Even een up toe deetje

inmiddels alweer een paar dagen verder. maar ik vond toch dat ik t allemaal maar zo langzamerhand weer is op moest pakken. dus ik zal er weer regelmatig zijn (hoop ik) hoewel dit niet zoveel als voorheen zal zijn.

momenteel is de spanning hier weer behoorlijk hoog opgelopen. jawel de crisis is hier inmiddels ook aangekomen helaas, helaas pindakaas.
zoals jullie misschien wel weten heeft Daan z’n eigen timmerbedrijf (samen met z’n broer). het hele jaar is dit nog gewoon goed gegaan en hebben ze nog geen dag thuis hoeven te zitten, hier klappen we al enorm voor in onze handjes want er zijn er tenslotte genoeg die al eerder de handoek in de ring hebben moeten gooien.
maar zoals het er nu naar uit ziet hebben ze deze week en misschien volgende week nog werk maar voor daarna is er eigenlijk nog geen uitzicht op nieuw werk. dit hebben wij vorige week te horen gekregen, natuurlijk net op het moment dat ik me weer net ietsje beter begon te voelen. sindsdien zijn ze druk bezig met bellen naar aannemers en detacheringsbedrijven om dit jaar iig nog vol te kunnen maken.
Hoogstwaarschijnlijk kunnen ze in januari wel in vaste dienst, ze hebben iig een een grote kans bij twee aannemers/bedrijven. maar zoals jullie ook weten is er op dit moment eigenlijk helemaal niks zeker.
Het afgelopen jaar ben ik thuis geweest om voor de kleine meid te zorgen. Het was dan ook de bedoeling dat ik dit zou blijven doen totdat Lindsey naar school zou gaan. Maar willen is eigenlijk niet echt meer een optie dus ook ik zal weer aan de bak moeten. Dit klinkt gelijk heel zwaar maar hoe meer ik erover nadenk hoe meer ik het gevoel heb dat ik daar ook wel weer klaar voor ben. Gelukkig scheelt het enorm dat ik een ervaren secretaresse ben en nog niet al te oud, dit is dan weer een functie wat toch nog regelmatig gevraagd wordt.
Dus al met al zijn we gelijk druk in de weer om zowel werk voor mij als voor Daan te vinden, maar natuurlijk moet er ook opvang voor de kleine meid geregeld worden. Zolang ze nog op de wachtlijsten staat kan m’n moeder gelukkig oppassen, en als zij niet kan heb ik gelukkig nog wel wat andere opties maar het is een hoop geregel kan ik je zeggen. Maargoed ze staat sinds deze week bij 11 vestigingen in Schiedam ingeschreven dus ik mag er toch wel een beetje op rekenen dat dat iets schot in de zaak brengt.

Sorry dat ik bij mijn terugkeer gelijk met m’n ellende aan kom zetten, hoop niet dat ik jullie er mee lastig val. Maar ik moet eerlijk zeggen dat dit toch ook al wel wat oplucht.

liefs,
Rinske

ach lieve schat dat geeft toch niks? dit is gewoon de rede waarom je even niet geweest bent, is toch niks mis met tekst en uitleg???

Wat fijn dat hij in iedergeval weer wat om handen heeft dan en wat rot voor jou dat je je wens om bij je meisie te zijn tot ze naar school gaat niet kan volbrengen.
maar bedenk dat je dit natuurlijk ook voor je gezin doet, dus ook voor haar. bij oma zal ze het vast ook errug leuk vinden!
ik zelf ben ook altijd thuis bij rico, ik kan me er ook niet in vinden nu al weg te gaan, het geld voor een kinderdagverblijf hebben we geowon niet dus dit was hier ook de beste optie.
dadelijk gaat hij naar de peuterschool dus dat is ook goed genoeg toch?

ik hoop dat je je snel echt goed voelt meid want dit is niet prettig dat snap ik meteen.
zal aan je denken!

zeker is peuterspeelzaal goed genoeg om mee te beginnen, dat was in eerste instantie ook mijn idee.

enne daan is net thuis hij heeft inderdaad nog een week erbij gekregen, dus voorlopig nog twee weken werk!! dus weer een extra weekje uitstel

liefs,
Rinske

ooh dat is fijn meid, heeft ie enig idee wat hij daarna doet?

nee nog helemaal niks.
maargoed we zijn er allemaal druk mee aan de slag, dus hopelijk kan hij bijtijds weer ergens aan de slag. anders hebben we toch wel een behoorlijk groot probleem. maar daar weiger ik eigenlijk teveel over na te denken anders worden we zeker depressief.

liefs,
Rinske

Geen sorry zeggen he op dit forum. Iedereen kan zijn verhaal hier kwijt en je valt er helemaal niemand mee lastig meid!!

Zolang je nog gewoon je baan hebt gaat de kredietcrisis redelijk aan je voorbij, maar als 1 van de 2 zijn baan verliest of in jullie geval als er geen vooruitzicht is op nieuw werk dat is dit toch behoorlijk stressvol. Gelukkig is er voor jou de mogelijkheid om te gaan werken en wat super dat je moeder kan oppassen tot de tijd dat Lindsey op de opvang terecht kan.

Veel succes met het vinden van een nieuwe baan voor jou en ik hoop dat er Of meer werk aankomt voor je man Of dat hij ook werk vindt in dienst van een baas.

Enne fijn dat je weer terugbent op het forum

Ooo Rinske, wat een gedoe allemaal. Je staat er inderdaad niet bij stil, maar er zijn heel veel mensen die hun baan kwijt zijn of kwijt raken. Een vriendin van mij ook, ze is zeker een half jaar werkloos geweest. Heel vervelend. Bij mijn vriend, dat is een techneut, gaat het ook zo-zo, ze maken ook geen winst ofzo. En bij alle technische bedrijven hier in Eindhoven, zoals Daf en Philips, gaat het ook slecht, dus makkelijk aan werk komen is het hier ook niet. Zijn vrienden zijn ook techneuten en eentje moet gedwongen part-time werken. Hopelijk kan mijn vriend gewoon blijven werken. Zelf werk ik 20 uur bij een gemeente, waar de crisis niet heerst, maar daarvan kom je ook niet rond met een gezin…Pff. Je moet al blij zijn als je werk hébt, dat blijkt. Ik hoop dat het voor jullie allemaal op z’n pootjes terecht komt, want het zorgt voor veel onrust. Ook al gebeurt het bij veel mensen, je hoopt zelf toch dat je niet in zo’n situatie terecht komt. Ik duim voor jou en Daan (en alle anderen) dat er weer genoeg werk is en dat Linsey dan eventueel naar het kdv kan en jij als secretaresse aan de slag kan! Kop op!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Wat naar zeg, die onzekerheid en niet lekker bij je kleine meid kunnen blijven zoals je van plan was. Ik duim dat er snel betere tijden aan gaan komen voor jullie en één ding: je valt hier niemand lastig! Lekker blijven spuien als het oplucht.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

We gaan duimen dat het allemaal goed komt.

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie

He rinske wat vervelend allemaal. Maar informeer voor die kinderopvang eens via het CWI. Mijn collega haar contract wordt niet verlengd en om haar makkelijker aan het werk te krijgen weer heeft een vooran gekregen voor de voorschoolseopvang. BSO had ze namelijk al.

Maar misschien kunnen zijn indien nodig vooran regelen voor je op een kdv.

Natuurlijk hoop ik dat Daan nog even een paar opdrachten krijgt dat zou helemaal lekker zijn.

Groetjes,

Michèle

Het is toch alleen maar fijn dat je hier je verhaal kunt doen. Daar moet je je helemaal niet schuldig over voelen. We zijn er om de leuke dingen met elkaar te delen, maar ook de minder leuke. Ik vind het echt heel jammer voor je dat je zelf ook weer moet gaan werken. Toch even een tegenvaller, maar als jullie dat er doorheen helpt is het helaas niet anders. En als het straks wel weer goed gaat dan kun je misschien weer gaan minderen of zelfs stoppen. Ik hoop voor jullie dat Daan weer wat opdrachten krijgt en dat jij een leuke baan zult vinden. Wil je weer fulltime gaan werken of een paar dagen?

Heel veel sterkte en gewoon je hart luchten als je dat wilt.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Second Birthday tickers

Meid … ik zit met tranen in mijn ogen je bericht te lezen. Ik weet (helaas) uit ervaring wat die stomme crisis kapot kan maken. Hier is hij gelijk al binnen geslagen… en het komt altijd op een verkeerd moment!! (net nieuw huis aan het bouwen met dus 2 hypotheken - Jurian die nog klein is en hulp nodig heeft of oppas - mama die minder zou gaan werken - blablabla). Tja ik hoef hier trouwens niet mijn ellende neer te zetten… maar wil je wel zeggen dat ik echt met je meeleef. En zo heel erg hoop dat hij toch alleen maar even om het hoekje kwam kijken en dan heel gauw maakt dat hij weg is (die crisis). Hoop dat Daan & zijn broer snel nog een mooie opdracht binnen slepen of ergens in loondienst kunnen. Al valt dat ook niet mee als je eigen baas ben geweest.

Hoop voor jouw dat je werk naar je zin kan vinden maar … dat je niet de liefde voor je kindje ga missen (had ik wel… was altijd werken). Blijf samen met Daan overal wat jullie dwars zit praten. Dat is zo belangrijk. Ik zei soms als het me dwars zat en nu hier zitten (op de bank) en luisteren … mannen zijn toch weer anders als vrouwen … dus zit het je hoog … klets lekker tegen ons aan!!

Kop op meis… denk aan je/jullie. Wens Daan ook sterkte toe … en probeer van de kleine dingetjes te genieten als gezin.

bedankt voor al jullie lieve berichtjes, dit brengt ook weer even een lach op m’n gezicht.
Momenteel blijven we allebei nog redelijk positief, maar dat is wel een keus die je continue moet blijven maken. het is verrot makkelijk om je in de ellende mee te laten slepen maar dat weiger ik, met uitzondering van sommige momenten dan trek ik het gewoon echt even niet meer.
Daan heeft vandaag ook weer volop contact gehad met een aantal aannemers maar met (zoals te verwachten natuurlijk) weinig resultaat. Eentje was wel vrij positief, als het goed is horen ze eind deze week of begin volgende week of ze daar voor een jaar lang ingehuurd kunnen worden.

Moet wel zeggen dat ook zulk soort berichten best lastig zijn. Enerzijds wil je je eraan vastklampen omdat dit wat goeds betekend anderzijds wil je er eigenlijk maar niet op rekenen omdat het dan altijd meevalt wanneer het toch niet doorgaat.

@sandra: ik ben voorlopig van plan om parttime (24 uur) te gaan werken, we hebben wel als noodplan staan dat mocht Daan echt thuis komen te zitten ik dit direct om ga zetten (mocht ik nog niks hebben) naar fulltime.

En nee natuurlijk was dit in eerste instantie niet mijn plan, ik wou heel graag thuis voor die kleine meid zorgen. Maarja als er geen geld in het laatje komt heeft ze het nog veel slechter. Ook als de zaken weer wat gaan lopen ben ik wel van plan te blijven werken. Ik heb nu ook echt voor mezelf iets van: het eerste jaar heb ik volledig meegemaakt, hierin heeft ze een hele hoop dingen geleerd die allemaal mee heb mogen maken. Wanneer ik werk heb zal dat vast ietsje minder worden maar dan kan ik haar wel meer een leven zonder zorgen meegeven. En dat is me toch ook wel heel veel waard.

Dus we gaan ervoor, schouders eronder en gaan!!

liefs,
Rinske

nou we zijn voorlopig weer even uit de zorgen.
dat wil zeggen dat Daan in ieder geval tot einde van dit jaar werk heeft met een mogelijkheid om in januari door te kunnen lopen.
en ook voor mij is er alweer iets op komst, dit is voor zo’n 80% zeker. dus nog niet helemaal maar wel zo goed als.
we blijven vertrouwen hebben en hopelijk wordt dat beloond.

vandaag trouwens ook op een intake geweest hier in de buurt bij een opvang. was ontzettend leuk. lindsey mocht ondertussen met de kindjes daar spelen en dat was echt een groot feest haha.

liefs,
Rinske

Fijn hoor

Liefs Michelle

Dat klinkt allemaal goed. Pak van je hart, denk ik. Fijn joh!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Oh wat een goed nieuws!! Fijn joh… het is jullie gegund!!