Even onzeker wat betreft brood leren eten

Even een vraagje. Zoals al eerder een topic aangesneden over brood. Nu weer een vraagje. Ik doe het nu als volgt. Geef hem eerst stukjes brood hiervan gaat een heel klein beetje naar binnen en de rest gooit hij op de grond. Ik geeft het hem in zijn handje zodat hij het zelf kan bepalen, tja ben ook maar wat aan het uitvogelen. Voorheen gaf ik hem daarna nog een bord pap van 150 cc. Dit heb ik vandaag niet gedaan. Omdat hij mij al een paar dagen het avondeten laat staan. Mijn vraag heeft hij aan die paar kleine hapje genoeg??? en gaat hij op den duur meer eten van het brood? Ik geef er nu ook gewone halfvolle melk bij, omdat ik ook wil dat hij dit leert drinken (over 4 weken wordt hij 1). Zouden jullie mij kunnen helpen?
Voedingschema als volgt:
7.00 bordje pap 180 cc.
11.00 fruit
13.00 uur brood (nu nog geen half sneetje, misschien wel minder)
16.00 uur koekje en roosvicee
17.30 uur warm eten

Ik wil nu serieus proberen om dat brood voor elkaar te krijgen, maar wil m ook niet uithongeren. Is het verstandig om de pap die ik voorheen 's middag weg te laten? Krijgt hij dan niet te weinig?

Even onzeker…

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Oh ja en om 19.00 uur krijgt hij nog een fles voor het naar bed gaan.

Hoihoi,

Ons schema ziet er redelijk hetzelfde uit al geef ik smorgens nog een papfles omdat ze niet uit een bordje wil eten.
En voor het brood smiddags krijgt ze ook nog een fles.

Gr Maaike

Het gaat wel heel snel, hoor dat brood leren eten. Hier nu al 2 sneeen met gemak. Ik geef het hem wel in de mond. SInds 2 dagen laat ik de fles nu weg erna. Ik zou wel nog een fles doen erna want een half sneetje is wat weinig.

22-12-2009 colin geboren

Ik zou gewoon zo doorgaan en hem zeker geen pap geven als hij geen brood wil eten. Dan leert hij alleen maar dat hij toch wel iets anders krijgt als hij iets niet zo lekker vind. Als hij honger heeft eet hij echt wel.

groetjes Ramona

[img]http://lbdm.lilypie.com/uGNVp2.png" width=“200” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Pregnancy tickers” />

[img]http://lilypie.com/pic/2010/04/12/XaXw.jpg" width=“100” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie - Personal picture” />[img]http://lb2m.lilypie.com/9ODvp2.png" width=“200” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Second Birthday tickers” />

Je schema ziet er prima uit hoor, maar ik moet zeggen dat pippy ook pas zelf haar brood op eet, eerst was het meer klieren met brood, op de grond in haar haar, dus toen gaf ik het haar echt nog zelf… en die at zo 2 sneeen, maar ik denk wel omdat ik het haar niet zelf liet doen…
nu doet ze het zelf maar is ze alweer wat verder, je kan ook kijken hoeveel brood hij eet, en dan nog pap doen… bekijk het even van dag tot dag, en anders probeer hem nog even zelf dat brood te geven, de tijd dat hij het zelf doet komt nog wel… of hij is gewoon niet gek op brood dat kan natuurlijk ook !

Baby geboren

Ons dochtertje eet al een maand een half broodje op…Ze had er nooit moeite mee.
Stop gewoon stukje voor stukje in haar mondje en als dat half broodje op is eet ze daarna zelf nog een stukje korstje erachteraan. Ik zou het ook proberen het zelf in zijn mondje te stoppen ipv zelf laten eten.

Misschien het brood eerder proberen te geven. Kan zijn dat hij om 13.00 te moe is om te eten, en dan is pap makkelijk te eten.

Ik geef rond 10.00 fruit en dan rond 11.30 brood met een beetje opvolgmelk er achter aan. En dan kan ze rond 12.00 gaan slapen. Maar mijn dochter is nu 6.5 maand een stuk jonger dan jou zoon is, maar als ik haar na 12.00 wil laten eten is ze er te moe voor en wil ze alleen maar de fles. (en ze moet de fles ook niet zien staan, als ze hem ziet is het eten over.)

Gewijzigd door - MamaSassie op 01 Nov 2010 13:35:54

Is H.ayley echt zo’n vreetschuur?

Die eet met gemak 2 tot 3 sneetjes brood op!
Ze is wel wat jonger, bijna 9 maanden maar dit is ons schema:

6/7u: 220cc (melk)
09.30u: anderhalf stuk fruit
12u: 120cc melk en brood
15.00u: Liga met sap
17.30u: Groente, aardappelen en vlees
20.30u: 250cc pap

Maar ik zou het ook zelf in zijn mondje stoppen.
Wat voor beleg doe je er op?

Je doet het prima hoor!
Gewoon blijven proberen en geen pap geven.

Seth eet soms ook weken lang alleen een halve boterham 's ochtends en een halve boterham 's middags en hij doet het er prima op Hij is gewoon geen grote eter.

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

Doe mijn best hier. Bedankt voor de steun. Hij stopt het wel in zijn mondje en een beetje gaat er naar binnen. Heeft het hem lang genoeg geduurd dan gooit ie het op de grond. Ach ja, ik blijf volhouden. Vanuit het CB zijn ze al aan het dreigen met een logopediste. Goed het kan natuurlijk zijn dat er echt iets aan de hand is. Maar op de een of andere manier geloof ik daar niet. Heb mijn schoonmoeder eens gevraagd en zijn vader at vroeger ook alleen maar pap en vanillevla en appelmoes, dus tjaaaaa. En ook hij is groot geworden haha! Ach blijf volhouden, aanhouder wint zullen we maar denken. Bedankt voor jullie tips.

Hoi hoi,

Ik zou als hij slecht groeit bv wel pap geven anders niet. Wat geef je erop? Hier gaat roomboter met niets erop echt het beste. En hier ook zo’n vreetschuur hoor, 2 a 3 boterhammen. Ik moet wel eerlijk zeggen, en dat is helemaal niet verantwoord geloof ik als ik mijn buurvrouw moet geloven die dat dan weer van het CB te horen heeft gekregen , dat ik moppie na een paar stukjes wat in haar handjes geef om te spelen en dan gaat er veel meer brood in.
Nu groeit moppie goed maar niet heel hard dus voor mij geld, ieder hapje is er weer een hoor!
Mijn zus deed dat ook altijd en haar kleintjes zijn nu 4 en 7 en gek op eten en eten super, zonder speeltjes in hun handen .
Grappig genoeg hoef ik de laatste dagen veel minder af te leiden.

Het valt mij wel op dat jullie (erg algemeen sorry hoor, geldt niet voor iedereen natuurlijk) erg laat brood geven? Dus geen brood voor ontbijt? Is daar een reden voor? Vult de fles heel veel?
Ik geef nl. nog steeds bv en ons schema is ongeveer zo:

7:00-8:00 uur wakker en bv
soms nog even terug naar bed maar meestal naar beneden en 1 boterham met roomboter (soms ook nog wat pap als het brood wel heel vlot naar binnen gaat)
10:00 uur terug naar bed, bv
11:00-11:30 uur wakker, boterham (met beleg, minder populair) en fruit
13:30-14:00 uur naar bed
15:00:15:30 uur BV, fruit en tussendoortje
soms nog even terug naar bed de laatste dagen maar dat is apart want ze zat op twee slaapjes inmiddels.
17:00-17:30 warme maaltijd en om de dag yogurt
19:00 uur naar bed en bv

Was nieuwsgierig of het later geven van het brood een reden heeft mbt de flesvoeding? Ben nl. de borstvoeding aan het afbouwen en heb geen idee hoe dat zit met flesvoeding etc.

groetjes,
Wendy

Gewijzigd door - moppiesmama op 03 Nov 2010 20:26:38

Ik geef H.ayley nu brood tijdens de lunch. We eten dus samen een boterham tussen de middag. Over een tijdje zal ze ook s ochtends een boterham gaan krijgen maar nu is haar ontbijt 220cc FV. Daarna slaapt ze nog 2 tot 3 uurtjes en dan krijgt ze rond 09.30 haar fruit. Bij haar vult de FV goed genoeg maar de kleine van een vriendin van mij krijgt al eventjes ooks ochtends een boterham. Zij is 3 weken ouder dan H.ayley.

's ochtends geen boterham is voor mij gewoon luiheid, hoor. Hij krijgt een flesje bij ons op bed en dan slaapt hij nog eventjes. Om 11.00 fruit en om 13.00 2 boterhammen. Fles vult genoeg, hij hoeft daarna echt niets meer.

22-12-2009 colin geboren

Tja, omdat dat hier nog zo moeizaam gaat. Doe ik dat idd pas in de middag, dan trek ik er de tijd voor uit. Wel is mij aangeraden om ook in de ochtend eens brood te gaan geven. Wellicht heeft hij na een nacht meer honger en is dan misschien wat gretiger om toch brood te gaan eten. Aangezien mijn kleine over het algemeen van 9 tot 11 slaapt, hierna fruit krijgt en ik zou dan meteen aankomen met brood geloof ik ook niet dat hij dat doet. Maar misschien ook dat eens proberen. Ach, we zien wel,