Hallo,
Even een heel verhaal om tot de point te komen…
Sinds maandag ben ik weer aan het werk. Dus ook even geen tijd gehad om te ikkebennen…
Ons meisje gaat nu naar de onthaalmoeder. Koen brengt ze om half 9 weg en hij of ik ga ze halen tussen 17 en 18 u. Gelukkig begin ik vanaf januari te vliegen en ben ik vaker thuis! Maar nu lijkt het wel of ze elke dag veranderd en ik zo veel mis… Als ze thuiskomt is ze echt heel moe. Nog even spelen, badje in, flesje en slapen. Ze ligt ten laatste om 20 u in bed (vandaag was het 19 u 15) en slaapt tot mijn man ze 's morgens rond 8 uur wakker maakt (ben ik al lang weg…). Morgen kan ze nog blijven liggen tot wanneer ze wil, leve het weekend… We hebben sinds begin deze week ook het slaapje op aanraden van Heleen (met vertraging door leveringsproblemen van de stoffen). Mss slaapt ze ook daardoor zo goed.
Maar ze heeft nu wel totaal andere voedingsgewoonten. Ze is bij een schat van een onthaalmoeder, maar nog eentje die het doet op ervaring en zonder de boekjes. Ons meisje krijgt hier dus 's morgens een flesje van 180cc en 's avonds nog eentje van 210cc. Daar tussen in krijgt ze bij de onthaalmoeder 's middags groentehap zo mee van de pot en rond 4 uur fruithap. In de voormiddag krijgt ze ook nog een boterhammetje gemixt. Tussen groente en fruit gewoon wat fruitsap, appelsap… Dus niet de standaard 3 flessen voorgeschreven volgens het boekje, boterham dat pas vanaf 8 maanden zou mogen (ook met honing)… Maar ze is 69 cm en 7 kg 690, dus erg goed! Zo leerde ik ook weer dat ervaring zooo veel meer is dan de boekjes… Ze slaapt nachten van 12 uur, overdag 2 keer een hazeslaapje van 30 minuten en eet goed… Wat wil een mens nog meer?
Groetjes van een vermoeide maar blije mama,
Tamara