken! Heel veel sterkte.

Enne, welkom nog…

Groetjes!

Die assistente spoort zeker niet. Heeft zeker eerst bij het cb gewerkt. Maar ben je al geweest want ik las dat je al wel een afspraak hebt.

Trouwens welkom op ikke ben

Groetjes,

Michèle

Ik zou dat ook zeer zeker bij de ha aangeven en je bent niet verplicht om aan een assitent door te geven waar je voor komt. Zo’n assitent hadden wij toen ik in brabant woonde ook. Heb gewoon een keer gevraagd of ze al lang dokter was, nadien nooit geen problemen meer met afspraak maken. Je voelt zelf het beste als er iets met je kindje aan de hand is. Mijn huisarts heeft de stelling liever en keer teveel als een keer te weinig.

Groetjes Michelle

Lilypie 1st Birthday PicLilypie 1st Birthday Ticker

Hallo

hij had vanochtend geen koorts allen verhoging
maar liet wel nog steeds flessen staan dus ik belde voor advies om te vragen wat ik dan moest geven.
zei ze maar als hij geen koorts heeft hoef je ook niet meer te komen dus ik schrap je afspraak dan kan ik daar wel een ander neerzetten.
nou ja heb het maar laten zitten ze zei nog wel dat ik pas hoef te komen als het kind 3 dagen boven de 40 graden koorts heeft en niet drinkt want dan pas maakten ze zich zorgen nu nog niet.
stom had nooit moeten zeggen dat de koorts gezakt was want was nog ochtend dus dan is het altijd laag.
vanmiddag was het 39,5 en meneer heeft wel wat van zijn fles gedronken maar laat nog steeds veel staan.
geef danoontjes en fruithap en koekjes want die wil hij wel.
kan het ook een rite zijn dat hij de flesvoeding even beu is.
ik kijk het vanacht nog even aan en dan morgen maar naar de dokterswacht dan hoef ik me ook niet te verantwoorden voor een afspraak.
bedankt voor de lieve reacties
gr rennie

rsvdb

Hoi hoi,

Je moet dit echt niet pikken hoor, want dan gaan ze je iedere keer afschepen. Het is toch te gek voor woorden dat je blij bent als het weekend is omdat je dan een ander hebt.

Groetjes Michelle

Lilypie 1st Birthday PicLilypie 1st Birthday Ticker

quote:
Die assistente spoort zeker niet. Heeft zeker eerst bij het cb gewerkt. Maar ben je al geweest want ik las dat je al wel een afspraak hebt.

Trouwens welkom op ikke ben

Groetjes,

Michèle

hahahahaha ja en zelfs op het cb is ze ontslagen

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

hallo allemaal

sorry dat het zo lang duurde.
de koorts is gelukkig weg.
maar nog steeds wil meneer slecht slapen en wordt hij snacht vaak wakker.
nu heb ik gehoord dat er meer kinderen zijn die dit rond de 8e maand hebben en dat het met een sprongetje te maken heeft.
hebben meer mama’s hier ervaring mee?
meneer is ook helemaal mama idolaat en ik mag de kamer eigenlijk niet uit.
hij is veel jengelt veel en wil eigenlijk het liefst steeds bij me zijn.
het is erg vermoeiend maar ben in ieder geval al blij dat de koorts weg is.
gr rennie

rsvdb

Klinkt als een sprongetje: jengelig, bij mama willen zijn, slechter slapen. Daar kan je helaas niet veel tegen doen. Geduld hebben! Fijn dat de koorts in ieder geval weg is.

Groetjes!

hallo en welkom!
fijn dat de koorts weg is!!
…maar ik zou toch echt wel een klacht indienen tegen die assistente!
dat is niet normaal zeg!!! wel doen hoor!
ben zelf nog maar net 2 maanden moeder maar ik vind het knap waardeloos van die assistente!

groetjes!!

karin

Hoi welkom …

wat vervelend he als je kleine koorst heeft. hier was het ook zo en precies zelfde verhaal als jouw maar dan door een lieve doktersassistente die mij gerust stelde. Ze zei dat kindjes echt door tanden krijgen en de combinatie van het sprongetje koorst kunnen krijgen en die ook op kan lopen tot 40 graden. Dat was hier dus ook het geval. Belangrijk is dat als je kleine niet drinkt en hij komt snachts dat je hem/haar dan wel iets laat drinken al is het maar water. Dit omdat ze anders uitdrogen. Zodra ze uit het sprongetje zijn komen ze snachts ook niet meer want je geeft ze geen voeding maar vocht. Houdt zijn/haar natte luiers in de gaten, krijg je er hier geen of heel minimaal een paar van dan gelijk alarm slaan want dan is je kleine aan het uitdrogen. Jurian is nu ook ruim 8 maanden en heeft elke keer als hij een tandje kreeg erge koorts gehad (dus wie beweerd dat dit niks met tandjes te maken heeft … die mening deel ik niet), die koorst liep wel tot 40 graden op en hij dronk slecht en eten ook. Maar na 3 dagen was dit dan beterder en kreeg meneer daadwerkelijk dat beloofde tandje…

Altijd als je het niet vertrouw een arst raadplegen hoor… te overbezorgd zijn we niet snel… maar je kindje ziek dat doet mama’s hart zo’n pijn!

bedankt allemaal voor de lieve reacties als ik weer bij de huisarts kom
ga ik het vertellen van de assistente
nogmaals bedankt voor de lieve en begrip volle reacties
gr rennie

rsvdb