Eva in het grote bed UPDATE

Mee eens bakmama, zo is het hier ook gegaan. Precies hetzelfde.

Gr Patries

Vannacht heeft ze goed geslapen. Toen ik vanmorgen kwam, lag ze op haar zijtje en ging ze daarna gewoon in bed zitten. prima dus. Daarstraks morrelde ze even toen ze moest slapen, maar toen Bumba mee in bed kwam ging ze liggen. Ze heeft nog wat gerotzooid, maar kwam niet haar bedje uit. Het zelf gefabriceerde hekje lijkt te werken, alleen ziet het er niet echt mooi uit. Ze krijgt wel nog een mooie klamboe, die helemaal om haar bedje gedrapeerd wordt en dat geeft denk ik ook wel een veilig idee. Dan zie je dat hekje ook niet zo, want aan de hoeken zit nu heel armoedig een stuk zakdoek om haar te beschermen! Dat moet wel beter kunnen! Over een maandje ofzo gaan we het dekbedje erbij pakken en mag ze daar lekker onder zonder slaapzak. We houden vol en ik denk dat het wel los zal lopen!

Groetjes Rainbow, trotse mama

aah wat fijn!
maar die klamboe he, mocht ze nou toch uit dr bed vallen kan ze dan niet verstrikt raken in dat ding??? want dat lijkt me een nog enger idee. dat hij dus niet “over” het bedje heen valt helemaal tot de grond? of maken jullie die gewoon vast aan de hoogste bed randen?

[img]http://lilypie.com/pic/100613/zL2b.jpg" alt=“Lilypie Tweede Pic” width=“100” height=“80” border=“0” />[img]http://m2.lilypie.com/dDvRp2.png" alt=“Lilypie Tweede Ticker” border=“0” />

Ja Inge, het blijft allemaal best een moeilijk iets, wat je wel en niet moet doen. Die klamboe is vierkant en valt als een soort ‘tentje’ helemaal om het bedje heen, dus aan alle vier de kanten. Maar je kunt 'm ook losmaken en vastmaken aan het bed. Eigenlijk zou je onderhand een camera erbij moeten houden om te kijken wat ze allemaal doen. Nu weet je dat niet. Net hoorde ik heel veel gerommel (ze ligt er net in) en ik dacht: die breekt de tent af. Maar nu is ze stil…Het meest veilige is nu volgens mij gewoon een ledikant en alleen een slaapzak, maar ja, je ziet heel veel bedjes met klamboes en ook prinsessenbedden…Hoe veilig dat allemaal is? Moeilijk! We moeten de klamboe eerst ‘monteren’ en dan zien we vanzelf wat de beste manier is!

Wij hebben ook een klamboo, maar die is hoog opgehangen zodat hij net onder het matras kan worden gestopt, Ik was ook bang dat als hij op de grond zou hangen ze er mogelijk verstrikt in zou raken, dit hebben we dus zo opgelost.

Schattig bedje zeg;ik zie Minke ook al helemaal erin liggen over een paar maanden . Klinkt ook alsof Eva het helemaal goed doet in haar grote meisjes bed, goed hoor!

ik zou idd als je dan toch de klamboe wil hem gewoon echt goed vastmaken, en niet dat hij helemaal over de grond hangt want als ze uit bed klimt en daarin verstrikt raakt… niet dat dat per definitie gevaarlijk is hoor ik bedoel… er zitten kleine gaatjes in he dus erin stikken zal ze niet, maar gruwelijk in paniek raken wel en dadelijk krijgt ze daar nachtmerries van ofzo.
dat was meer wat ik bedoelde
daarom zou ik m gewoon goed vastmaken en niet over de grond laten hangen want dat doen mensen ook wel is.

[img]http://lilypie.com/pic/100613/zL2b.jpg" alt=“Lilypie Tweede Pic” width=“100” height=“80” border=“0” />[img]http://m2.lilypie.com/dDvRp2.png" alt=“Lilypie Tweede Ticker” border=“0” />

Ook luna heeft een klamboe om het bed, ik heb de klamboe onder alle 4 de poten vast gemaakt zo kan het geen kant op. Wel goed van eef dat het al zo goed gaat, maar wat wil je he met zo’n kleine diva, die doet dat gewoon ff mama rainbow.

Gr Patries

Eef ligt nu een week in het grote bed en het gaat supergoed. Ze is er niet meer uitgekomen en er ook niet uitgevallen. Ze slaapt net zo lang als toen in het ledikant, dus dat is mooi!

Nu heeft mijn vriend vandaag de klamboe opgehangen. Die is vierkant en valt dus als 'ie dicht is helemaal over/om het bedje. Hij staat echt mooi! Heel meisjesachtig, er zitten ook een paar hartjes aan vast. Dat ding komt tot net boven de grond, dus ik kan 'm niet onder de poten vast zetten. Toch heb ik het er niet helemaal op, soms ben ik bang dat Eva er aan gaat trekken. Ik zet 'm dan toch graag ergens vast en heb dat nu even uit nood met haarklemmetjes gedaan! Iemand een idee hoe ik dat ding aan de hoeken veilig kan vastmaken? Ze heeft al een zelf gefabriceerd bedhekje en om nu die haarklemmen er ook naar aan te maken…dat staat ook zo armoedig! Ik ben benieuwd of jullie iets weten!

Wat goed zeg van eef dat het zo goed gaar, super.
Wat betreft de klamboe, kun je er zelf niet wat lintjes aan maken,
en dat ze ze dan op verschillende punten vast strikt.

Gr Patries

Super dat het zo goed gaat met Eva in het grote bed. Het is altijd even wennen he, een andere situatie.

Nu even over dat bedhekje dat Inge bedoelt. Wij hebben deze ook (maar dan voor een tientje via marktplaats en zo goed als nieuw ) en je schuift inderdaad een heel stuk onder het matras. Er zit net zo’n bocht onder je matras als er bovenuit steekt maar dan nog een stuk dieper zeg maar. Let bij het neerleggen wel op dat de pootjes niet tussen de lattenbodem valt want dan staat ie een beetje scheef. Hier is zoonlief er al een keer tegen aan geklommen en het hekje staat nog steeds als voorheen Ziet er gammel uit als je het in elkaar zet, tot je het matras er boven op legt. Wij zijn er in ieder geval erg blij mee

Tie-rips?

Groetjes,
M

Lilypie Derde Ticker

Hahaha, Eva had de haarklemmetjes er af getrokken. Vanochtend lag ze heel lekker achter haar gordijntje en ze vond het prima! Lekker veilig verborgen! Ik zat ook te denken aan strikjes, maar ik ben nogal onhandig met naald en draad! Ik laat zelfs mijn moeder knopen aannaaien! Erg he? Maar misschien laat ik het zo, of ik doe er gewoon losse strikjes omheen.

Ik ken de bedhekjes inderdaad, maar voor we die kopen moeten we even zien hoe ze onder het matras gaan, aangezien dit bed krullen heeft zeg maar en we niet zeker weten of het hekje dan daartussen zal passen. Maar uiteindelijk moet er toch iets anders komen dan dat nep-hekje dat er nu zit!

oh wat fijn!!
helemaal top dat ze zo goed slaapt!
over die klamboe rico had een soort klamboe bij zn bedje tegen de muggen omdat er nogal veel zaten
wij hebben tie-rips gekocht en zo het veilig vastgemaakt, met geen mogelijkheid zou hij het dan eraf trekken.
wel moet je dan dat aansluit stuk wegbuigen dat ze er niet aan stoot want dat is geen pretje en ik zou ook het stukje tie rip wegknippen als je hem door de sluiting hebt doorgehaald, zodat ze zich niet kan snijden daaraan.
dan is het hartstikke veilig!

Inge, wat zijn we het weer eens

Groetjes,
M

Lilypie Derde Ticker

Bedankt voor het meedenken! Op dit moment ligt ze lekker achter de klamboe, als een prinses! Ze vindt het heerlijk! Ik ben niet zo bang dat ze de klamboe in bed trekt als 'ie dicht is, maar we gaan toch even nadenken over haakjes ofzo. Er komt wel een oplossing en misschien is het niet nodig en wil Eef gewoon heerlijk de gordijntjes dicht hebben?

je schrijft dat de klamboe vierkant is, heeft het dan ook in de hoeken een naad waar het aan elkaar gestikt is ?
daar zou je dan een lintje in vast kunnen naaien en dan om de bedpootjes strikken.

Wel lekker dat ze net zo goed slaapt als daarvoor.

@Mriek: ik snap het niet?

Over de tie-rips Inge.

Groetjes,
M

Lilypie Derde Ticker

ooh ik snap nu wat je bedoelde, ik zie dat je ook iets schreef over tie rips. haha jaja… idd we zijn het lekker met elkaar eens
tie-rips zijn gewoon echt veilig als je niet wil dat iets los gaat! papa hier gebruikt het voor zoveel dingen.