Even een update

Ha allemaal,

een paar dagen terug vroeg ik jullie advies over het slaap-voedingsritme van mijn 10-weken oude zoontje Jip. Inmiddels ben ik overgegaan op een nieuw ritme: 7.00 - 11.00 - 15.00 - 19.00 - 23.00 .
Op zich prima natuurlijk, alleen merk ik wel dat ik hem overdag steeds wakker moet maken voor de voeding. En dat staat me een beetje tegen, want hij heeft dan nog niet echt honger en drinkt zijn fles (165 cc) minder goed. Toen we hem in het andere schema hadden, waarbij hij dus 's nachts ook nog een complete voeding kreeg, dronk hij gerust 200cc. Vind dit wel een beetje raar.
Zou dit gewoon een kwestie van wennen zijn, of iets anders?? Wat denken jullie??

Hoi,

Het is even wennen voor Jip dit nieuwe schema.
Zou hem overdag niet wakker maken voor een voeding, maar laten liggen en dan voeden zodra hij wakker is.
Toen onze kinderen klein waren zat er soms 5 uur tussen een voeding.
Als je maar zorgt dat Jip 5 voedingen op een dag krijgt is het prima.
Als Jip zijn flesje niet helemaal opdrinkt zal hij misschien nog vol zijn.

Als ik het goed lees krijgt hij s nachts nu geen fles meer?
Wordt hij dan om 7 uur wakker voor de 1ste voeding?

Groetjes Lisan.

En als je niet op 5 voedingen uitkomt, dan hoog je de voedingen iets op en dan geef je 4 voedingen.

Hij komt 's nachts nog wel, maar dan geven we een half flesje.
Op het cb zeiden ze dat we absoluut niet minder dan 5 flessen mochten geven. Dus ook geen 4 van 200cc. Snap ook niet waarom, maar ze zei dat kinderen tot 5 maanden echt 5 flessen moeten krijgen

Hoi,

Ik heb me nooit zo aan het cb gehouden.
Als mijn kindjes het op 4 ook goed deden en er genoeg aan hadden dan was het goed.
Ik kwam dus ook niet op 5 flessen uit ivm de slaapjes.
Nou dan maar 4 en dan wat meer voeding erin.
Zou niet te veel aan cb vertellen en gewoon proberen of het met 4 ook wil.

groetjes Lisan.

K ben het helemaal met Lisan eens, Cb houdt gewoon richtlijnen aan, k denk dat je zelf echt wel aan je kindje kunt merken of hij het op 4 ook prima doet. Groeit hij goed, is hij op gewicht, is zijn lengte goed, is hij levendig en vrolijk? Dan zou ik me niet te druk maken.
Het consultatie bureau bedoeld het goed maar soms kun je het best op je eigen intuïtie afgaan jij kent je kindje het best.
Zo ben ik bijv met mijn dwerg voor de vier maanden al begonnen met fruit en pap omdat ik zag en gewoon wist dat hij er aan toe was en hij niet meer tevreden was met alleen flesjes melk. Cb zei toen; niet doen, maar ik heb het gewoon gedaan en had erdoor een veel tevredener mannetje. Als ze ergens last van krijgen merk je het gauw genoeg en doe je weer een stappie terug. At least… zo doe ik het altijd.

@Henriekah,

Heb ik ook gedaan hoor destijds.
Ben al met 3 1/2 mnd begonnen met het fruithapje.
Ik zag gewoon dat de kids er aan toe waren.
Ze keken je gewoon iedere keer het eten uit de mond en ze smakten met de mond.
En lekker dat ze het vonden!

En hier waren ze niet dol op de melk en ben op een gegeven moment gestopt en heb dit vervangen door yoghurt/kwark, en dit vonden ze heerlijk!
Nu trouwens wel weer 2 melk drinkers. Het kan soms veranderen he!

Advies is om niet te veel met cb te bespreken.
Hier werd destijds gezegd: alleen water of lauwe thee of diksap.
Nou water willen ze nog wel eens, maar lauwe thee niet en diksap vinden ze vies.
Hier dus ook sapjes e.d. Ze zijn gek op appelsap.
Prima toch!

Groetjes Lisan.