Even verhaal doen

Weet niet goed hoe te beginnen, wil eigenlijk gewoon even mijn verhaal kwijt.
Vandaag (dag is nog niet eens om ) toch wel erg vermoeiend geweest. Nu onze dochter zich overal aan optrekt en heen kruipt kan ik haar ook overal volgen. Aangezien het staan (lees weer terug zitten) nog niet gaat en ze natuurlijk ook overal aan zit. Dit is werkelijk zeer vermoeiend. Voorheen kon je haar nog wel eens “rustig” in de box leggen of zo, maar dat zit er nu niet meer in. Ze houdt me goed bezig. Wat een energie heeft die meid. Ik kom echt nergens meer aan toe. Een gewone werkdag op mijn werk is minder vermoeiend. Begrijp me niet verkeerd. Ik vind het ook hartstikke leuk dat ze dit kan en ben er ook trots op, maar poeh dat is even een nieuw ritme zoeken. daarbij wilde ze ook nog niet eens slapen vanmiddag.

Aangezien ze toch al uit haar ritme was, dacht ik ook maar meteen te beginnen met het afbouwen van 1 fles. Heb haar vanmiddag een 1/2 liga met thee gegeven uit een oefenbeker. Het viel niet mee, maar ook niet helemaal tegen, ben benieuwd hoe ze reageert op die fles minder. Daarbij rijst een vraag:

nl hoeveel cc melk en extra vocht dient een baby van 8 maanden te krijgen. Ik wil natuurlijk niet dat ze te weinig vocht binnen krijgt. Ze krijgt nu dus 600 cc melk. en een beetje thee binnen gekregen. (naast fruit en groente uiteraard)

en nog een andere vraag slaapt jullie kindje ook nog ergens tussen pakweg 17.00-19.00 uur vind dit zo’n moeilijke tijd, zij zelf ook, komt hier niet echt in een ritme.

Hehe dat lucht wel even op , om de dingen van je af te schrijven.

Groetjes Jolanda

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

kun je niet een soort omheinde veilig hoekje maken voor je kindje? Ik weet dat mijn moeder altijd de banken zo zette dat ik alleen daartussen kon spelen en me geen pijn kon doen.
Ik leg de kleine vaak boven op de slaapkamer op de grond, daar staan minder meubels en ook geen frutsels en apparaten waar hij bij kan. Ik doe dan meestal ook boven poetsen of strijken. Hier kruipt hij enigszins maar is nog niet zo vlug dat ik niks kan. Alleen heeft hij vandaag ook maar 1 uurtje geslapen. Zal hier ook wel wennen worden als hij weer vanalles kan.

Sterkte ermee!! Je moet maar denken dat het allemaal overgaat en makkelijker wordt!!

22-12-2009 colin geboren

Ik ben vorige week bij het CB geweest en zij adviseerde mij om 500cc opvolgmelk te geven met 8 maanden en 300cc met 10 maanden. Zij vertelden er wel bij dat het per kind best mag verschillen en dat dit dus een richtlijn is. hoeveel flessen geef je nu nog dan?

Wat het slapen betreft, onze dochter heeft dat slaaptje (half uurtje) tot voor 4 weken terug ook gehad. Nu doen we dat niet meer omdat we merken dat ze dan na de laatste fles moeilijk (of niet) in slaap kan vallen en we dan een paar uur een krijsende dochter hebben. Dit houd momenteel wel in dat we haar het laatste uur wakker “houden” door haar in bad te doen en samen met haar te spelen.
Heb je al geprobeerd om haar niet te laten slapen en gekeken hoe ze daar op reageerd?

Succes!
Groetjes Nancy

Lilypie First Birthday tickers

@mama van Collin,
Zij is errug creatief in het vinden van gaten om in/onder te kruipen en het beklimmen van obstakels, maar ik zal eens kijken of ik wat kan bedenken.

@zwelgje74 Haar schema is nu:

08.00 fles 180 +6
09.00-10.30 slapen
10.30 fruithapje
12.00-12.30 1 boterham en fles 180+6
13.00/13.30 - 15.00 slapen
15.30 liga en sapje

wisselend 16.30-17.30 of 17.00-18.00 of 17.30-18.30 slapen
(hierop afgestemd ergens het groente hapje)
20.00 fles 180 +6
21.00 naar bed (de laatste dagen slaapt ze inderdaad ook slecht in

Hoe is het slaapritme van jullie kindje dan.

Groetjes Jolanda

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://b1.lilypie.com/sIVLp2.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” /></a>

Gewijzigd door - jeuly op 28 Jul 2010 17:28:02

Je kunt eens proberen haar dat laatste slaaptje niet te laten doen en dan meteen na de laatste fles naar bed voor de nacht. Dat hebben wij hier ook gedaan, alleen werd die laatste fles toen ook wat vroeger, rond 19.00/19.30, anders redde ze he echt niet. Ligt er nu dus vaak om 19.30 in voor de nacht en slaapt zo goed als meteen. Voorheen hadden we hier ook altijd zo’n problemen mee. Misschien helpt het. Succes!

mama1980

@zwelgje74, met 10 maanden nog 300cc, maar hoeveel ander vocht moeten ze dan binnen krijgen? Mijn dochter is niet zo van de sapjes, water, thee etc. Steeds een paar slokjes en dan slaat ze de fles weg. Weet nog dat ze helemaal in het begin zowat een liter per dag dronken!

mama1980

@mama1980: 300cc opvolgmelk en 200cc sapjes, theetjes en wat ze uit het fruit en eten halen is mij verteld. (met 10 maanden, met 8 maanden 500cc opvolgmelk+sapjes e.d.)

@ Jolanda:
Ons schema (met 8 maanden sliep Reza nog een half uur tussen 17.00 en 18.00)
7.00u fles
9.00u fruit
9.30u - 11.00u slapen (als ik geluk heb)
12.00u 3 boterhammen + drinken
13.30u flesje
14.00 - 15.30u slapen
16.30u schaaltje yoghurt
17.30u warm eten
daarna in bad en rond 19.00u nog een fles

Misschien zou je kunnen proberen om haar smorgens wat later in bed te leggen, misschien slaapt ze dan wat langer en dan slaapt ze smiddags ws ook later waardoor ze dus dat 3e slaapje niet meer nodig heeft. Zo heb ik het hier met Reza ook gedaan.
Succes!
Groetjs Nancy

hier hetzelfde probleem. damian heeft ook het staan kruipen en zitten oktdekt. ik voel me na een dag alsof ik een marathon gelopen heb haha. een dag werken is dan inderdaad rustig (en ik werk in een supermarkt) damian slaapt nu nog maar 2x na zijn fles hooguit 2 uurtjes (de eerste fles is helaas nog om 6 uur en soms zelfs 5) en tussen 2 en 4. eerder hoef ik hem niet in bed te leggen want hij slaapt echt niet. we zijn nu wel zover dat hij zijn laatste fles om half 8 pakt en daar zijn we super blij alleen slaapt hij nog steeds niet voor 10 uur. is dit echt de sprong of is dat gewoon zijn ritme?

@Jeuly: hier hetzelfde probleem. ik heb best wel een pittig zoontje die overal heen wil kruipen en het liefst op de salontafel wil klimmen en valt ook nog zo vaak om vol met blauwe plekken dus…

ik heb voor mezelf besloten om niets te doen als hij wakker is. gewoon alleen met hem bezig zijn in ieder geval in de buurt blijven om ongelukjes te voorkomen zover het kan.

verder zou ik je ook aanraden om je kleine rond 19.00/19.30 in bed te leggen. ik vind 21.00 uur wel heel laat eerlijk gezegd. en het sloopt je ook nog. ik vind het heerlijk om tijd voor mezelf en mijn man te hebben na 19.00 uur.

over de hoeveelheid melk zou ik zeggen kijk maar wat je kind op kan. elk kind is anders. als de jouwe 500cc op kan dan moet je dat gewoon blijven geven. maar als zij maar 300cc op drinkt dan zou ik iets extras aanbieden zoals je zelf ook al aangeeft (thee, sapjes en dergelijke).

ons schema hier ziet er zo uit:

7.30 uur pap uit bord
8.00 - 10.00 uur slapen
11.00 uur brood met 100cc melk uit beker
12.00 uur naar bed tot 13.00 uur
14.00 uur fruithapje 200gram en 100cc diksap uit beker
15.00 uur naar bed tot 16.30 uur
17.00 uur groentehapje 200gram en diksap 80cc uit beker
18.30 uur in bad en fles 200cc en dan gelijk slapen tot de volgende ochtend

Misschien heb je hier wat aan. de slaapjes overdag zijn nu een beetje veranderd vanwege zijn tandjes die doorkomen. normaal sliep hij van 12.00 tot 14.00 uur en daarna wilde hij niet meer slapen. denk dat het binnenkort wel weer het oude word dus ik geniet er nog maar even van

Succes ermee

Onze dochter was vandaag ietwat uit haar doen (oma was bij haar ivm werken) Eerste fles helemaal leeg en fruithapje ging goed, maar daarna…Zij heeft vanmiddag wel een hele boterham gegeten, maar de fles erna helemaal geweigerd. Toen ik om 14.00 uur thuis kwam was ze al van 10.00 op en niet in slaap te krijgen. Heb haar toen ook nog wat melk aangeboden aangezien ze de fles van 1200 uur mistte. Ook deze wilden ze niet, wel wat slokjes thee uit Jawel de oefenbeker!
Haar op tijd het groentehapje gegeven, in bad gedaan en de laatste fles gegeven (wat allebei helemaal op ging) en om 20.00 naar bed. Mw viel meteen in slaap! Wat ook voor mij een genot was…

Ik ga inderdaad nu maar eens proberen het avond ritueel wat eerder te zetten en dat laatste slaapje over te slaan.

@mamaselma: Het cb had mij geadviseerd om rond 20.30 uur de laatste fles te geven! Ikzelf had dit ook al wat eerder gezet, ben het inderdaad met je eens dat 21.00 erg laat is.

@zwelgje dus 500 cc zou voldoende moeten zijn of moet daar dan ook nog die 200 cc aan sapjes bij, want dat haalt ze niet. En mag yoghurt al bij 8 maanden?

Trouwens wat gebruiken jullie nog meer als tussendoortje, vindt die liga’s zo vreselijk plakken. Was op zoek naar koekjes, maar heb ze alleen nog maar gevonden vanaf 12 maanden.

Wederom bedankt voor jullie adviezen en tips hier kun je tenminste iets mee!

Groetjes Jolanda

En nu maar hopen dat ze dan een beter ritme te pakken krijgt Ik geef hier wel eens startkoekjes van bambix, zijn vanaf 6 maanden. Staan bij de liga’s etc. Is een gele doos van bambix met een schaap erop.

mama1980

Hoi Jolanda,
Als ze 500cc binnenkrijgt is het oké, alles meer is mooi meegenomen.
Yoghurt mag al met 7 maanden, dus dat kun je gerust geven.
Ik ben zelf niet zo van de “tussendoortjes”, ik geef liever wat extra fruit. Heb wel eens rijstwafeltjes geprobeerd of een soepstengel.
Moet er wel bij zeggen dat mijn dochter niet veel behoefte heeft aan wat tussendoor, meestal neemt ze genoegen bij wat drinken.

Wat fijn dat ze gisteren meteen in slaap viel! En dat ze een fles liet staan in ook geen ramp. Je zult merken dat ze het nieuwe ritme snel oppikt. Als ik bij Reza iets wijzigde in haar schema ging ook niet meteen alles op en leeg.
Groetjes Nancy

Ik geef wel eens een theebiscuit of een lange vinger. Van de lange vinger haal ik wel eerst het laagje suiker eraf.

ik geef tussendoor meestal een yogholino tussendoor. Hier hebben ze die Bambix koekjes vanaf 6 maanden nergens, heb alles afgezocht!! Liga gaat er hier bijna in een keer in dat vind ik nog wat eng. Hij is zo gulzig!! Soepstengel verslikt hij zich ook in. Heb brood ook al geprobeerd, maar ging ook niet zo geweldig!! Maar idd extra fruit is nooit erg, dat mogen ze volgens het cb naar behoefte.

22-12-2009 colin geboren

Als ze gaan lopen word het nog erger

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

@Mirema,

Zeg jij bent een mooie, geeft de burger moed! hahaha
Maar ik kijk ernaar uit…help!

groetjes Jolanda

Ik haal die bambix koekjes bij C1000 of Jumbo

mama1980

Helaas laatste slaapje achterwege vandaag niet gelukt.
Ze heeft vanmiddag van 13.30-15.00 geslapen.
Tussendoortje ging prima (15.30), trouwens ochtendritueel ook goed gegaan. Toen ik haar echter groentehapje wilde geven (was net klaar) 18.00 werd ze doodmoe en heeft dus ook maar enkele hapjes genomen. Heb haar dus nu in bed gelegd en moet haar dadelijk dan toch wakker maken voor de laatste fles.
Ze heeft dit dus toch nog nodig. Misschien dan in de middag wat later naar bed of het groentehapje nog eerder zetten (bv 17.00), maar dan wordt het slaapmoment weer te kort op de laatste fles en krijg ik haar weer niet meer in slaap voor 21.00 uur. Oh Oh .oh wat een gepuzzel!

Groetjes Jolanda

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://b1.lilypie.com/sIVLp2.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” /></a>

Gewijzigd door - jeuly op 30 Jul 2010 19:05:59

@Jeuly

Dan heb ik het nog niet over de peuterpuberteit Ik heb vandaag alleen maar gestraft, gemopperd en toegesproken ben gesloopt

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Mijn kleine nu ook dik 8 maanden en slaapt al een tijdje 2x per dag. 's Ochtends van 9 tot 11 ongeveer en in de middag van 13.30 tot 15.30 ongeveer. Dat laatste slaapje ging hier ook altijd dramatisch en heb ik zodra ik merkte dat het kon eraf gehaald. Hier nu rond 19.00 laatste fles en daarna 19.30 ongeveer naar bed. Hij slaapt dan nog niet altijd direct maar dit ritme werkt wel een stuk beter dan dat gerommel rond de slaap van 17.00 uur waar je zelf ook vrij weinig aan hebt. Ik zet mijn kleine rond die tijd vaak even voor de baby-tv, ligt ie wat te lummelen daarna warm eten bad, fles en naar bed. Vooralsnog werkt dit prima, we blijven dit in ieder geval handhaven.

Succes.

a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb1f.lilypie.com/KMNsp2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie First Birthday tickers” /></a