Eva zit alweer bijna twee jaar op kdv A. Dat gaat supergoed. Ze heeft het erg naar haar zin en wij zijn ook heel tevreden. Wij hebben nu dus haar broertje ook alvast ingeschreven daar. We horen pas in augustus of hij daar in januari, als ik weer moet werken, ook heen kan.
Nu zagen we toen we hier een wandeling in de wijk maakten, dat er een kdv heel dichtbij zit. Ik noem het even kdv B. Het is echt op loopafstand van ons vandaan. Kdv A zit dan weer vlakbij het werk van mijn vriend, maar je weet natuurlijk nooit hoe lang hij daar zal blijven werken. We besloten om het nieuwe kindje ook in te schrijven op kdv B, zodat we twee kansen hebben. Voordeel van kdv B is, naast de loopafstand, dat zij BSO hebben en dat je dan voorrang schijnt te hebben op kindjes die niet bij kdv B hebben gezeten (het kdv is onderdeel van een hele grote overkoepelende organisatie).
Nu gaat Eva op het kdv waar ze nu zit, met 2 jaar naar een andere groep. Met andere leidsters. En misschien ook wat andere kindjes. Dat is in september. We hebben Eva voor de zekerheid óók bij kdv B ingeschreven, omdat we anders twee kindjes op twee verschillende dagverblijven hebben. Het meest ideaal zou zijn, als Eva én haar broertje bij kdv B, dus bij ons om de hoek zitten. Stel dat dat zou kunnen…is het dan verstandig om Eva op haar oude kdv A weg te halen? Op het moment dat ze toch van groep moet wisselen? Ik twijfel een beetje…Ze heeft daar toch gezeten sinds ze 3 maanden was…
Snappen jullie het nog, met kdv A en kdv B?
Groetjes Rainbow, trotse mama