wilde er ngo even aan toevoegen, dat ik me eigenlijk druk loop te maken om niks,
want als hij wat meer aandacht wil dan komt ie wel naar mij,
want DAT doet ie dan weer wel
dan is het"mamaaaaa"
en rent ie met open arme op me af of “hangt” met zijn rug tegen mijn benen aan, en dan pak ik m ook lekker vast en kroelen we een keer.
hij rent daarna wel meteen weer weg om te gaan spelen.
het is net alsof hij even dan een soort “bevestiging” van liefde en aandacht nodig heeft om vervolgens weer door te spelen.
ooh en ik knuffel het liefste de hele dag
Even minder creatief als het gaat om bezighouden
ik ben ook een controle freak. Maar sinds Nick er is niet meer zo. Volgens mij krijgt iedereen dat met kinderen. Wel ben ik erg streng wat betreft de rust en regelmaat. Maar wat jij hebt met aanmodderen heb ik volgens mij met saaiheid. Ik heb juist het idee dat ik doorsla in de regelmaat. Ik doe praktisch iedere dag hetzelfde. Nick voelt zich er goed bij en ik ook wel (niet altijd) maar soms denk ik wel eens dat hij het wel erg saai moet vinden zo met mama. Misschien dat hij daarom zo aan papa hangt als hij thuis komt/is. Zo van, PLEASE doe wat anders met mij, laat mama uit de buurt vandaag
Groetjes Bianca
Ik snap je helemaal Inge. Waarom denk je dat ik af en toe een dag vrij neem en Erik toch naar het kdv breng?
Groetjes,
M
@benick: dat bedoel ik ook wel een beetje met aanmodderen,
dat ik dus echt maar wat doe;
ik doe ook praktisch hetzelfde omdat ik even niet meer weet wat ik nog meer kan doen snapje,
af en toe denk ik dan van: tja hier wordt ik dus doodmoe van elke keer hetzelfde.
dus dan doe ik wel is wat anders, ga met m naar de speelgoedzaak en koop een nieuwe puzzel of weet ik veel wat.
maarja, dat was effe leuk voor m en nu smijt ie met de blokjes ipv dat hij ze erin doet.
@Mriek: haha ja dat is ook wel een goede keuze,
maar het stomme is dat in mijn hoofd hangt: een moeder kan niet ziek zijn en een moeder moet ook 24 uur per dag er zijn voor dr kind.
ja ik WEET dat dat niet zo is! ho effe dus geen aanval op moeders die werken hoor JUIST niet, ik zou juist ook wat meer voor mezelf moeten doen maar het punt is dat mijn verstand en gevoel tegen elkaar in gaat daarin.
ja nu heb ik het waarschijnlijk nog niet uitgelegd zoals ik het bedoel
Ik voel me niet aangevallen hoor. Want weet je hoe ik het zie? Ik ben er ook 24 uur per dag voor m’n kind, ook als ik werk. Want ze hoeven maar te bellen en ik ben er, meteen. Dus ook als je er niet bent, ben je er voor je kind, vind ik. Snaps?
Groetjes,
M
<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://b2.lilypie.com/4R0pp1.png" alt=“Lilypie Tweede Ticker” border=“0” /></a>
Gewijzigd door - Mriek op 21 Feb 2010 19:48:51
@Inge
Ik denk ook niet dat je constant nieuw speelgoed moet halen hoor. Misschien eerder wat weghalen en later er weer neerleggen. En als hij zich lekker vermaakt, laat hem dan maar. Ga er af en toe bijzitten en knuffel hem. Of vraag hem om je een knuffel te komen geven. Ik ken het niet zoals Rico is. Nick speelt nog niet de hele tijd zelf. Hij loopt de hele dag door, kan niet stilzitten. En heel af en toe op de bank om Bumba te kijken. Ik MOET hem dus vermaken, doe ik dat niet dan gaat hij of jengelen of aan mijn hand trekken van kom nou eventjes mee… En dat betekend dus of naar buiten of naar boven of wat anders.
Eigenlijk ben ik juist best een beetje jaloers op je!! Ik zou het wel prettig vinden als Nick de hele dag zichzelf goed kan vermaken (niet dat hij vervelend is hoor, het is een schatje).
Maar aan de andere kant snap ik je ook wel. Rico is geen baby meer die je de hele dag kunt vasthouden en knuffelen. Dat loslaten is ook een kunst.
Daarom geniet ik ook zo van het moment als ik hem naar bed kan brengen. Lekker knuffelen op de stoel in zijn kamer en hem het flesje melk nog geven. Dat is bijna het enige moment op de dag dat hij rustig is en lekker bij me op schoot zit zonder toestand.
Groetjes Bianca