Eva overplaatsen naar een ander kdv

Eva zit alweer bijna twee jaar op kdv A. Dat gaat supergoed. Ze heeft het erg naar haar zin en wij zijn ook heel tevreden. Wij hebben nu dus haar broertje ook alvast ingeschreven daar. We horen pas in augustus of hij daar in januari, als ik weer moet werken, ook heen kan.

Nu zagen we toen we hier een wandeling in de wijk maakten, dat er een kdv heel dichtbij zit. Ik noem het even kdv B. Het is echt op loopafstand van ons vandaan. Kdv A zit dan weer vlakbij het werk van mijn vriend, maar je weet natuurlijk nooit hoe lang hij daar zal blijven werken. We besloten om het nieuwe kindje ook in te schrijven op kdv B, zodat we twee kansen hebben. Voordeel van kdv B is, naast de loopafstand, dat zij BSO hebben en dat je dan voorrang schijnt te hebben op kindjes die niet bij kdv B hebben gezeten (het kdv is onderdeel van een hele grote overkoepelende organisatie).

Nu gaat Eva op het kdv waar ze nu zit, met 2 jaar naar een andere groep. Met andere leidsters. En misschien ook wat andere kindjes. Dat is in september. We hebben Eva voor de zekerheid óók bij kdv B ingeschreven, omdat we anders twee kindjes op twee verschillende dagverblijven hebben. Het meest ideaal zou zijn, als Eva én haar broertje bij kdv B, dus bij ons om de hoek zitten. Stel dat dat zou kunnen…is het dan verstandig om Eva op haar oude kdv A weg te halen? Op het moment dat ze toch van groep moet wisselen? Ik twijfel een beetje…Ze heeft daar toch gezeten sinds ze 3 maanden was…

Snappen jullie het nog, met kdv A en kdv B?

Groetjes Rainbow, trotse mama

JA snap het hoor van A en B
Misschien is dat verstandig om haar er dan af te halen in september
Afscheid laten nemen op A en dan starten op B
Of ze nu van groep moet wisselen en opnieuw begint (ja het is natuurlijk een vertrouwt pand voor haar ) of ze begint op een nieuw kdv
Zo zou ik het ook doen hoor
Maar jij kent je kindje het beste en weet hoe zeer op zal reageren
Ik bedoel eigenlijk heeft ze moeite met veranderingen
Succes bij je keuze

Groetjes van Heleen trotse mama van Robin en Justin

Ik ben het ook met Heleen eens Rainbow.
Als ze naar KDV B mag, zou ik haar ook inderdaad pas in September overplaatsen.
Ze moet dan toch opnieuw wennen aan de juffen en kinderen, ook als ze op KDV A blijft.

Liefs, Melanie, (mama van Noah)

Ik zou ook zeggen: of ze nou naar een andere groep gaat met andere kinderen en juffen, of naar een ander kdv…maakt misschien niet veel uit? Alleen het pand is anders. En gemak dient de mens: op loopafstand van jullie huis. Ons kdv zit ook zo dichtbij en dat is fijn hoor. Hoe denk jij dat Eva erop zou kunnen reageren?

Groetjes,
M

Lilypie Derde Ticker

Ben het met de andere dames eens. En vraag anders eerst of je een dagje mag komen kijken op KDV B. Kijken hoe het er daar aantoe gaat en of het bij jou en Eef past. Dat kun je ook nog in je overweging meenemen.

liefs

Ik zou eerst een kijkje nemen bij het KDV voordat ik Eva en haar broer of zus daar zou inschrijven. Straks plaats je ze over en vind je het KDV helemaal niets. Als je er een goed gevoel bij hebt dan zou ik ze inschrijven en Eva overplaatsen.

Groetjes,
Sandra

Ik ben het wel eens met Sandra, eerst even gaan kijken en een praatje maken met de leidsters, kijken of je gevoel helemaal goed is!

Is er op kdv B ook een splitsing tussen de 2 groepen?
Als ze terecht kan zou ik haar in ieder geval ook op kdv B doen (mits je er tevreden over bent, na een kijkje).

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

Dank je meiden! Ik denk dat het voor Eva op zich niet zo’n probleem is om te switchen. Hoewel ze graag op kdv A speelt, lijkt ze zich niet echt bewust van de omgeving zelf. Soms kijkt ze alsof ze er nog nooit is geweest! Ze wil dan alleen bij één leidster zitten. Ze heeft wel een meisje waar ze heel graag mee speelt, maar op die leeftijd is dat nog niet zo sterk dat ze haar zal missen.

Uiteraard gaan wij vooraf eerst kijken bij kdv B! Tuurlijk. We moeten ons er wel goed bij voelen! Ik vind het bv heel belangrijk dat de kindjes veel buitenspeelruimte hebben. We hebben haar en haar broertje wel alvast ingeschreven vanwege de wachttijd. Je hoeft een aanbod natuurlijk niet aan te nemen als je twijfelt. Het gaat ook alleen door als beide kids daarheen kunnen!

Als het allemaal goed voelt zou ik haar zeker naar kdv B doen. Je kan ze beter docht bij huis hebben dan dicht bij werk en ik kan het weten

Enne ik geloof dat het zo is dat twee kindjes voorang hebben bij een kindje. In ieder geval bij ons wel. Enne doorstroom naar een bso is voor eva ook van belang he.

Groetjes,

Michèle

Nou, dat ging goed! Maandag werd ik gebeld, dat Eva in september terecht kon bij het nieuwe kdv in de wijk! Helaas was het alleen voor de woensdag, dus daar schoten we niks mee op…Maar…ze belden 's middags terug, ze hadden de planning rond voor januari. En zowel Eva als haar broertje kunnen dan komen! Dat is dus fijn. Al moet Eva dan wel 2x switchen van groep, maar het zij zo. We gaan komende week kennismaken en kijken of het wat is. Alleen als we een goed gevoel hebben gaan ze daar heen. Ik ben heel benieuwd. Het zou ideaal zijn, kan ik ze te voet brengen en in de zomer ophalen met de bolderwagen!

Wat fijn dat zowel Eva als haar broertje er terecht kunnen. Hopelijk hebben jullie een goed gevoel bij dit kdv en loop je straks met de bolderkar door de wijk!

Groetjes,
M

Lilypie Derde Ticker

Sluit me aan bij Mriek

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Das mooi. Enne 2 keer switchen is misschien niet leuk, maar als ze daarvanuit ook naar de bso kan zit ze er lang genoeg om dat te vergeten. Enne jij hebt lekker de tijd want ik merk bij ons echt wat een makkelijkheid een kdv om de hoek is.

Groetjes,

Michèle

Beetje late reactie, maar ja…We zijn dinsdag gaan kijken. Het was een mooi kdv. Wel veel kleiner dan we gewend zijn. Waar ze nu zit, is het groot en daar staan alle deuren open, zodat de kindjes zelf op ontdekking kunnen naar de andere groepen. Eva doet dat heel vaak, die scharrelt graag. Hier bleven de kindjes meer op de groep. Het lokaal is ook een stuk kleiner dan we gewend zijn…Daar moeten we aan wennen.

Voordelen zijn wel, dat het dus dichtbij is, dat ze meteen door kan naar de BSO straks en dat de basisschool naast het kdv ligt en ze dan waarschijnlijk kindjes kent…Ik denk dat we het toch maar gaan doen, al zijn we er door de kleinere ruimtes niet 100% zeker van.

Is het op jullie kdv groot?

Enne…ik zag dat je voor een tweede hetzelfde betaalt als voor een eerste. Ik dacht dat je dan korting zou krijgen zeg maar…Of krijg je dan meer terug van de belasting? Als ik 2x de volle mep moet betalen, kost ons dat meer dan 500,- per maand! Wij krijgen niet veel terug van de belasting omdat we blijkbaar te veel verdienen…Tss. Maar ik vind het nogal een bedrag! Hoe zit dat precies, met twee kids op het kdv?

Gewijzigd door - Rainbow op 03 Jul 2010 17:10:16

Volgens mij krijg je meer terug van de belasting, maar dat weet ik niet zeker. Even nakijken.

Enne morgan heeft nu ook een kleinere ruimte dan eerste maar wel meer plezier en meer rust en das ons ook veel waard.

Groetjes,

Michèle

Ik weet niet wat jij groot en klein vindt? Maar bij ons is het niet bijster groot: drie lokalen die grenzen aan een gang en grote speelhal. Wel open-deurenbeleid; tijdens speeltijd zijn alle deuren open, zodat de kindjes bij elkaar op de groep kunnen spelen.

Voor- en nadelen op een rijtje zetten en dan wordt de keuze snel duidelijk denk ik!

Groetjes,
M

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://b3.lilypie.com/oUE3p2.png" alt=“Lilypie Derde Ticker” border=“0” /></a>

Gewijzigd door - Mriek op 03 Jul 2010 19:51:14

Dit was inderdaad een soort schoolidee, dus een grote centrale hal en dan allemaal een soort lokalen. Nu heeft ze een héle grote open hal, een enorm speelplein en ook een groot lokaal. Dit kdv is echt groots van opzet. Maar ik denk dat dit nieuwe kdv heel normaal is en wat ik zeg, ik denk dat we een vertekend beeld hebben omdat het nu zo giga is. Ze spelen geloof ik 's ochtends samen op de hal en gaan dan naar de groep. Verder zag het er allemaal wel heel netjes uit (net verbouwd). Eva mocht bij de 3+ kindjes spelen en was daar de attractie van de dag. Wat leuk, zo’n ‘baby’, haha. Toen we weg gingen, kwamen veel kindjes zwaaien. Ze voelde zich wel in haar element, dus wat dat betreft komt het wel goed denk ik!

Vergeet niet Rainbow veel kdv’s zitten in oude schoolgebouwen dus daar is de opzet inderdaad wat kleiner of niet kleiner maar anders dan in een nieuwbouw kdv zeg maar. Toevallig weet ik wat er in morgan’s oude kdv gezeten had omdat dat de oude winkel van mijn stiefbroer (vaders kant) geweest is. Maar nu zit ze ook in een oude school.

Groetjes,

Michèle

Nora zit ook in een nieuwbouwpand. Er zijn daar twee ruimtes die zeker twee keer zo groot zijn als een klaslokaal. Daar zitten de twee verschillende groepen in. Nora eet al regelmatig mee met de 2+ groep. Zeker nu haar beste vriendinnetje over is naar die groep. Dit kdv zit ook vast aan de basisschool waar we Nora heen willen doen, dus dat is ook ideaal.

Ik zou kiezen voor het nieuwe kdv trouwens en wat betreft de belasting krijg je geloof ik meer terug bij een tweede, zou even op belastingdienst toeslagen kijken als ik jou was, volgens mij staat daar zo’n heel schema.

liefs