Even spuien

Hey meiden moet even spuien hoor. k zit er even doorheen.
Dus hier mijn verhaal.
k zit niet helemaal lekker in mijn velletje. De zwangerschapshormonen zijn mijn lijf nog niet uit. K ben thuismoeder en zit 5 dagen per week tussen 4 muren. En met dit beepweeer kom je amper buiten.Ben de hele week bezig met zorgen zorgen en nog eens zorgen voor alles en iedereen.
Daarbij komt ook nog eens dat ik de avonden ook regelmatige alleen ben omdat mijn mannetje dan druk is met handelen. Hij handelt in alles wat los en vast zit zo’n beetje. Het moet want met alleen zijn salaris redden we het niet. De vaste lasten alleen zijn al meer dan wat hij verdient!
En nu wil ik wel heel graag werken, 2 of 3 dagen in de week maar ik kan nu geen werk vinden. Ik ben opgeleid tot kinderdagverblijf leidster maar het probleem daarmee is dat ik zelf dus de twee jongens heb. ALs ik op een kdv werk zou ik moeten kunnen openen om 7 uur en dat kan niet want ik kan mijn jongste voor 7 uur nergens kwijt aangezien er geen kdv zijn die eerder dan 7 uur openen. Mijn man kan hem niet brengen want die is al om 6 uur de deur uit om te werken.
Of hij moet bij mij op de groep maar 9 van de 10 kdv staan dat niet toe. Dus om deze reden kunnen ze me vaak niet aannemen. K kan gewoonweg geen vroege diensten draaien.
K zou niet weten wat ik anders zou moeten doen, maar ben best bereid wat anders te proberen. Maar natuurlijk wel wat leuks anders werkt het werken alleen averechts en wordt alles nog zwaarder…

Ik heb bijna nooit ECHT tijd voor mezelf. En ik hoef ook niet hele dagen voor mezelf maar soms gewoon even weg, geen kinderen, geen zorg dragen. Om me even weer te herinneren dat ik naast echtgenote en moeder ook nog gewoon Henrieke ben. Ik ga nu 1x in de week met de hond naar de hondenclub maar dat is dus 2 uurtjes op maandag en dat is dan alles wat ik weg van huis heb in een week en dat is verweg te weinig voor mij. DE weekenden zijn nog pittiger dan de doordeweekse dagen want alles is drukker viezer en bovendien draaien mijn ''zorgdiensten ‘’ gewoon door. Manlief helpt wel maar uiteindelijk zoals in veel gezinnen weet ik wat er moet gebeuren met de kinderen en heb alles in de gaten. Zoals slaapjes en voedingen etc. En als ik vraag of manlief t doet dan doet ie het allemaal wel maar uiteindelijk ben ik de gene die in de gaten houdt of iedereen zijn natje en droogje heeft. En ik moet ALLES vragen. En soms …zoals vandaag HEB IK HET EVEN HELEMAAL GEHAD. En zou ik het liefst alles laten vallen en even vertrekken naar een onbewoond eiland waar er niks van me wordt verwacht. Waar ik echt even lekker MIJN ding kan doen
K ben zo blij als t weekend weer voorbij is en de rust wat terug s in huis, maar dan nog zit ik thuis…ALTIJD…t is gewoon niet aan mij besteed.
En nu voel ik me ook schuldig dat ik dit zeg want ik heb er wel zelf voor gekozen, ik wilde thuis zijn voor de kids. En tis ook niet dat ik niet van ze geniet want dat doe ik zeker. Ze zijn mijn alles. Maar ik mis mezelf.
K vind het gewoon pittig…
En als moeder voel je je ook voor alles verantwoordelijk. Als de kleine huilt ben ik het eerst wakker, overdag en s avonds weet ik precies wat er is en wat hij wil. Mijn man moet dat aan mij vragen. Ik heb het gevoel dat ik niet weg kan gaan omdat ik dan voor mijn gevoel mijn kinderen aan hun lot overlaat. Omdat mijn man gewoon vaak niet weet wat er is als ze huilen etc
Dus als ik dan weg ga voel ik me er ook nog schuldig over en let steeds op de tijd. Zucht…
K ben nu ook zo vaak moe. Futloos, heb nergens meer zin in en zelfs een wandeling maken kost me al zoveel moeite. Alleen al omdat ik tegen t hele gedoe aanhik van dwerg jas aan, spullen mee, kinderwagen in, kou in. Als ik erover nadenk denk ik vaak LAAT MAAR HOOR…
Zucht…k wil mijn energie en enthousiasme terug.
Mijn oudste neemt het helemaal van me over en heeft ook nergens zin in. Niet zo gek als je moeder zo negatief is…

Vinden jullie dat ik zeur…???
Ach nou ja…dan zeur ik maar…maar t voelt nu even zo…
Ben het even helemaal beu…
Sorry meiden moest het even kwijt…

Nee, je zeurt zeker niet. Ik zou (als ik in jouw schoenen zou staan) me precies zo voelen denk ik. Je kan toch niet alleen maar voor anderen zorgen en jezelf vergeten, dat ga je nooit lang volhouden.

Even heel praktisch: kan je geen gebruik maken van een gastouder als je zelf weer zou gaan werken? Die zijn vaak wel flexibel met het halen en brengen van je kinderen, dus dan zou je ze ook voor 7 uur misschien wel kunnen brengen. En verder: heb je naast je man familie en/of vrienden die een keer kunnen oppassen? Ga jij lekker iets voor jezelf doen om weer op te laden, of samen met je man erop uit.

Natuurlijk zal het mooie weer straks een hoop goeds doen, maar alleen daar ligt natuurlijk niet de oplossing. Gezond eten en desnoods een vitaminesupplement slikken kan ook helpen.

Hè, wat ben ik weer van de oplossingen. Lijk wel een kerel…

Maarre, je zeurt zeker niet! Hier lekker spuien, dat helpt vast ook al iets.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Nee hoor je zeurt niet integendeel. Mijn vriend doet het meeste in huis maar als ik er ben vergeet ie alles wat die kleine betreft en heb ik wel eens het idee dat ik de enige ben die nadenkt.

Maar is inderdaad een gastouder geen idee? En hebben jullie geen buurtcentra zodat je even met dwerg weg bent en andere moeders ziet. Zo kan hij spelen met andere kindjes en jij even normale gesprekken voeren zeg maar. Hoeft niet elke dat maar een keer in de week ben je al even weg. Kun je misschien meteen contacten opdoen die een keer op jou kids willen passen en andersom zodat jullie ook even tijd voor jezelf hebben of in iedergeval jij.

Groetjes,

Michèle

je zeurt helemaal niet meid echt niet haal je dat niet in je hoofd.
ik begrijp je volkomen en ik weet ook precies wat je moet voelen (hier idem dito namelijk)
ik herken alles wat je schrijft in je verhaal.
ook dat van het onbewoon eiland
alleen moet er dan wel wat te doen zijn voor mij haha.
ik wil weer gaan proberen te werken als rico op school zit.
maar ik moet eerst mijn opleiding afmaken en ik kan me totaal niet op “leren” concentreren dus ik vraag me af hoe dat gaat aflopen en of het wel verstandig is.
maar ergens heb ik ook zoiets van: als rico naar de peuterspeelzaal gaat, dan wil ik EERST die dagen is lekker voor mezelf wat gaan doen.
en dan nog even niet meteen werken maar gewoon iets leuks.
het enigste waar ik van geniet als het gaat om MEZELF is als mijn vriendin komt, of als ik naar mijn ouders ga en dat ik met mijn moeder wat ga shoppen.
en natuurlijk van de avondjes waar rijco en ik samen zijn, in bed een filmpje kijken met een pizza ofzo maargoed met rico geniet ik natuurlijk ook heel veel daar ligt het ook niet aan, maar het idd wat je zegt, constant zorg voor een ander en…hallo… waar zijn wij???"
ik heb ook niet echt een tip maar ik zou gwoon vragen of iemand een keer op de kids kan passen 1 x in de week ofzo, dat je gewoon echt tijd voor jezelf ook maakt. want als je ALLEEN maar thuis zit hou je het ook gewoon niet vol.
inderdaad dat gast ouder is wel leuk, maar ja als jij echt niet goed wordt van het thuis zitten… dan zit je NOG thuis en kun je nog niks.
ik weet niet…
misschien kunnen je kinderen naar hetzelfde dagverblijf als waar jij gaat werken? dat je ze dan mee kunt nemen voordat het open gaat? alleen dan in een ander groep dan waar jij werkt want volgens mij mag je niet in de groep van je kind zitten ofzoiets

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

O meid zo herkenbaar wat je allemaal beschrijft!!!
tips heb ik dan niet voor je zit ongeveer in het zelfde schuitje.
dus lees even met je mee.
En 1 ding wat wel snel veranderen moet is het weer, daar word je ook
behoorlijk zomber van.

Groetjes Marianne mama van Ruben

Hoi meiden, thanks voor de lieve reacties! Doet me goed te lezen dat het niet stom is wat ik voel.
Ik zal eens even gaan kijken of er niet een buurtcentra is waar ik met dwergje heen kan. Lijkt me heel erg gezellig! en t zou dan echt super zijn als ik iemand ontmoet die af en toe eens kan oppassen en ik op haar kids…

Ik zou het ook geweldig vinden als iemand nu een keer kan oppassen zodat ik wat voor mezelf kan doen alleen zo iemand vinden is zo lastig. Mijn ouders wonen in Brabant en ik in Zuid-Holland, mijn zus, vrienden en mannetje werken allemaal fulltime…

Als ik ga werken zou ik een gastouder fijn vinden maar mijn man is pertinent tegen een gastouder. Ik breng mijn kind niet naar een vreemde zegt hij dan.
Beter naar een kdv waar mensen opgeleid zijn om voor m te zorgen vind hij.

En hoewel ik het er niet helemaal mee eens ben, snap ik het op zich wel.
Hij is gewoon bang dat er gekke dingen gebeuren. Je hoort zoveel dingen tegenwoordig! Misschien moet ik het er nog eens met hem over hebben. Want voor een kdv valt ook wel wat te zeggen natuurlijk.Ik ben zelf ook gastouder geweest in het verleden…

Ja en dan het weer. Ik moet echt weer naar buiten. Ik woon heel dichtbij een groot park met een kinderboerderij en een speeltuin. Maar daar ga ik nu natuurlijk niet heen met dit weer. Mijn oudste zit ook heel veel binnen want die kan hier in de buurt niet alleen veilig buiten spelen (achterbuurt) wat als gevolg heeft dat hij uitgekeken is op zijn speelgoed en zich veel verveeld. Ik probeer m vaak bezig te houden met van alles maar dat ben ik zooo zat. Kost gewoon heel veel energie.

In iedergeval…k moet meer ondernemen om weer aan mezelf toe te komen…
T MOET gewoon!!! Zucht! En dan ook leren me niet schuldig te voelen!
Ooo wat verlang ik naar een baan!

Inderdaad, tijd dat het weer lekker veranderd en iedereen weer lekker naar buiten kan. Ik denk dat voor velen de winter te lang geduurd heeft en hoor het wel meer om mij heen. Ik snap dat mamameteen weten wat er scheelt aan de kleine moppen, maar ook papas moeten hiermee leren omgaan. Het is makkelijk als mama thuis is en het overneemt zodra papa het niet weet. Alsof wij mama`s een handleiding mee hebben gekregen bij geboorte. Dus niet, wij hebben onze moppen ook eerst moeten leren kennen zodat we weten wat er aan de hand is. 3 Ochtenden per week en elke ochtend 2 uur. Soms wel eens een keer 3 uur. Ik vind het heerlijk, lekker iets voor mezelf bovenop dat we de inkomsten goed kunnen gebruiken. Ik weet van mezelf dat ik iemand ben die thuis hoort onder de mensen en ik word er zelf een betere mama en vrouw van.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

quote:

k weet van mezelf dat ik iemand ben die thuis hoort onder de mensen en ik word er zelf een betere mama en vrouw van.
quote:

Dat geloof ik echt gelijk!!! You’re very lucky!

En daar was plots mijn hoofd! Thanks asje!! Great!!!

quote:
En daar was plots mijn hoofd! Thanks asje!! Great!!!!

Hahaha dat was schrikken ?
Graag gedaan.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

haha je das altijd weer ff schrikken jah!
zo van: EEEEEEK !!! O …ik ben het maar…

Hoi Henriekah,

Heel herkenbaar allemaal. Ik werk gelukkig wel naast het moeder schap.
Maar dat thuis zitten als je vrij bent, wij wonen achteraf dus je pakt niet ff je paraplu en gaat wat wandelen.
Jony (26mnd) is gelukkig niet op haar speelgoed uitgekeken.
Heb je wel eens aan een speel-o-theek gedacht?

Greetz Cora

ja t gekke ding is alleen onder schooltijden open hahah maar kabouter is aankomende zaterdag jarig en dan gaan we m weer verwennen met wat nieuw spul.
Kwam net bij de Action en heb genoeg zien liggen erg leuk en t kost geen drol!
Dus dat gaat vast goed komen.
Vandaag wast koopzondag, mijn zus gevraagd vanmiddag op te passen, ben lekker de hele middag met n vriendin in de stad geweest.Lekker en warme choco gedronken en onzin uitgekraamd!
Heerlijk! K voel me wel beter vandaaag daardoor.
Vanavond komt mijn schoonmoeder uit Albanie over om bij ons te zijn een poos. K zie r aan de ene kant tegenop maar aan de andere kant kan zij (als ik het durf over te geven) ook wel af en toe oppassen zodat ik wat dingen voor mezelf kan gaan doen!

oh ik als het even verkeerd van dat gastouder,
ik dacht dat het erover ging dat je dat zelf zou kunnen doen…
nee ik snap wel wat je zegt dat dat niet zo goed voelt.
en heb er ook mindere verhalen over gehoord, maar ook veel positieve. tja het is moeilijk.
hee meid komt goed zet alles op een rijtje wat je wanneer wil doen een soort van korte termijn plan en een langertermijn plan.
misschien heb je dan wat meer duidelijkheid?

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Ook hier wel heel herkenbaar. Ik werk gelukkig wel, dus heb 3 dagen per week wat anders aan mijn hoofd en dat is erg prettig. Zoals jij het omschrijft, voel ik het ook wel. Ik denk alleen wel dat we onszelf het hoofd soms een beetje gek maken… Als ik even weg ben redt vriendlief zich prima alleen met het huishouden en verzorgen van Merel. Misschien niet helemaal op mijn manier, maar wie zegt dat dit de beste manier is?! Ik moet soms wat meer loslaten en wordt dan zelf ook rustiger.

Bij ons op het KDV werken ook moeders die hun kind op ons KDV hebben zitten. Maar ze zitten dan op een andere groep. Kan dat bij jouw niet? Eén leidster bij onze groep begint om half 8 tot 5 en doet dus de opening en de andere werkt van 9 tot 6 en doet de sluiting. Misschien zijn er ook centra bij jouw in de buurt die zo werken…

Veel suc6 met alles en het wordt idd tijd voor beter weer.

Groetjes Natasja

[img]http://m2.lilypie.com/cWOtp1.png" alt=“Lilypie Tweede Ticker” border=“0” />