Pfff. Je zou zeggen dat na 3,5 maand wel duidelijk is voor Eva dat Max een baby is en dat baby’s huilen als ze iets willen. Maar nee…Elke keer als Max huilt - en dan is dat vooral als zij in bed ligt - schiet ze in de stress en gaat ze overstuur huilen. Het is alleen 's middags als ze in bed ligt niet, waarom niet is mij een raadsel. Gisteren gilde Max na zijn badje ook alles bij elkaar, maar toen huilde zij niet…
Ik heb haar al 100x uitgelegd dat Max geen pijn heeft ofzo en dat hij moet huilen omdat mama en papa anders niet snappen dat hij bv trek heeft. Dus de reden waarom baby’s huilen. Het helpt niet! Vanochtend ging Max ook opeens los omdat hij zijn fles wilde en dan hoor je eerst niks uit Eva’s kamer en dan een paniekhuil en een roep om papa. Het kan aandachttrekken zijn, maar het resultaat is hetzelfde: iedereen in huis is wakker en mevrouw weigert verder te slapen.
Ik probeer om Max 's nachts in elk geval zo stil mogelijk te houden, wat meestal lukt. Hij slaapt nog bij ons, maar daar wil ik van af omdat hij 's nachts steeds wilder wordt en wij zelf minder goed gaan slapen door hem. Maar dan? Dan ben ik niet snel bij hem en gaan zowel Eva als Max los en daar heb ik 's nachts echt geen zin in! Ik wil zeker niet met twee kinderen naast me in bed slapen…dus…wat moet ik hier nu mee? Eva went er gewoon NIET aan!
Groetjes Rainbow, trotse mama