Even een vraagje over ouder worden

en dan bedoel ik in de leetfijd en niet om ouders te worden hahaha want daar ik heb voldoende ervaring mee hahaha.

ik vraag me af of er bepaalde dingen die er nu met mijnlijf en geest gebeuren of dat met de leeftijd te maken heeft of iets anders.

vroeger kon ik alles eten wat ik wilde kwam geen grammetje aan ook na de twee eerste zwangerschappen vlogen de kilos er vanzelf vanaf woog altijd rond de 55kg nu kom ik niet eens onder de 60 terwijl ik veeeeeel minder snoep en junkfood binnen krijg als toendertijd.

ook mijn huid en haar is niet meer zo stralend als toen terwijl ik het hetzelfde verzorg als altijd.

ook ben ik veel sneller moe en en denk veel aan de toekomst en heb geen idee hoe het verder moet over 2.5 jaar als het magisch nummer definitief voor de deur staat heb mijn man al verboden om dan ook maar iets aan mijn verjaardag te doen

ik weet natuurlijk dat het onzin is want ik kom er toch niet onderuit om dan een 3 ipv een 2 als begincijfer te gaan gebruiken.

ik hoop dat jullie me een beetje snappen en misschien wat tips hebben om me niet zo onzinnig te gedragen met het nummertje 30.

o ja ik lieg ook over mijn leeftijd mijn kids weten hoe oud ik ben maar als ik het ze vraag zeggen ze netjes 25 hahahaha die heb ik vast goed getraind ook manlief weet dat hij mijn echte leeftijd niet mag noemen…hihihi

o ja laatst was er zoiets grappig hij was laatst bij de tandarts en vertelde dat er een nieuwe assitente is en zij zou in mijn leeftijd zijn… 30 dus ik keek hem strak aan en gauw verbeterde hij zich door te zeggen ik bedoelde ouder dan jij … maar het was al te laat…hahaha moet er nu zelf om lachen want mijn reactie was… hoe kun je nou zeggen dat ze net zo oud is als ik dat klopt toch niet etc etc die arme man heb medelij met hem…
ik ben een soort miss fine van de nanny hahahaha alleen gelukig niet zo´n stem hahaha

de tijd vliegt voorbij, geniet van elke dag

1 30 worden is NIET erg. ik wordt 31 dit jaar de geloof me je voelt er niks van.

2 ja bepaalde dingen kunnen aan de leeftijd liggen, maar ook aan je gezondheid die niet leeftijd geralateerd hoeven zijn. Je haar kan zijn dat je haar behoefte heeft aan andere produkten, daar kan soms een verzadiging optreden voor een bepaald product. Ook kan een maskertje soms wonderen doen.

3 je hebt 3 kids, vind je het gek dat je soms moe bent. Ik ben het al met 1

Ik zelf heb ook geen maatje 34 meer, ik kan ook geen nacht meer doorhalen en ik kan al helemaal geen heupbroeken meer aan. Maar dat geeft niet, ik ben blij met mijn leven en als ik een keer moe ben dan ga ik eerder naar bed. Maar meid wees niet bang om oud(er) te worden. Het is veel vermoeiender om daar zo mee bezig te zijn dan om gewoon de accepteren wat je hebt en daar gelukkig mee te zijn.

Groetjes,

Michèle

Tot mijn 18e was ik lang en slank, bijzonder slank zelfs met lange zwarte haren tot aan mijn onderrug. Whahaha het lijkt wel een eeuw geleden. Ineens kon ik niet meer eten wat ik wilde en dus ben ik al lang die lange slanke den niet meer. Ook mij psoriasis is meer geworden en kreeg ik mega zwangerschapsstriemen, dus al met al zijn korte rokken en bikini`s er niet meer bij. Tja jammer dan maar, ik had het mijn moederschap toch echt niet willen verruilen voor die 18e jarige slankie. Dan maar 36, beetje forser, wat zorgelijker dan toen, vermoeider, maar een onwijs happy moeder. Mijn 30e verjaardag deed ook geen zeer hoor, ik stond die dag hetzelfde op als alle andere dagen.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Mennnnnn waar maak je je druk over. Ik ben 42 Wat maakt het uit dat je ouder wordt, willen we toch allemaal.

Ik ben blij met me 42 en ja soms voel ik me ook en wrak. Heb ook handicaps. Maar als ik dan de krant opensla af en toe en zie hoeveel jonge mensen er sterven ben ik dolgelukkig dat ik 42 ben.

Sop met liegen over je leefijd je houdt jezelf voor de gek. Als je 25 blijft zeggen had je straks op je 13de een kind Mensen zijn niet gek

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Ik word ook 42 dit jaar. Geen enkel probleem mee. Mogelijk omdat ik altijd 10 jaar jonger geschat word.

Ik had overigens meer moeite met 30 worden dan met 40 worden. Ik vond het ook heel vreemd dat ik die jeugdige 2 kwijt ging raken.

Maar ik denk maar zo bij elke verjaardag die ik vier: er zijn er zat die het niet halen! Gewoon lekker door leven en genieten van alle tijd die je cadeau krijgt.

Weet je dat ik er niet eens aan zou moeten denken om 15 jaar terug in de tijd te gaan? Ik ben blij met de ervaringen die ik tot nu toe heb (ja zelfs de negatieve, want daar heb ik veel van geleerd), de dingen die ik weet, de persoonlijkheid die ik heb kunnen vormen de afgelopen 20 jaar, de dingen die ik heb kunnen afsluiten. Ik hoef niet zonodig terug. Laat mij maar lekker 42 zijn!

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 28 May 2010 13:50:38

Ik denk ook dat het echt zo is zoals ze zeggen “je bent zo oud als je je voelt”. Ik word vaak inderdaad ook een stuk jonger ingeschat. Ik denk niet dat dit nu meteen door mijn uiterlijk komt ( whahaha alhoewel ik er best evengoed wel mag zijn vind ik zelf al is het geen maat 36 meer ), maar meer door mijn persoonlijkheid en uitstraling.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

ik weet niet of dat persee met ouder worden te maken heeft, want in mijn lijf en aan de buitenkant is er bij mij ook veel veranderd sinds Rico is geboren.
Ik kan ineens heel slecht tegen de zon,
Mijn pigment is zwakker geworden, heb snel jeuk en mijn haren worden snel vet.
van binnen heb ik rare kwaaltjes, ben snel moe en heb last van mijn rug. heb weinig energie meer terwijl ik toch regelmatig beweeg.
mijn hormonen sporen niet helemaal meer en ik wordt 3 juni pas 24 en voel me nu soms al half bejaard

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Zo te lezen ben je even oud als ik, ietsje jonger.

Persoonlijk vind ik het ene heel mooie leeftijd. De meeste mensen in mijn omgeving zijn een paar jaar ouder (en op mn werk zijn het allemaal ouwe lullen!) dat zorgt er wel voor dat je je altijd een jonkie voelt! Mn man bijvoorbeeld heeft the big three oo al gehad, is ondertussen ook 31 en veel vanmijn vrienden ook. Ik heb nog even tot die tijd, maar weet nu al dat het een groot feest gaat worden!

Het is logisch dat je aan je lichaam merkt dat je ouder wordt, zeker ook met drie kinderen, maar je hoeft je er niet altijd slechter door te gaan voelen denk ik. Ik denk dat het goed is om nieuwe dingen te blijven doen en vooral heel erg van het leven te genieten. Mokken of je druk maken over de tijd heeft echt helemaal geen zin. De tijd verstrijkt toch wel of jij je er nou druk over maakt, of dat je ervan geniet! Ik raadt je aan om voor genieten te kiezen en trots te zijn op je leeftijd en je leven, wat je hebt bereikt en meegemaakt!

En doe je aan sport? In deze fase van je leven beweeg je denk ik bijna automatisch minder dan tien jaar geleden. Misschien ga je je ook wel beter voelen door een dagje een leuke sport te gaan doen…?

Succes, sterkte?

Liefs

ik word dit jaar 29 maar mijn manneke zat me ook al voor een poos terug te plagen van dat ik bijna bij de 30 ben.

Maar ik heb op dit moment echt zoiets van leuk dat ik bijna de 30 naderd. ik maak me er niet zo druk om.

je bent zoals je bent en daar kunnen we op zich weinig aan doen. En zo lang je lekker geniet van het leven wat wil je dan nog meer.

ik ben moeder van 4 kids en jah dat kost best wat engergie.

Tjaah, je kunt er niets aan doen, dat je ouder wordt!

Wat ik kan zeggen over het aankomen ed.
Zo rond je 30e gaat je stofwisseling ook omlaag, en wordt je dus makkelijker wat dikker. Verder krijg je dan ook meer vetweefsel en minder spierweefsel.

Het enige om dit tegen te gaan is gezond eten en sporten
Maar dat is altijd goed natuurlijk.

Hoe ouder, hoe wijzer toch?!
Liefs, Anne

Ik word over 1,5 week 30, maar ik maak me er echt niet druk om. Zoals het gezegde ook zegt, je bent zo jong als je jezelf voelt. Ik probeer zo gezond mogelijk te leven en iedere week te sporten, maar bovenal te genieten van het leven. Ik vind het persoonlijk de grootste onzin om te liegen over je leeftijd. Wees gewoon trots op wie je bent en je leeftijd doet er echt niet toe. Mijn man is van alles aan het regelen voor mijn verjaardag en heeft iedereen uitgenodigd. Maar ik mag van niets weten en ik vind het alleen maar leuk dat het groots gevierd wordt.

Groetjes,
Sandra

Mijn 30ste is wel een beetje stilletjes voorbij gegaan want morgan is 3 dagen an mij jarig dus we vierde het samen zoals we de komende jaren zullen doen voor de familie en zo zeg maar, alleen is jou verjaadarag dan ineens spontaan vergeten Sterker nog mensen vroegen hoezo hangen er ook balonnen met 30???

Groetjes,

Michèle

hoi hoi

liske, sport wat is dat ook alweer? haha van mijn 12de tot aan mijn 16 was ik een zwaar fanatieke sporter deed aan wielrenne hardlopen skeeleren fitnissen zwemmen etc etc elke vrije seconde die ik had gebruikte ik voor het sporten ja das nu wel wat anders heb dr geen tijd meer voor ja s avonds doe ik aan sport via de wii en na een uurtje ben ik op haha en mijn manlief is al 36 maar dat helpt niet echt om me jong te voelen hoor

ik heb wat foto’s van mezelf na de zwangerschap van mijn oudste zoon oooh wat zou ik graag dat lijfje terug willen hebben hahaha

ik denk dat het echt iets tussen de oren zit dat je dan in een soort zwart gat zou komen terwijl je logisch denkend wel weet dat dat onzin is, nu speelt het ook mee dat alle vrouwen in mijn fam na hun 35 in de menopauze zijn gekomen en dus de kans voor mij ook zeer groot is dat het dan afgelopen is

daarbij is het in mijn naaste omgeving al twee keer gebeurd dat de vrouw gedumpt word voor een jong blaadje… ik twijfel echt niet aan mijn manlief hoor dat hij me zoiets zou flikken dat nooit maar het blijft lullig en pijnlijk voor de dame in kwestie

asje ik word altijd ouder geschat snik snik hihi

mirema ja daar heb je gelijk die rekensom had ik nog niet bedacht hahaha

sje ik hoef ook niet terug in de tijd maar de energie en de manier van het staan in het leven was 10 jaar geleden wel erg fijn… geen stress geen zorgen geen rekeningen betalen vrijheid om te doen en laten wat je wil das nu wel anders al zou ik het voor geen goud willen missen

michele dat ze je zou maar vergeten schande… al zou het voor mij wel een oplossing zijn maar ja dr is niemand rond de zelfden tijd jarig als ik behalve sinterklaas maar daar doen wij niks aan haha

de tijd vliegt voorbij, geniet van elke dag

Gewijzigd door - mama van 3 jongens op 29 May 2010 09:58:56

Wat ben ik blij dat ik 27 ben (bijna 28). Als ik nu denk aan de tijd dat ik 16 was, verschrikkelijk. Al die onzekerheid, druk maken om dingen die zo niet belangrijk zijn. Nu ben ik bijna 30, alleenstaande moeder die werkt, terug gaat naar school, in mijn eentje de rekeningen (OP TIJD ) betaalt en een huishouden runt.
En ik voel me er heel happy bij.
Het enige is idd dat mijn lichaam niet meer alles kan dan op mijn 16e. Een avondje doorzakken gaat 2 dagen duren om eroverheen te komen. Nou, dan doen we dat niet meer, heb ik met de kleine toch geen tijd meer voor. En zin.
En mijn lichaam is anders, mijn heupen zijn breder en ik heb een buikje. En ook daar ben ik niet rouwig om, er heeft wel een baby in gezeten.
Het is niet allemaal rozengeur en manenschijn hoor, maar ik probeer alles wel zo positief mogelijk te bekijken.

@ mama van 3 jongens, slik je vitamines?? Want soms wil vitamine B nog wel helpen tegen dat ontzettend moeie gevoel. En verder ik ben ook gedumpt voor een jonger exemplaar op mijn 22ste nog wel. Zij was net 18 en mijn ex al 30 dus tel maar uit. Maar ik ben er niet bang voor dat dat weer gebeurd. Ik heb nu een heel ander type vriend. En nee ik ben ook niet zo strak en petit meer als op mijn 16e (overigewns had ik 15 kilo ondergewicht), en ja ik ben 's avonds nog naar de sportschool gegaan, maar ik kreeg dat figuurtje er niet voor terug en ik was alleen maar moeier, dus ik heb een maatje groter gekocht en was meteen van die rolletjes af want mijn taille werd niet meer inelkaar geperst omdat me broek anders niet meer dicht ging.

Enne terug gaan in de tijd en alle vrijheid hebben. Nou ja ik was 12 toen ik al een kindje wilde, al was ik zo verstandig om dat niet te doen, ik heb tot mijn 23ste ongeveer geldzorgen gehad. Ik ben nu bijna 31, een paar kilo rijker (dus eigenlijk weeg ik eindelijk wat ik moet wegen), ik heb een prachtige dochter en ik heb het financieel goed, Ik kan geen geld uitgeven als water maar ik hoef niet meer bang te zijn dat ik geen eten heb of dat de huur niet of te laat betaald is.

Nee als ik kijk naar mezelf nu en naar toen ben ik van heel ver en heel diep gekomen en ben ik trots op mezelf en mijn gezinnetje. Ik wil daarmee zeggen kijk naar wat je hebt en niet naar wat je niet hebt. Tuurlijk denk ik wel eens als ik nu zus of als ik nou zo… maar dat zijn korte momenten en dat zie ik wat ik heb en dan is het goed. Een heel goede vriend zei mij ooit sommige mensen zijn hun hele leven bezig gelukkig te worden en zien niet dat tevreden zijn er meestal al is.

Groetjes,

Michèle

Gewijzigd door - Michèle op 29 May 2010 12:23:18