Heb ik ook nog een leuke / genante…
Toen ik op controle was bij de verloskundige met een week of 30 vroeg ik of ik iets moest voorbereiden om borstvoeding te kunnen geven. Toen kwam de VK, een oudere dame, met het voorstel om mn tepels na het douchen met een ruwe handdoek flink hard af te drogen. Waarop mijn man zei: Oh, dan kunnen we ook gewoon de kaasrasp weer eens tevoorschijn halen! Nou, die kreeg me toch een blik van die dame en daarna een speech over dat borstvoeding een heel delicate aangelegenheid is en dat je daar geen grappen over moet maken, dat zwangere vrouwen al zoveel te verduren hebben! Ik heb daar met een heel strak gezicht gezeten en haar bedankt voor de verdediging maar dat mn man het niet zo bedoelde, maar als grapje. Nou, het was geen onderwerp om grappen over te maken. Even later zette het raam open en zei ze: Pfff… wat is het warm hier, ze was helemaal rood en daarna kreeg haar stagiair er nog flink van langs.
De overgangshormonen gierden gewoon door haar lijf! Dus duidelijk niet de goede tijd en plaats voor een grapje…
Ach… sommige mensen snappen het niet helemaal.