Papa ging Eva vanmiddag ophalen bij het kdv. Ze was lief met twee kindjes aan het spelen met een bal. Papa helemaal trots, want ze hadden het echt leuk met z’n drietjes. Maar toen papa tegen Eva zei dat ze de bal af moest geven omdat ze naar huis gingen, wilde ze dat niet. Ze riep: ‘Mij!’ en weigerde de bal aan de andere kindjes te geven. Ze moest echt mee naar huis. Ze keek naar de bal en stond duidelijk na te denken wat ze ermee moest, want de bal was nu eenmaal van haar! Toen gooide ze 'm gauw bovenop een kast, zodat de andere twee kindjes er niet bij konden! Zo van: ik speel er niet meer mee nu, maar jullie dan ook niet! Ze klapte en begon vrolijk naar iedereen te zwaaien en ‘daaaag’ te roepen. Mevrouw vond dat ze nu wel kon gaan, de bal lag immers veilig!
Wat een ontzettend vals gedrag! Aan de ene kant moesten we er om lachen, aan de andere kant ook niet. Ik vind dit geen leuk gedrag. De leidsters zagen het ook en die vonden het helemaal geweldig en typisch Eva. Hmmm…Ik had dit niet eerder meegemaakt. Gelukkig bijt, knijpt of slaat ze kindjes niet, tenminste, dat hebben ze nooit gezegd op het kdv, maar dit vind ik toch ook wel gemeen! Ik zou haar best eens een dagje willen observeren op het kdv, kijken wat ze dan doet en hoe ze zich gedraagt. Maar blijkbaar zijn er ook kindjes die vechten en dat doet ze dan weer niet…Op het kdv lopen ze echt met haar weg, dus ze zal daar toch wel lief zijn? En ze KAN ook heel lief zijn, maar ook wel een enorme haai. Ons moppie!
Groetjes Rainbow, trotse mama