Even pittig

Lieve dames,

Mijn eerste berichtje voor Eef in het babyforum!

Evi is nu 6 weken en doet het eigenlijk hartstikke goed. Ik mag dus niet klagen, maar heb er toch even behoefte aan! De afgelopen 4 nachten is ze steeds wel tussen 2 voedingen wakker. Dus zeg ze slaapt bijv. van 11 tot 2, ik voed haar en dan is ze van half 3 tot 5 wakker. Daarna valt ze weer in slaap. Of het is van 12 tot 3, of vanaf 4 uur… Krampjes, niet lekker liggen… ik weet het niet maar weet wel dat ik ondertussen behoorlijk brak ben. Het voelt snachts alsof haar stembanden direct op mijn zenuwstelstel zijn aangesloten. De volgende ochtend gaat het wel weer maar na het avondeten kun je me echt weggooien. En dan moet Nora nog naar bed, Evi in bad, weer een voeding, de keuken opruimen en voor je het weet is het 10 uur. De dagen dat ze voor 10en slaapt zijn sowieso schaars.

Nu ligt ze heeerlijk te slapen naast me op de bank in de maxi cosi (we zijn net weg geweest) Nu wel!

Ik wist wel dat het zwaar was die eerste tijd, maar was toch weer even vergeten hoe moe je kunt zijn…

Denk dat ik vanmiddag toch maar infacol ga halen bij de drogist. wie weet werkt het!

liefs een moeie maar nog steeds erg gelukkige mama!

Erg herkenbaar hoor. Anouk had dit ook heel erg. Die slaapt nu meestal van 11 tot 5, maar daarna is het meestal ook bal. Toen ze nog 2 voedingen op een nacht nodig had, was het daartussen ook vaak bal. Wij gaan nu met haar douchen voor de laatste voeding en leggen vaak nog een kruikje in haar bed. Nu het wat warmer wordt, kan dat misschien niet meer. Maar ze slaapt op het noorden en het was de afgelopen weken toch nog wel flink koud op haar kamer. De kruik werkte bij ons erg goed. Ik had niet het idee dat de infacol zo goed werkte, maar dat is bij ieder kind anders.

En… klagen lucht op, al vind ik niet dat je klaagt. Die eerste maanden zijn gewoon pittig. Zeker als er al eentje rondloopt.

Groetjes Natasja

Pittig meis, tuurlijk mag je even komen klagen. Ik ben niet jaloers op je Zet 'm op!

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

Vervelend hoor meid! Ik herken het zo goed. Sylvie had ook 's nachts last van krampjes en niet zo’n beetje ook. Die kon gerust een uur of 2 achter elkaar huilen, huilen… Wij zijn er toen achter gekomen dat Sylvie krampjes kreeg als ik dingen at waar tarwe in zit. Dit kreeg zij binnen via de borstvoeding. Ja dat zijn heeeeeel veel dingen Maar echt waar toen ik het allemaal heb laten staan waren de krampjes weg!! En als ik dan een keertje een dag wel een broodje at dan had ze 's avonds weer hele erge kramp. Zo sneu! Dus ik ben op een dieet van rijstwafels, ontbijtkoek, en glutenvrije koeken enzo gegaan. En toen ging het helemaal super, ze veranderde totaal!
Dus als de infacol niet werkt, kan je dat ook nog proberen? Je geeft borstvoeding toch?
Straks als de 2e geboren is begin ik meteen met dit dieet zodat hij/zij er sowieso geen last van kan hebben.
Maar echt, ik ben nog maar 14 week en 5 dagen zwanger, maar ik kijk ook alweer op tegen de gebroken nachten
Van mij mag deze zwangerschap best nog even duren Hihi
Sterkte ermee meid!!

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

Trouwens, met 6 weken schijnen de krampjes het heftigst te zijn. Dit klopte bij ons in ieder geval wel. Zie ook onderstaande link.

http://www.onrustigebaby.nl/Stap_2_Oorzaak_Krampjes.html

Groetjes Natasja

Ik wens je veel ‘kracht’ en geduld toe voor de aankomende nachten. Zelf heb ik er geen ervaring mee gehad, omdat Jordan een echte doorslaper was. Rond 00:00 uur kreeg hij z’n laatste flesje en 's ochtends werd hij om 09:00 uur weer wakker. Hopen dat het bij jullie ook zo zal gaan lopen

Jordan Pharrell is geboren op 25.10.2010

Kan me heel goed voorstellen dat het heel pittig is. Een goede nachtrust is nu eenmaal heel fijn en logisch dat het dus zwaar is als je er telkens uit moet. Dat ga je overdag ook merken. Is ook helemaal niet erg dat je hier klaagt hoor, daar zijn we ook voor

Ik heb helaas geen tips voor je. Daan is net zo’n slaapkop als Tim, dus over gebroken nachten kan ik gelukkig (nog) niet mee praten.

Wil je heel veel sterkte toewensen en hoop dat jullie snel weer betere nachten hebben.

Groetjes,
Sandra

quote:
Trouwens, met 6 weken schijnen de krampjes het heftigst te zijn. Dit klopte bij ons in ieder geval wel. Zie ook onderstaande link.

http://www.onrustigebaby.nl/Stap_2_Oorzaak_Krampjes.html

Groetjes Natasja

Hier ook…

M.

Nou, gister overdag heeft ze nog wel behoorlijke krampen gehad, maar verder heeft ze vannacht tussen de voedingen geslapen. Ik ben gestart met Infacol dus wie weet heeft het geholpen. Na een redelijk normale nacht, kan ik het allemaal weer beter aan!

Door die borstontsteking en de ab moet de darmflora van Evi weer opnieuw opbouwen, dus ik weet niet of we nu op het hoogtepunt van de kramp zitten, of dat dat bij ons nog komt.

Ach, die eerste tijd is gewoon vermoeiend. Die gebroken nachten horen er (voor de meesten) nou eenmaal bij. Ik blijf in elk geval nog even doorgaan met Infacol

liefs