Evakostuum

Nee dit heeft niks met Rainbow of haar meisje te maken tenzij die dit ook heeft hoor. Maar morgan wil in huis steeds bloot lopen. Op zich lijkt dat geen probleem waren het niet dat ze dus ook geen luier aan wil. Vanavond ook niet. Ze kwam bij me staan met der handjes tussen der beentjes dus ik dirigeer der naar der potje. Pappa zegt joh laat maar en prompt piest ze (weer) op mijn laminaat en op der knuffel. Ze geeft het dus aan, maar is te druk op om het potje te gaan. Overigens ging ze erna der wel op zitten en ze lijkt het eng te vinden als ze echt moet zeg maar. Maar hoe ga ik dit aanpakken enne zijn er meer kindjes die steeds in de geboortekostuum rond willen lopen??

Oh ja ze wil gelukkig wel met pyjama en zo aan slapen.

Groetjes,

Michèle

Gewijzigd door - Michèle op 20 Nov 2010 07:41:55

Tja, bij ons gaat het net weer wat anders. Nora hoeft niet heel de tijd in haar blootje te lopen (denk dat het hierbinnen ook wat te koud is, lijkt me zelf in elk geval…) Maar de laatste tijd geeft ze ook aan dat ze wil plassen, dan doe ik haar broek en luier uit en vouw haar romper naar binnen. Ze gaat dan op het potje zitten en we zingen samen over plassen Dan zegt ze een paar keer plasje doet het niet en dan ineens staat ze op en is het gelukt. Gister wilde ze direct daarna weer op het potje, en ja hoor! Nog een plasje! Toen dacht ik dat het wel op was en heb ik haar een onderbroekje aangedaan, geen luier. Een kwartier later lag er een plasje op het laminaat…

Ik denk dat ze op deze leeftijd ook vaak in hun broek (of direct op de grond) moeten plassen om te realiseren wat het verband is tussen het gevoel en de plas zelf. Zo worden ze er ook bewust van. Wat dat betreft lijkt het me geen groot probleem. Je ziet in ieder geval dat de interesse komt. Het blootlopen, wil je daar vanaf of niet? Dat word me niet helemaal duidelijk. Zou ook niet zo snel weten hoe je dat moet doen. Ik denk gewoon verbieden geen medewerking verlenen, of kan ze zichzelf helemaal uitkleden?

Succes met jullie kleine naturist!

Liefs!

Lilypie Third Birthday tickers

Lilypie Pregnancy tickers

Nou ik vind het blootlopen niet erg maar wel vervelend als ze hysterisch wordt als ik haar op de pot zet VOOR het plasje. Daarna wil ze er zo op. Ik weet dat ze moeten leren, maar ik loop nu standaard met een mop in mijn hand

Maar ik ga straks zo ie zo even kijken voor wcbril verkleiners misschien dat dat beter gaat.

Groetjes,

Michèle

Mijn oudste loopt ook graag in zijn nakie. Kleding vindt hij vreselijk zitten. Nu vind ik het te koud, maar zodra het zomer is, bloeit mijn kleine nudistje weer helemaal op hahaha.

Ik herken het niet, maar zou idd een brilverkleiner kopen. Daar dacht ik ook meteen aan, als ze niet op het potje wil.

@Liske, je kan de romper ook openmaken, beide delen naar boven trekken en over één van de schouders met één vd knoopjes vastklikken. Dan kan 'ie ook niet onverhoopt naar beneden rollen. Tip van het kdv.

Groetjes,
M

Ik heb twee brilverkleiners bij de Hema gehaald. Een voor boven en een voor beneden, grijpen we nooit onverhoopt mis en nu maar afwachten wat ze gaat doen.

Groetjes,

Michèle

Ja hoor, mijn Eva loopt inderdaad de laatste tijd het liefst in haar Eva-kostuum! Gisteren zat ik te bellen met mijn moeder, had ze haar romper uitgedaan (ze stond op het punt te gaan slapen en had alleen een romper aan) en haar luier. Zo liep ze dansend door de kamer. En vanmorgen kleedde ze zichzelf ook uit, alleen haar truitje lukte niet. En dan stapt ze naakt op het potje. Het lukt nooit, maar ze geeft het wel goed aan. Ze heeft soms een pull up-luier aan en ze vindt het reuzestoer om die dan zelf omhoog en omlaag te trekken, als een broekje.

Eva heeft dus ook een hekel aan kleren en wordt straks denk ik ook naturist. En zij zit ook graag op de wc-verkleiner en kijkt dan tussen haar beentjes door of er iets komt. Ze wil ook een wc-papiertje om alle ‘plas’ weg te halen (die er dus nooit zit). Ik hoop dat ze dit doorzet en er straks echt plasjes en poepjes komen! Nu is het echt altijd te laat en zit haar luier/broekje alweer vol!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie First Birthday tickers

Oh ja, gisteren liepen we de trap op en zei ze: bah! Ze wees naar iets nats in een hoekje. Ik dacht dat Max gespuugd had, maar er zat geen melk bij…Misschien heeft Eva daar toch een keer staan plassen?

Ze geeft trouwens goed aan dat ze gepoept heeft. Nu klopt het eigenlijk altijd als ze ‘poeppp’ zegt. En ‘plas’ kent ze ook, dan zegt ze: ‘plasj’.

Volgens mij heb ik de oplossing gevonden voor het continue dwijlen. Ik heb bij de ah eigen merk een pak broekjes gekocht en die vind ze ontzettend interesant. Ze ziet ze niet als luier en wil ze graag aan, dus als ze bloot wil open doe ik er zo een aan. Kan ze hem laten zakken inderdaad als ze moet plassen en mist ze haar que dan geen nood. Alleen de eerste die ze aankreeg heeft ze meteen vol staan kleien

Groetjes,

Michèle

Hahahaha, da’s lekker he? Gelukkig kunnen ze aan de zijkant heel goed open worden gescheurd! Eva had gisteren ook een volle ‘slip’, zoals zij het onderbroekje noemt. Wij hebben die van pampers, maar daar staat Bob de Bouwer op en dat vind ik stom voor meisjes! Hoe zit die luier bij Morgan? Ik bedoel, sluit hij mooi aan? Ik heb 4+ en ik vind dat Eva’s billen er maar net in passen? En ze heeft wel billen, maar geen hele dikke? Deze maat zou zijn tot 18 kilo!

Die appie is oke. Ik zou hem zeker niet 's nachts aan doen, maar daar heb ik luiers maatje 5 van de aldi voor en het is ook niet de bedoeling dat ze ze alleen maar draagt.

Groetjes,

Michèle

haha ik snapte hem al niet maar nu snap ik m.
Tja ook Rico heeft dit probleem, hij geeft het wel aan maar durft niets op het potje te doen, wel als zijn pamper ertussen zit.
gek is dat he?
Tja het advies naar rico toe was potje even wegzetten om de druk eraf te halen.
Uiteindelijk is dit gelukt zonder dat hij me woest aankeek nu hebben we hem dus echt even weggezet.
want hij was ook erg verdrietig als ie uiteindelijk zat en het lukte niet.
Enne ja ik mag rico ook niet aankleden als hij in zijn blootje loopt
vind hij prettig,
maargoed ik heb geen zin om de hele dag door het huis te lopen met een dweil, dat doe ik met shadow al meer dan genoeg
Rico wil toch nog niet echt IN het potje plassen. wel op het potje als hij zijn pamper aan heeft. tja dan dat maar.
maar goed aangezien ik de grote schoonmaak heb gehouden dacht ik: ik zet hem weg kijken of ie ernaar vraagt. en nu boeit het hem niks meer (raar mannetje he haha)

Hier is ie een tijd weggezet geweest maar toen ze het potje van der baby born vond wilde ze ook der eigen potje weer en op het kdv drentelt ze ook regelmatig naar de wc.

Groetjes,

Michèle

Eva zei daarstraks: cee mama en ze liep zelf al, aan haar broekriem sjorrend, naar de WC. Ik was benieuwd…Ik doe haar luier uit en…alles zat al vol! Ze snapt wel dat ze gepoept heeft en dat dat iets met de WC te maken heeft, maar ze snapt nog niet de juiste volgorde zeg maar! Ze zat wel met een WC-papiertje zelf haar spleetje schoon te vegen, want daar zat ook poep. Maar dat kwam meer aan haar handjes…Maar ach, ze leert het allemaal wel en ze zijn nog klein he? Eigenlijk zijn ze goed op weg al!

Hahahah hier ook niets liever dan blote billen, hihihih maar het weer is er ook wel na. Ze vind het heerlijk, dus hier vaak de hele dag in een onderbroekje, maar ze is natuurlijk al zindelijk, nou fijn iig dan Morgan ook die kant op gaat!

Wat grappig, Minke is ook dol op “naaktlopen” haha die kleine wijffies ook!!
Gisteren was ze erg druk bezig met “ikkke plassen!” dus hup wij potje neergezet, zij haar broek uit. Pieste ze ernaast op de grond, maar goed wij toch juichen voor de plas natuurlijk het is een begin en de dweil is geduldig
groetjes!

Hier is het blootlopen even twee dagen rustig zeg maar, geeft niet want mamma was het dwijlen even een beetje zat. Maar we zien wel wat vandaag brengt

Groetjes,

Michèle

hahaha Michele hou de dweil dan maar stand-by

@ Linette ze ligt nu in der bed dus zo ie zo even rust maar hij staat gewoonlijk op grijpafstand

Groetjes,

Michèle