Ik ben zo’n zeef!!
ik weet niet meer of ik rico zijn 3e dosis antibiotica heb gegeven.
dus wat moet ik doen?
toch geven of toch maar niet???
Even dringend vraagje aub snel antwoord/peniciline
Indd bijsluiter even lezen Inge en anders niet meer geven. en morgenvroeg weer doorgaan.
Liefs Michelle
er staat dit:
Wat moet ik doen als ik een dosis ben vergeten? De vergeten dosis moet u alsnog zo snel mogelijk innemen. Duurt het minder dan twee uur voordat u de volgende dosis moet innemen? Sla dan de vergeten dosis over en hervat uw normale schema. De vergeten dosis neemt u aan het eind van de kuur in. U verschuift dus het moment waarop u de kuur beeindigt. Maakt u wel de volledige kuur af!
er staat niks over een dubbele dosis!
heb even op internet gekeken
er staat als je teveel van amoxicilline/clavulaanzuur hebt gehad dat je onmiddelijk contact moet opnemen met de huisarts. en dat er maagdarmproblemen en verstoringen van het vocht- en
zoutgehalte in het lichaam kunnen optreden. dus beter maar niet geven he…
donderdag is de laatste dag dat ik het zou moeten geven
ofja
donderdag ochtend omdat ik s’middags pas ben begonnen vorige week…
moet ik dan wel ipv donderdag 1 x toch nog 2 x geven?
ik snap er eigenlijk even niks meer van overal staat wat anders
Is zo’n kuur niet gewoon precies op aan het eind? Ik heb nog nooit een kuur meegemaakt waarvan iets overblijft na de laatste officiële dosis.
Dan zou je het toch donderdag normaal gezien vanzelf moeten merken of je de laatste dosis 's ochtends of later die dag moet geven?
Groetekes, Sje
Ik denk dat ze bedoeld als ze hem vanavond vergeten zou zijn Sje. Dus eigenlijk zou hij donderdagochtend op zijn, maar als ze hem vergeten is niet dus dan moet ze donderdagmiddag ook nog geven.
Liefs Michelle
Ja precies, maar dat bedoel ik dus ook: het lost zich toch vanzelf op want je krijgt altijd precies de hoeveelheid die je nodig hebt. Dus je kunt nooit te lang doorgaan.
Groetekes, Sje
haha ja ik snap je altijd alleen je snapt mij niet
bij de apotheek zeiden ze dat er een beetje over zou blijven en dat ik dat weg moest gooien,
hij heeft 100ML in dat flesje zitten er zit een bepaalde hoeveelheid poeder/suspensie of weet ik veel in dat flesje en daar doen ze dan een bepaalde hoeveelheid waterbij zodat het dan dat drankje wordt.
hij krijgt maar 2,5 ml omdat hij 12 kilo weegt.
dus er blijft altijd een beetje over.
nu weet ik dus nog steeds niet of ik donderdag middag ook nog moet geven of niet.
s’ochtends zoiezo omdat ik op de startdag pas s’middags ben begonnen…
snappen jullie me???
Ja ik snap je, maar als het goed is, is de hoeveelheid die uiteindlijk over zou blijven nooit meer een volledige dosis, dus wijst het morgen alsnog voor zicht of je 's middags nog moet geven of niet.
Snap je mij?
Groetekes, Sje
haha ja ik snap je. ik ben benieuwd nu lijkt het alsof er nog iets minder dan een kwart peniciline in het flesje zit…