Eva het goed deed op het nieuwe kdv?

Voor mama vooral dan! Eva was vandaag voor het laatst op het kdv waar ze 2,5 jaar heeft gezeten. Ik had bij de HEMA dierentompoucen besteld en een leuke foto van Eva met de tekst dat ze er voor het laatst was en met kusjes enzo. Eva voelde dat er wat was en was vroeg wakker. Ze riep meteen: ‘Mama taart halen!’ Ze wist dat ze mocht trakteren. Wij naar het kdv. Mocht ze daar op een mooie stoel zitten, met een speciale afscheidskroon op. De kinderen zongen liedjes en ze kreeg cadeautjes. Heel leuk. Toen zijn we de tompouce-jes gaan eten. Dat ging allemaal goed.

's Avonds kwamen papa, Max en ik Eva ophalen. Haar leidsters wilden Max ook graag nog zien. Toen was het afscheid toch raar! Ik haalde met een leidster haar spulletjes uit de mand en we haalden haar foto’s van het mandje en de kapstok. Al haar sporen werden gewist, alsof ze er nooit was geweest. Toen deed ze haar jas aan en knuffelde ze voor het laatst met de leidsters. Die hadden er echt moeite mee en ik zelf ook wel. Terwijl ze bij deze groep maar 3 maanden is geweest! Ik vond het leuk dat de leidsters zeiden dat dat andere kdv bofte dat er zo’n lief en leuk meisje bij hun kwam! Toen we echt weggingen, zei een leidster: ‘Ga maar gauw, ik kan hier niet tegen. Ik ga Eva zo missen!’ We gingen toen en ik zag dat ze moest huilen! Ik had zelf ook een brok in mijn keel. Je hecht je toch snel aan zo’n kdv en Eva had het erg naar haar zin! In de auto zei Eef nog: ‘Mama, Lien luien’. Ik: ‘Ja, Evelyn moest huilen he?’ Eva snapte het niet zo, dat ze daar nooit meer komt. Dat komt nog wel, ze gaat haar leidsters zeker missen, ook al is ze pas 2. Ik ken haar, ze hangt erg aan mensen wat dat betreft.

Ik hoop dat ze straks ook weer snel went, ze krijgt in elk geval leuke leidsters. Max zit in de klas naast haar…Ik vond het wel apart dat ik er zelf zo’n moeite mee had dat Eva weg ging, het voelde raar. En het kind moet in haar leven nog zoooo vaak afscheid nemen van dingen en mensen waar ze van houdt…Dit is nog niks eigenlijk, maar het was toch moeilijk! SNIF!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Gewijzigd door - Rainbow op 28 Dec 2010 21:35:50

Kan het me helemaal voorstellen, hoe je het beschrijft, dat je daar best emotioneel van wordt. Fijn dat ze daar een leuke tijd heeft gehad en de leidsters zo dol op haar waren. Ik zou het ook echt moeilijk vinden als Nora nu afscheid zou nemen van haar groep. Zijn zulke lieve mensen en Nora is ook echt gek op ze!

Nou, heel veel plezier voor Eva op de nieuwe groep, samen met Max. Wanneer begin je weer met werken?

Liefs!

Lilypie Pregnancy tickers

Lilypie Third Birthday tickers

Oh, ik kan het me helemaal invoelen hoor. Ik hoop dat Eva op het nieuwe kdv snel zal wennen en dat ook Max het er naar zijn zin zal hebben. Alleen maar heel lief dat de leidsters het ook moeilijk vonden, dan is het toch geen automatische piloot voor hen en dan weet je dat ze ook echt om de kindjes geven. Hopelijk is dat op het nieuwe kdv ook zo!

Groetjes,
M

Ik ken het idd… Lisa heeft dan maar een half jaartje op het KDV gezeten, maar de leidsters kende ik al… Ik vond het heel raar om daar niet meer naar binnen te hoeven… Ze kreeg idd van alles mee en idd de foto die eraf werd gehaald… Bij ons geen tranen, want Lisa was nog maar 1 jaar en snapte er dus niks van Maar ik vond het moeilijk om in haar jonge leventje nu al een fase af te sluiten!

oh meid, ik krijg nu al een brok in de keel als ik je verhaal zo lees. Bo neemt eind februari afscheid van het kdv waar hij nu zit om naar het kdv hier om de hoek te gaan, en ik zie er nu al zo tegen op!!
Ook hij heeft het zo naar zijn zin daar, en ik vind het eigenlijk heel erg dat ik hem “moet” laten overplaatsten. Hebben echter door mijn mans werk weinig keus nu…

Ik hoop voor je dat Eva heel snel went i haar nieuwe groep!! Zal vast wel lukken, en wat ontzettend fijn dat ze zeiden dat Eva zo;n lief meisje was!! Daar ga je toch helemaal van gloeien als moeder zijnde!!!

liefs woezel

O, ik kan het me helemaal voorstellen…
als ik zie hoe vreselijk lief de leidsters op de groep bij Jasper zijn, en hoe m’n kleine mannetje daar elke keer weer geniet kan ik er nu al tegenop zien als hij over een klein half jaartje naar een andere groep moet (nu van 0-2 en dan 2-4 jaar). Maar het is net wat je schrijft, waarschijnlijk is het voor mama’s nog moeilijker dan voor de kids zelf…

Groetjes Carolien.

Trouwens super leuk he die foto/dieren tompoucen!
We hadden ze met foto voor jaspers eerste verjaardag, ik vond het echt een succes!

Lilypie Premature Baby tickers

och lieverd! je omschrijft het ook echt zo dat ik je helemaal snap (altijd he meid haha) laat het even bezinken, afscheid nemen doet altijd pijn
ik geef jullie daarom bij deze een mega knuffel! op zn digitaals dan of je moet morgen even langskomen dan krijg je hem echt
hee eef gaat het vast super doen echct waar!
zeker omdat je ook zegt dat de leidsters heel leuk zijn.
komt goed!

Dit hebben wij ook gehad hoor. Eerst toen morgan der knuffel leidster wegging op der oude kdv (maar die zie ik nu nog steeds) en daarna toen ze zelf wegging. De meiden die overgebleven waren waren echt schatten. WE zijn ook wel even stil geweest maar morgan was zo gewend op de nieuwe kdv en is daar helemaal het vrouwtje nu.

Groetjes,

Michèle

Eva is maandag gaan oefenen op de nieuwe groep. Ze huilde even toen papa haar achterliet, maar daar hadden we wel rekening mee gehouden. Tegen tienen belde haar leidster…Ik denk: ‘Oh nee!’ Gelukkig belde ze om te zeggen dat Eva het hartstikke goed deed. Ze had met de andere kindjes fruit gegeten en zat volop te spelen. Gelukkig! Ik heb haar tegen half 1 opgehaald en ze had daar goed een boterham gegeten. Alleen drinken weigerde ze…what’s new? De eerste keer oefenen ging dus prima! Ik breng haar a.s. maandag (dan ga ik weer werken) met een geruster hart weg.

Er is trouwens een meisje op de groep met een brilletje. Ze zal van Eva’s leeftijd zijn en ze zag er best grappig uit. Die bril vond Eva blijkbaar reuze interessant, want toen we thuis kwamen riep ze dat ze naar boven wilde. Ging ze in haar kast rommelen en daar kwam haar rose zonnebril tevoorschijn. Die moest meteen op! Dat wordt wat als dat meisje en Eef vriendinnen worden straks, dan wil ze straks ook een bril!

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Klinkt best goed, voor een eerste keer! Fijn dat ze belden om te laten weten hoe het ging, kan me indenken dat je even schrok. Hihi, Eva heeft dus al een vriendinnetje gemaakt. Ga zo door Eva! Jeetje, dat jij maandag ook weer moet werken. Zie je er tegenop?

Groetjes,
M

Jeetje maandag alweer werken, wat gaat dat hard zeg.

En lekker dat het zo goed ging. Is Max ook al wezen wennen??

Groetjes,

Michèle

hahaha wat gaaf! super hoor dat het zo goed ging en mijn hart zou ook een halve verzakking krijgen als ze me zouden bellen… en wat een opluchting dat het juist positief nieuws was!
hihi wat lief van die bril! brillen zijn gewoon stoer!

Ja, mijn verlof is echt voorbij GEVLOGEN. En dan heb ik zelfs nog extra vakantie erbij opgenomen! Ik ben 20 weken thuis geweest! Alsof het niks is. Ach, ik vind het ook wel fijn weer hoor, toch even wat andere praat en meer mensen om me heen. Mijn wereldje werd naar mijn gevoel nu toch wel klein en als je dat niet gewend bent…Ik werk nu eenmaal ook wel graag! Maar het full-time mama zijn beviel me voor een paar maanden ook wel goed, is me 100% meegevallen. Nu gaan we weer aan de slag!

Max is vanochtend gaan wennen. Dat ging goed. Hij kon alleen de slaap niet goed vatten, want ze mogen hem niet inbakeren daar en dan heeft hij dus wel een beetje een probleem…Blijkbaar hebben ze nu zijn slaapzak een beetje ‘gepreprareerd’ zodat hij toch wat ingepakt lag? Alsof dat veilig is? Maar goed. Het ging goed. Alleen toen Eef en ik hem op kwamen halen, hoorde ik hem al op de gang! Maar meneer had trek! Daarna was hij weer de lieve Max die volop lachte.

Ik breng ze allebei maandag met een gerust gevoel weg en dan wordt het ook wennen voor mij: weer aan de slag! Gek idee…Nooit meer verlof voor mij…Maar het is goed zo!

Mogen ze Max niet inbakeren? Hoezo niet?

Groetjes,
M

Ja, hoezo mogen ze niet inbakeren? En het slaapzakje prepareren (neem aan dat je bedoelt dat ze dan zijn armpjes niet door de armsgaten hebben gedaan?) mag wel? Destijds wilden ze bij ons op het kdv ook niet inbakeren, totdat ik vertelde dat ik een paccodoek had. We moesten wel een toestemmingsformulier tekenen.

[img]http://lb2m.lilypie.com/TikiPic.php/3TYZ.jpg" width=“100” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie - Personal picture” />[img]

Kan me heel goed voorstellen dat je er moeite mee had dat Eva afscheid nam van haar oude KDV. Ze is er toch sinds ze 3 maanden is geweest en dat is een behoorlijke tijd. Altijd heb je haar daar vol vertrouwen heen gebracht, dus je bouwt toch een band op met die mensen. Helemaal niet raar dus, dat je je zo voelde.

Wel een hele fijne gedachte dat de eerste keer wennen goed ging. Ik hoop met jullie mee dat Max en Eva het heel erg naar hun zin hebben op het nieuwe KDV. Maar dat gaat vast helemaal goedkomen.

Maar jeetje nu alweer je verlof voorbij. Dat is echt heel erg snel gegaan. Hihi hoop niet dat je het zelf zo hebt ervaren. Maar dat Max gewoon alweer 3 maanden is, niet normaal zeg. Kan me nog als de dag van gisteren herinneren dat hij geboren is. Wel heel fijn dat je er niet tegenop ziet om te gaan werken. Kan me goed voorstellen dat het lekker voor je is om even iets anders te doen dan alleen maar moeder zijn.

Succes in ieder geval weer volgende week!

Groetjes,
Sandra

Even over dat inbakeren…Bij het vorige kdv deden ze dat wel, ook met de Pacco. Hier staat in de regels dat ze het niet doen…Te veel risico ofzo…Ze mogen ook geen hoestdrankjes ofzo geven, dus echt onschuldige dingen…Deden ze op het oude kdv wel, alleen moest je dan inderdaad een formulier tekenen. Ik vind het raar, want een slaapzak half onder de rand stoppen, is veel gevaarlijker dan inbakeren! Ik heb het meerdere keren aangekaart en ze doen het niet. Nou, dan zitten zij met een drukke Max…Ze hadden hem nu strak onder lakens gelegd, maar het ventje kwam slecht in slaap. Tja. Maar als het beleid zo is, dan kan ik er weinig aan doen. Max en Eva zitten op een kdv van een hele grote kdv-organisatie hier in Eindhoven en omstreken, dus die regel geldt wel voor 50 kdv’s die onder dezelfde paraplu vallen zeg maar…Ik snap het ook niet hoor…

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

ja, dan moeten ze het zelf maar weten… Hoewel ze dan trucjes met een slaapzakje al helemaal niet moeten doen… Bij mij op het kdv waren ze eerst ook niet zo happig om haar in te bakeren, maar daar zijn ze snel op teruggekomen. Het vrouwtje kwam niet in slaap en lukte dat wel dan was ze na een kwartier weer wakker.

[img]http://lb2m.lilypie.com/TikiPic.php/3TYZ.jpg" width=“100” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie - Personal picture” />[img]

Hmm dat zou betekenen dat git kdv geen medische indicatie heeft. Vraag het eens na bij het hoofdkantoor. Grote kans dat je dan een ander antwoord krijgt omdat dit soort dingen ook nog wel eens verkeerd geintrpeteerd kunnen worden. Zeker omdat de meeste kdv’s er naar streven de thuis situatie zo goed mogelijk na te creeeren. Zeggen zij ook nee heb je pech ben ik bang, maar anders is er misschien toch een mogelijkheid dat max daar ook lekker kan slapen.

Groetjes,

Michèle