Evaluatie op de creche

Wij hebben net een evaluatiegesprek op het kdv gehad. Over morgan uiteraard. Ze zit er nu alweer 3 maanden en dan willen ze even met de pappa en mamma bijpraten. Ze doet het hartstikke goed. Ze is makkelijk in de omgang en ze is heel lief. Al merkte ze in de afgelopen week wel wat verandering. Ze begint van zich af te bijten. Waar ze eerst piepte en pruilde als ze geplaagd werd wil ze nu terug gaan duwen en soms begint ze ook zelf. Ook praat ze ineens heel veel. Ze kent alle namen van de kindjes en de leidsters en alles wordt verteld. Laatst zat ze te kletsen en iemand hoorde haar maar zag haar niet en dacht dat er een van de peuters in de babygroep zat.

Ook is ze gek op tekenen en schilderen en ze wordt boos als ze moet opruimen. Ook kan ze rustig op der gemak boekjes lezen. Ze merken dat er thuis ook veel boekjes gelezen wordt met haar want ze neemt er echt de tijd voor. Ik bedacht me alleen dat ze er blijkbaar bij iedereen de tijd voor neemt behalve bij mamma

Maar goed het kwam er op neer dat het allemaal hartstikke goed gaat en ze heel tevreden zijn en zij ook tevreden is. Wel lief ze werd wakker en je hoorde haar mina mina roepen. (je)mina is de leidster. Ze heeft ons niet gezien dus we zijn met zijn twee weer naar huis gegaan en straks halen we haar weer op. Even rust nog

Groetjes,

Michèle

Hee dat is toch mooi dat ze het zo goed doet, en het naar der zin heeft…
Dan weet je dat ze in goede handen is hè… Fijn gevoel.

Wat goed van Morgan ook dat ze alle namen al kent, en rustig een boekje gaat lezen. En af en toe mag ze ook best wel eens van zich laten horen lijkt mij ipv alleen maar geplaagd te worden.

Super is dat, nu weet je dat je er goed aan hebt gedaan!

Liefs, Melanie, (mama van Noah)

Ja als ze van zich af bijt corrigeren ze haar ook niet meteen alleen als ze zelf gaat pesten en ze gaat door dan wel natuurlijk. Maar ze moeten ook leren van zich af te bijten vinden ze daar. Dat bouwt zelfvertrouwen.

En ja in alles is het de juiste keuze geweest. Na haar verjaardag gaan we even kijken met welke scholen hun BSO’d mee werken en dan gaan we haar voor de BSO inschrijven. Liever te vroeg dan te laat.

Groetjes,

Michèle

Fijn dat het zo lekker loopt,. De juiste keuze gemaakt

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Fijn dat het zo goed gaat,zeg!!
Liefs, Anne

Wat fijn dat alles zo goed gaat met haar op de creche. Dat is altijd weer fijn om te horen.

Dat je dat kan trouwens, daarna weer naar huis gaan, ik had Tim dan meteen meegenomen. Ik vind het altijd veel te leuk om hem weer te zien. Soms ben ik vroeger thuis, omdat ik dan een afspraak bij een klant heb s’middags en het niet meer de moeite is naar kantoor te gaan. Ik ga Tim dan altijd meteen halen. Dit is trouwens geen aanval hoor, want dit moet iedereen natuurlijk voor zich weten

Groetjes,
Sandra

Wat fijn joh!

Groetjes,
M

Lilypie Derde Ticker

Wat heerlijk zeg dat het zo goed gaat. Ik had haar ook nog even daar gelaten. Even wat tijd voor jezelf.

Fijn zeg, zo’n evaluatie. Wij hebben die nog nooit gehad! Ze maken wel een schriftje waarin staat wat Eva allemaal gedaan heeft, maar dat gaat niet verder dan ‘ze speelde in de zandbak en zong het liedje over de hand en de voet mee’. Ik neem aan dat ze het wel zouden zeggen als er iets niet lekker zou lopen, maar echt officieel evalueren doen ze niet bij ons. Jammer!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Kan je denk ik wel om vragen hoor Rainbow, als je er behoefte aan hebt?!
Enne… misschien doen ze dat kdv B wel?

Liefs, Anne

Zo hebben wij dus geen schriftje meer omdat er inderdaad steeds dezelfde teksten in staan Rainbow.

@ Sandra ze lag te slapen toen we kwamen en als ze wakker worden dan krijgen ze vla en zo dus dat wilde we haar ook weer niet onthouden. Ze houd best wel van structuur enne inderdaad zo hadden wij ook even een rust momentje

Toen we haar trouwens kwamen halen stond ze in der eentje voor de spiegel te dansen

Groetjes,

Michèle

Je kan der inderdaad beter nu opgeven voor de BSO dan te laat…

Ik ga me binnenkort richten op de basisschool… tegen de tijd dat ik bevallen ben, is Noah alweer bijna 3…
Mn vriendin der JONGSTE kindje word in September 1, en zij heeft hem al opgegeven voor de basisschool… Beeeeeeeeeeeetje vroeg vindt ik dat maargoed…

Liefs, Melanie, (mama van Noah)

quote:
Fijn zeg, zo'n evaluatie. Wij hebben die nog nooit gehad! Ze maken wel een schriftje waarin staat wat Eva allemaal gedaan heeft, maar dat gaat niet verder dan 'ze speelde in de zandbak en zong het liedje over de hand en de voet mee'. Ik neem aan dat ze het wel zouden zeggen als er iets niet lekker zou lopen, maar echt officieel evalueren doen ze niet bij ons. Jammer!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Jammer dat ze dit bij jullie niet doen. Bij ons doen ze dit 1 keer per jaar. Wij hebben het gesprek laatst gehad. Ze hebben standaardformulieren die ze invullen over je kind. Zijn iets van 5 A4tjes met vragen over de ontwikkeling van je kind, het slapen, eten en drinken, motorische ontwikkeling etc, hoe doet hij het verder op de creche etc. Allemaal catagorien waar vragen over zijn. Zij vullen die formulieren in en bespreken dit met de ouders tijdens zo’n gesprek. Erg leuk om te horen, vooral als alles alleen maar heel positief is haha. Als ze van de creche komen wordt het dossier van je kind met al die ingevulde formulieren doorgegeven aan de basisschool. Zelf krijg je na dit gesprek ook een kopie.

Groetjes,
Sandra

Sandra, valt jou creche toevallig onder berend botje???

Groetjes,

Michèle

Nee, hier vallen ze niet onder.

Heb eerlijk gezegd nog nooit van Berend Botje gehoort.

Groetjes,
Sandra

Oke, Berend Botje is wat DAK hier in zuid holland is zeg maar vandaar. Mijn moeder is ook gast ouder via berend botje

Groetjes,

Michèle

michele mag ik even jou topic gebruiken met een vraagje over de creche??

ik wilde namelijk graag weten hoe en waar je een vergoeding daarvoor moet aanvragen
aangezien ik op korte termijn moet gaan werken.
en nu zit er bij mijn twee oudste een kdv in op de basisschool dus ik wilde hem daarheen brengen , maar wie betaald dat ik of mijn toekomstige baas? en als het het laatste is hoe moet ik dat aanvragen ? gelijk bij het soll.gesprek?

hoop dat je het niet erg vind dat ik mijn vraag even hier plaats

de tijd vliegt voorbij, geniet van elke dag

Nee hoor vind ik niet erg. Integendeel. De vergoeding vraag je aan bij de belastingdienst. Op het moment dat je weet hoeveel je gaat verdienen en hoeveel je man verdient dan vul je de uren in, wat voor opvang en de naam van de opvang. Dan zie je al in een snelle berekening hoeveel je krijgt dus weet je ook meteen hoeveel jullie bij moeten betalen. Kleine tip als je de uren van het kdv af moet ronden doe dat naar beneden. Dus ik heb 178.5 uur per maand ingekocht maar voor de belastingdienst maak ik er 178 uur van ipv 179 anders moet ik straks terug betalen zeg maar. Nu kan ik geld terug krijgen. De belastingdienst heeft overigens 6 tot 8 weken om over de aanvraag te doen dus vraag het bijtijds aan.

Groetjes,

Michèle

oke bedankt voor de info,
alleen het bijtijdds aanvragen gaat niet lukken aangezien ik niet weet wanneer ik kan beginnen en hoeveel uur ik kan werken ook dus nog niet wat ik ga verdienen en mijn man minder uren gaat maken wegens reorganisatie , maar omdat de logepedie het adviseerd en het feit dat ik dus zsm aan het werk moet en daarbij hij er echt aan toe is om met andere kindjes van zijn leeftijd om te gaan moet ik hem nu al gaan inschrijven denk ik,
ik heb vandaag contact gehad met de kdv en een afspraak voor volgende week woensdag gemaakt en heb de prijzen bekeken dat komt neer op 6.50 p uur (nooit geweten dat het zo duur was) dus om het kort te houden wil ik hem dus vanaf volgende week a over 2 weken iig 2 ochtende laten gaan ook als ik dan nog niet kan beginnen met werken. kan ik dan ook ergens een vergoeding krijgen aangezien mijn man thuis werkt krijgt hij er namlijk geen vergoeding voor waarschijnlijk.
of kan ik het evt met terugwerkende kracht aanvragen.

groetjes

de tijd vliegt voorbij, geniet van elke dag

Zo das best een dure opvang zeg, er wordt maar tot geloof ik 6.25 vergoed, Maar heb je geen goedkopere in de buurt??

Enne als je man op papier gewoon een inkomen hebt kun je het aanvragen en dan vul je de datum in dat hij begint op het kdv en dan krijg je vanaf dat moment terug.

Groetjes,

Michèle