hoe ik het doe? eigenlijk heel erg simpel, een auto weg doen en daardoor meer bewegen en gezonder eten, de snoepjes en chocolade zoveel mogelijk laten staan, en meer fruit. Voor de rest niets veranderd, behalve dat, maar dat is al meer dan genoeg hahaha.
Ik let op wat ik op mijn brood doe, geen zoetigheid maar bv kaas. Ik doe geen light kaas ofzo, gewoon normale, maar das altijd beter dan chocopasta!! Ikd rink wel bv light cola, want eerlijk is eerlijk, ik ben een cola freak, dus als ik de gewone variant zou drinken, dan zou ik alleen maar aankomen!!
Of ik ooit in bikini zou gaan dat weet ik niet, eerlijk gezegd heb ik dat nooit gedaan, maar het was meer bedoeld als een manier om te zeggend at ik dan veel beter in mijn vel zit dan hoe ik eerder was, mij minder zal schamen voor mijn lichaam.
Het punt is namelijk, ook al heb je bv de gehele week super gezond gegeten en veel bewogen, als je dan op zaterdag in de stad loopt en samen met je kind een patatje gaat eten, dan zie je de mensen gewoon kijken en denken: moet je haar zien, alsof ze al niet genoeg heeft gegeten. Dat stoort me, Mijn voornaamste reden om af te vallen is puur voor mezelf en voor Bo, kijk, in principe is de kans heel erg klein dat ik er binnen nu en 10 jaar bij neer knal, ben nog maar 29, maar ik wil graag mee maken dat hij ooit gaat trouwen, eventueel kleinkinderen etc. Natuurlijk is het geen gegeven dat dit gaat lukken als ik 40 kg minder weeg, maar ikw eet wel dat ik dan een stuk minder risico loop op allerlei nare ziekte’s.
Daar doe ik het dus voornamelijk voor, en dus ook dat ik mijzelf beter voel, mij niet meer schaam als ik een keer wat lekkers koop. Voorbeeld, ik kom uit de nachhtdienst en heb ehoefte aan even een snelle hap voor ik ga slapen, maar heb niks in huis. De meeste mensen moeten niks weten van bv een sateetje om 830 in de ochtend, maar die zijn dan ook net wakker, ik niet, ik heb de hele nacht gewerkt, en voor mij is het dan avond. Als ik dan naar de winkel ga om zoiets te halen, dan zie je de mensen ook denken, en dat terwijl ik eigenlijk niets verkeerds doe. En dat allemaal om hoe ik er uit zie, dus dat gevoel zal hopelijk dan ook weg gaan.
liefs woezel