inmiddels alweer een paar dagen verder. maar ik vond toch dat ik t allemaal maar zo langzamerhand weer is op moest pakken. dus ik zal er weer regelmatig zijn (hoop ik) hoewel dit niet zoveel als voorheen zal zijn.
momenteel is de spanning hier weer behoorlijk hoog opgelopen. jawel de crisis is hier inmiddels ook aangekomen helaas, helaas pindakaas.
zoals jullie misschien wel weten heeft Daan z’n eigen timmerbedrijf (samen met z’n broer). het hele jaar is dit nog gewoon goed gegaan en hebben ze nog geen dag thuis hoeven te zitten, hier klappen we al enorm voor in onze handjes want er zijn er tenslotte genoeg die al eerder de handoek in de ring hebben moeten gooien.
maar zoals het er nu naar uit ziet hebben ze deze week en misschien volgende week nog werk maar voor daarna is er eigenlijk nog geen uitzicht op nieuw werk. dit hebben wij vorige week te horen gekregen, natuurlijk net op het moment dat ik me weer net ietsje beter begon te voelen. sindsdien zijn ze druk bezig met bellen naar aannemers en detacheringsbedrijven om dit jaar iig nog vol te kunnen maken.
Hoogstwaarschijnlijk kunnen ze in januari wel in vaste dienst, ze hebben iig een een grote kans bij twee aannemers/bedrijven. maar zoals jullie ook weten is er op dit moment eigenlijk helemaal niks zeker.
Het afgelopen jaar ben ik thuis geweest om voor de kleine meid te zorgen. Het was dan ook de bedoeling dat ik dit zou blijven doen totdat Lindsey naar school zou gaan. Maar willen is eigenlijk niet echt meer een optie dus ook ik zal weer aan de bak moeten. Dit klinkt gelijk heel zwaar maar hoe meer ik erover nadenk hoe meer ik het gevoel heb dat ik daar ook wel weer klaar voor ben. Gelukkig scheelt het enorm dat ik een ervaren secretaresse ben en nog niet al te oud, dit is dan weer een functie wat toch nog regelmatig gevraagd wordt.
Dus al met al zijn we gelijk druk in de weer om zowel werk voor mij als voor Daan te vinden, maar natuurlijk moet er ook opvang voor de kleine meid geregeld worden. Zolang ze nog op de wachtlijsten staat kan m’n moeder gelukkig oppassen, en als zij niet kan heb ik gelukkig nog wel wat andere opties maar het is een hoop geregel kan ik je zeggen. Maargoed ze staat sinds deze week bij 11 vestigingen in Schiedam ingeschreven dus ik mag er toch wel een beetje op rekenen dat dat iets schot in de zaak brengt.
Sorry dat ik bij mijn terugkeer gelijk met m’n ellende aan kom zetten, hoop niet dat ik jullie er mee lastig val. Maar ik moet eerlijk zeggen dat dit toch ook al wel wat oplucht.
liefs,
Rinske