Even ruzie met mezelf

Hee meis,
Wat ontzettend naar voor je allemaal.
Ik herken het wel … maar kan alleen maar aansluiten bij wat de rest hier je al aan tips heeft gegven!
Probeer dingen te vinden die je leuk vind, waar je goed in bent. En eigenlijk hoef je er nog niet eens goed in te zijn, als JIJ het maar leuk vind & er plezier in hebt. Laat het huishouden anders is een keertje de boel, de boel! En ga jezelf eens lekker helemaal betuttelen, maskertjes, crémepjes, zonnebankjes. Alleen maar jezelf even verwennen, hier krijg je meestal nieuwe energie van. En dan kan je misschien ook wat frisser nadenken over wat je echt leuk vind.

Weet je bijv al wel of je bij later het liefst met mensen wilt werken, of op kantoor, receptioniste of welke branche zegmaar?

Gaat rico misschien een dagje na het kdv of de peuterspeelzaal?
Misschien is dat ook een idee, je krijgt vaak veel vergoed als je geen groot salaris hebt & misschien is het voor jou een idee om dan op die dag gewoon even lekker met jezelf bezig te zijn of in de toekomst dan dus werkzaamheden te gaan verrichten , het opstarten van vrijwilligerswerk misschien?

Heb je om je heen veel vriendinnen met kinderen? Of valt dat tegen?

Succes!
En hoofdje omhoog …
& probeer van jezelf te houden!

Nayaro - Danil / 14 September 2008

dat is lief
ik hou wel van mezelf, het is niet zo dat ik mezelf haat of een erg laag zelfbeeld heb, die periode heb ik wel gehad, tis meer een leegte die ik moet opvullen ondanks de drukte
Ja ik heb eigenlijk ergens wel genoeg om me heen.
Een hele goede vriendin, een hele goede vriend, en vrienden van rijco noemen zich ook vrienden van mij, maar ja dat is ergens wel zo maar toch anders snapje?
Ik heb alleen geen vrienden die kinderen hebben (ja 1tje maar die dochter is 3 jr jonger dan mij dus dat is geen kind onder de 5 jr)
ik heb sinds kort wel weer contact met een vrouw die veel van haar in mij herkent en andersom, alle 2 borderline en alle 2 zo goed als genezen verklaard. alleen onze mindere periodes, maar dat is geen borderline te noemen.
zij heeft een zoontje van 3.5 en ik heb dan rico van 14 maanden.
maar we zijn nog een beetje aan het zoeken hoe of wat, leggen alle 2 moeilijker contact sinds we bevallen zijn (gek is dat he…)
ik hebi n mijn vorige bericht in dit topic een beginnetje neergezet hoe ik het in mijn gedachten wil gaan doen, moet het alleen nog werkelijkheid maken.
de stap zetten om er ook daadwerkelijk voor te gaan.
en dat is zo moeilijk als je zo moe bent! ik ga mn bedje opzoeken, vandaag was ik opzich goed te doen maar dat wil ik morgen ook, en een goede nachtrust is 1 van de basisdingen die oke moeten zijn wil je humeur goed zijn…nietwaar?

Ik heb niet alle reacties gelezen, maar ik vind je zeker geen zeur!
Het kan toch dat je niet lekker in je vel zit, en dat moet er gewoon even uit…en hier kan en mag dat! Wie het niet wilt lezen, leest het niet

Ik denk dat je een beetje moe ben van de sleur, dat je juist iets moet gaan doen, ook al ben je te moe, maar je zult zien dat je daar juist weer energie van gaat krijgen.

Ik zou bijna willen zeggen: neem een hond, hihi. )
Sociale contacten bouw je vanaf de eerste dag al op. Mensen met andere honden spreken je aan, daar wandel je samen mee, je gaat op cursus waar je mensen onder de mensen bent, later ga je lekker een hondensport beoefenen.
Nou: dan heb je dus een extra vriendje, je doet sociale contacten op, je hebt meer beweging en je gaat zelfs sporten…als dat toch niet leuk is!?
Als ik dus even in een dipje zit, ga ik extra met de honden wandelen, even uitwaaien, geen kids mee, verstand op nul en genieten van de 4voeters, met andere mensen kletsen ipv naar gebrabbel te moeten luisteren.

Nee zonder gekheid, een hond moet je willen en anders niet nemen. Maar kijk eens in je omgeving of er geen leuke dingen te doen zijn. Of dat je een hobby of cursus gaat zoeken waar je altijd in contact komt met andere mensen. Je hebt dan wat anders om handen, iets om naar uit te kijken, iets om mee bezig te zijn, en je leerd andere mensen kennen.

Misschien dat je zelfs een studie kunt gaan doen die je leuk lijkt. En zo op je eigen manier dan verder gaat…

Wat ontzettend vervelend voor je Inge dat je je zo voelt. Natuurlijk ben je geen zeur en zijn we er ook voor je om naar dit soort dingen te luisteren. Gewoon je hard hier luchten, dat is helemaal geen probleem. Ik kan me heel goed voorstellen hoe je je voelt. Hoe lief en leuk ik Tim ook vind, na mijn zwangerschapsverlof vond ik het ook weer heel fijn om 3 dagen te gaan werken. Even iets anders dan alleen maar moeder zijn. Je hoeft je dus helemaal niet schuldig te voelen dat je graag meer wilt dan alleen maar de moeder van Rico zijn. Dat is heel menselijk en zal iedereen hebben. Het is al een heel goed begin om idd alles op een rijtje te zetten en op papier te bedenken wat je graag wilt en hoe je dit uit kunt voeren. Vrijwilligerswerk schoot ook meteen door mijn hoofd toen ik je verhaal las. Ga bedenken wat je leuk vind en wat goed te combineren is met Rico. Je nuttig bezig maken zorgt er vaak voor dat je je alweer beter in je vel voelt zitten. Ik denk dat je moe bent door de sleur en alles wat je de afgelopen tijd hebt meegemaakt. Doordat je veel thuisbent kan het ook zijn dat je moe bent.

Meis ik weet zeker dat je er wel komt. Je bent een super moeder, onthoud dat goed en ga bedenken wat je heel graag voor jezelf zou willen doen.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

hebben jullie mijn “ideetje” al gelezen? heb het een bericht hierboven gezet, of daarboven…
lief dat jullie allemaal zo meedenken…

@Jolan: ik heb al een hond en die ben ik liever kwijt dan rijk, dan heb ik nog meer troep in huis en ze plast altijd binnen.
sinds ik bevallen ben heb ik het daar al helemaal niet meer op het is ook eigenlijk niet mijn hond.
ze heeft een hele zwakke blaas, trouwens dus ze kan er niet echt iet saan doen maar dat is niet het enigste.
ze trekt af en toe haar lip naar rico omhoog ne ik wil echt dat dat beest eruit gaat.
niet erg aardig van me misschien maar ik laat haar niet zo tegen rico doen

Over dat van die foto’s… Ken je niet iemand met een scanner? Heb er zelf eentje, en dat is echt ideaal. Kan je ze inscannen, op de pc zetten en hier weer neer smijten

ja dat is een goed idee, alleen heb IK geen scanner, neem ze over 2 weken wel mee naar mn ouders (niet volgend weekend maar 't weekend daarop)
dan logeren we daar weer 2 nachtjes.
goed idee! thnx!

Hee Inge,

Wat vervelend dat je je zo rot voelt meid. in jouw situatie word werken misschien wel wat lastig. Maar je zou misschien ook wat meer kunnen ondernemen om wat meer contacten op te doen met moeders van kindjes van Rico zijn leeftijd.
Misschien is peuterzwemmen wel wat voor je? Dat is leuk voor Rico en zo kom je wel in contact met andere moeders. Bovendien is zwemmen niet zo belastend voor je lijf, eerder ontspannend. Hoop wel dat je snel uitslag krijgt wat betreft de onderzoeken. En maak inderdaad tijd vrij voor je hobbys. Misschien kun je de hobby van beeldjes beschilderen wel wat proffesioneler aanpakken en bv daarmee eens op een braderie gaan staan of bv daar een webshop in beginnen? Of misschien kan rijco een avond in de week thuis blijven bij Rico zodat jij er dan even uitkunt?

Hoop dat je je snel weer wat beter voelt.
Dikke Knuffel,

Ramona

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Hey Ramona,

Gelukkig is rijco 9 van de 10 avonden thuis.
alleen omdat ik dus zo mn problemen heb…
ja nu wordt het zeg maar wel persoonlijker voor me haha… bloos
ik heb veel moeite met het donker als ik alleen ben.
ik zou dus s’avonds niet in mn uppie naar buiten gaan, dit heeft met een gebeurtenis in mijn leven te maken. Waarschijnlijk niet hetgene waar je nu aan denkt.

We gaan 1 x in de 2 weken met rico zwemmen en dat vinden we ook heel fijn.
dan gaan we met een vriend en zijn zoontje van 6.
maar goed dat is ook meer een vriend van mijn vriend dan van mijzelf. Kan het er wel goed mee vinden maar is toch anders.
Ik ga eerst volgende week rondkijken in peuterspeelzalen, samen met Rijco omdat we Rico op tijd moeten inschrijven omdat hij als hij 2 is hier in bepaalde psz al terecht kan. Ik denk dat hij er wel aan toe is dan, dus wil hem op tijd in schrijven. Dan moeten we ook nog is goed rondkijken wat wij wel en niet geschikt vinden voor hem.
daar gaan we dus even mee bezig zijn, en als ik hem heb ingeschreven ga ik gelijk rondvragen bij de kleuterschool of ze overblijf mama’s nodig hebben.
heb gekeken voor die cursus maar kan het op het moment nog niet betalen, dus dnek dat ik eerst de Kinder-EHBO cursus doe.

Misschien kun je dan wat vrijwilligerswerk gaan doen als rico naar de psz gaat. Trouwens als je nu een uitkering ontvangt kun je dan niet proberen of je niet recht hebt op een tegemoetkoming in de curuskosten omdat dit je positie op de arbeidsmarkt verbeterd als je wel weer kunt gaan werken. Tenminste begreep uit je verhaal dat je niet voor altijd afgekeurd bent en dat het dus de bedoeling is dat je tzt wel weer kan gaan werken als je lichamelijk/geestelijk weer wat beter voelt? Wat betreft dat blozen, schaam je niet tegen over mij, heb zelf ook het een en ander meegemaakt waardoor ik zo ook m’n dingetejes heb. Heb er niet dusdanig last van als jij, maar dat heeft wel lang geduurd.
Dat is het fijne van dit forum dat je gewoon jezelf kunt zijn en zo af en toe is lekker kan spuien hier.

Groetjes Ramona

dat is waar. je mag hier jezelf zijn dat is wel fijn.
Ja ik zal het UWV is bellen hierover, want het is best duur die opleidingen enzo.
het gekke is … ik heb ook het gevoel omdat ik nooit echt begonnen ben met alles… ofja mn opleiding niet afgemaakt enzo, of het uberhoudt wel goed komt allemaal dan.
want ik denk dat het misschien zo moest zijn, dat ik eerst mijn vmbo diploma haal, dan een vervolgopleiding en zo werken.
ik heb echt geen trek om eerst mijn vmbo diploma te halen want ik ben al zo slecht in leren, doordat ik me niet kan concentreren. ik kan het gewoon niet in me opnemen en vooral omdat ik bepaalde vakken totaal niet boeiend vind (wiskunde, geschiedenis dat soort vakken) en dan kan ik me er ook niet toe zetten,
terwijl als ik die diploma haal ik meer kans heb in echt een goede baan.
daarom zei ik al: ik voel me te oud om overnieuw te beginnen
moet dus een tussenweg zoeken alleen dat is zo moeilijk

denk ook niet dat een vmbo opleiding nuttig is voor jou. Daar kun je nog niets mee en dan moet je nog een vervolgopleiding doen. Maar misschien is een vmbo diploma helemaal niet perse nodig. informeer er eens naar. Er zijn zat huisvrouwen die na een 40 nog weer gaan leren, en die hebben ook echt niet allemaal een mavo diploma gehaald. En informeer eens bij het uwv, misschien kunnen ze je daar wel verder helpen. Is alleen maar positief toch dat je als uitkeringsgerechtigde toch aan je toekomst wil werken. Er is vast wel iets te vinden wat bij je past.

Groetjes ramona

nee ik heb daar echt geen trek in mijn vmbo diploma nog gaan halen.
bedankt voor het vertrouwen in mijn toekomst
vind het wel tof van je.
ik ga binnenkort is kijken hoe of wat, eerst de uitslag bij de internist maar is afwachten, en de psz regelen.
en ik kan wel zeggen dat ik rust nodig heb, maar ik doe al ehel lang niks kwa werk of school.
maar nog voel ik me niet uitgerust, zo stom.
ik heb echt behoefte om iets te doen maar dat komt wel! ik ga er gewoon voor

Misschien heb je nu ook gewoon een beetje teveel tijd om te piekeren.En laten we eerlijk zijn, kinderen zijn hartstikke leuk maar soms is het ook best zwaar. Kunnen ook draken zijn en van de 86e keer dweilen in de week word je ook niet bepaald happy toch? Ik niet tenminste. Ik werk 2 dagen in de week in een winkel en vind het heerlijk om er even uit te zijn(ook nooit diploma gehaald door omstandigheden) Voor nu wil ik mij even richtten op mijn gezin(hopen op nog meer kleintjes) maar als later ze allemaal naar school gaan dan gaat mama ook weer leren. Nu kan ik me dat ook niet veroorloven dus hoop over een aantal jaren een diploma te halen via werken/leren. Maar dat zou nu betekenen dat ik dan 4 dagen moet werken en een dag naar school(ivm mijn inkomen is hier niet voor de luxe) en dan mis ik zoveel van Rens dat wil ik ook niet. je moet er zelf ook een beetje vertrouwen in hebben dat het wel goed komt, dan ben je al een heel end.

Groetjes Ramona

ja dat is het hem nou juist, ik wil niks van Rico missen, dus wil echt pas aan het werk buiten huis als Rico naar school gaat. of de peuterspeelzaal,
maar opzich zijn er weinig baantjes te vinden die alleen voor 3 uurtjes per dag zijn denk ik toch?
en ik snap jou dus ook, aangezien je eigenlijk hetzelfde wil als ik haha.
rot is dat soms he…
ik heb opzich ook wel vertrouwen dat het goed komt, maar ik vind het gewoon zo rot dat ik de stap niet kan zetten omdat ik twijfel of dat de goede is
er zijn tig dingen die door mijn hoofd gaan "dit wil ik… dat wil ik…etc.etc…"
dat ik gewoon niet weet waar ik moet beginnen.
ik ben ook nu eigenlijk erg moe dus ik ga slapen, kan niet zo goed meer denken haha.
Slaap lekker en bedankt