Even mijn verhaal van afgelopen nacht delen

Heey dames,

ik heb op zich geen vragen wil alleen mijn verhaal even kwijt. Misschien help het jullie voor herkenning als het ooit één kleintje van jullie overkomt. Er was op zich gister nog niet zoveel aan de hand. Mijn zoontje Job nu 6 mnd begon ineens vanacht heel hard te huilen. Ik naar hem toe en pak hem, begint hij met piepende ademhalen te ademen een soort stikkend geluid. Ook zijn stemmetje klonk anders en moest hoesten (als een zeehond). Ik schrok heel erg en raakte een beetje in paniek. Hij had het gewoon ontzettend benauwd. Ik vanacht huisartsenpost gebeld. Op advies van arts toch maar even aangekeken. Maar om de 10 min. begon hij steeds opnieuw te huilen, na anderhalf uur weer huisarts gebeld en we moesten komen. Pfffffffff zat ik vanach 1.30 bij de huisartsenpost, maar ja, je wilt alles doen als je kleintje zich zo belabbert voelt. En ondertussen vertrouwde ik het zelf ook niet meer, het leek alsof hij steeds benauwder werd. Arts hem onderzocht, blijkt hij pseudokroep te hebben, ontsteking aan luchtwegen en stembanden, die zwellen dan op waardoor ze het idd benauwd hebben. Ik kan je zeggen dat ik enigzins opgelucht was dat het dit is. Het blijkt vrij onschuldig te zijn, alhoewel ze er wel veel last van hebben en dus niet kunnen slapen. Nu vandaag mijn beeb lekker thuis gelaten (had eigenlijk naar oppas gemoeten omdat ik moest werken) en heeft op zich wat bijgeslapen. Wel gaat het slaapje nu wat rommelig. Ook hebben we een inhalator gekregen waardoor hij 2x per dag moet ademen. Dit wil hij niet en is er een beetje bang voor, is nogal een groot apparaat. Dus dat moeten we met z’n tweeen doen. Maar goed, het is een van de kinderziektes die ze kunnen krijgen vanaf 6 mnd. En jawel hoor, de mijne net 6 mnd… Ik hoop zo dat het vanacht wat beter gaat, al slaapt hij maar een paar uurtjes aan een stuk. Ik kan je zeggen het doet je wel wat hoor als je je kleintje zo benauwd ziet. Nou goed, wilde het gewoon even delen.

Grs,

van een nog onervaren moeder in kinderziektes

Léony

Jeetje dat is schrikken! Hopen dat het snel wat beter gaat met jullie Job!
Beterschap!

Lilypie First Birthday tickers

ohhhh wat sneu ze! Wat moet jij zijn geschrokken meid! Lijkt me echt niet leuk voor jullie! sterkte ermee en beterschap voor kleine Job!

Xussie van ons

Moeder van dochter Leonie 13-12-2009
Geboorte gewicht: 3574gr./ lengte 48cm
4 weken: 4600 gr./ lengte 52,5 cm
8 weken: 5500 gr./ lengte 57cm
3 maanden: 6685 gr./lengte 60cm
4 maanden: 7470 gr./lengte 63 cm

Wat naar. Wat je de volgende keer kunt doen is met hem in de douche gaan zitten, heet water kraan aan en maar stomen.

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

de voorzetkamer die onze docht gebruikte in eerste instantie was ze ook bang voor. Ik had ook niet idee dat hij niet goed aansloot. Heb toe de apotheek gebeld, gevraagd naar een kleiner. In ieder geval met een kleiner mondstuk. Kreeg een met een oranje beertje erop die begon te bewegen als goed inhaleerde. Dat vind ze erg leuk, dus toen ging het goed. Misschien een optie.

de voorzetkamer die onze docht gebruikte in eerste instantie was ze ook bang voor. Ik had ook niet idee dat hij niet goed aansloot. Heb toe de apotheek gebeld, gevraagd naar een kleiner. In ieder geval met een kleiner mondstuk. Kreeg een met een oranje beertje erop die begon te bewegen als goed inhaleerde. Dat vind ze erg leuk, dus toen ging het goed. Misschien een optie.

Zo, dat is schrikken!!
Gelukkig bleek het allemaal onschuldig…
Het is idd wel even de moeite waard om een andere voorzetkamer te regelen.
Wij hadden eerst ook een enorme toeter die je in je eentje nauwelijks kan bedienen. Maar nu hebben we een speciaal voor baby’s (op de doos staat het merk Ivax), het is een gele met een beertje erop. Veeeeeeel handiger!
Hopelijk hoef je het niet zo lang te gebruiken!
Sterkte en hoop dat het nu allemaal weer beter gaat,

Groetjes Carolien.

Lilypie Premature Baby tickers

Meid toch…wat moet jij geschrokken zijn. En goed gehandeld direct naar de huisartsenpost te gaan.
Ik leef heel erg met je mee!
groetjes,
Wendy

[img]http://lb1f.lilypie.com/esSRp2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie First Birthday tickers” />

Dank je voor jullie lieve reacties!

Léony

O, wat zullen jullie geschrokken zijn. Kon je na dit alles nog een beetje slapen?
Wij hebben voor onze meid ook een inhalator. Met beertjes op de zijkant. Eerst vond ze het niks en moesten we het echt samen doen. Toen ben ik heen gegaan om haar zelf dat ding te geven. Kon ze er mee spelen. Nu is ze 14 maand en als het nodig is geef ik haar nog een pufje. Als ik haar nu de voorzetkamer geef dan doet ze het al naar haar mond en haalt ze diep adem. haha.
Zo snel is het alweer gewoon.

Heel veel beterschap. Hopen dat jullie snel weer rustig kunnen slapen.

Gr

Lilypie Second Birthday tickers