Voor mama vooral dan! Eva was vandaag voor het laatst op het kdv waar ze 2,5 jaar heeft gezeten. Ik had bij de HEMA dierentompoucen besteld en een leuke foto van Eva met de tekst dat ze er voor het laatst was en met kusjes enzo. Eva voelde dat er wat was en was vroeg wakker. Ze riep meteen: ‘Mama taart halen!’ Ze wist dat ze mocht trakteren. Wij naar het kdv. Mocht ze daar op een mooie stoel zitten, met een speciale afscheidskroon op. De kinderen zongen liedjes en ze kreeg cadeautjes. Heel leuk. Toen zijn we de tompouce-jes gaan eten. Dat ging allemaal goed.
's Avonds kwamen papa, Max en ik Eva ophalen. Haar leidsters wilden Max ook graag nog zien. Toen was het afscheid toch raar! Ik haalde met een leidster haar spulletjes uit de mand en we haalden haar foto’s van het mandje en de kapstok. Al haar sporen werden gewist, alsof ze er nooit was geweest. Toen deed ze haar jas aan en knuffelde ze voor het laatst met de leidsters. Die hadden er echt moeite mee en ik zelf ook wel. Terwijl ze bij deze groep maar 3 maanden is geweest! Ik vond het leuk dat de leidsters zeiden dat dat andere kdv bofte dat er zo’n lief en leuk meisje bij hun kwam! Toen we echt weggingen, zei een leidster: ‘Ga maar gauw, ik kan hier niet tegen. Ik ga Eva zo missen!’ We gingen toen en ik zag dat ze moest huilen! Ik had zelf ook een brok in mijn keel. Je hecht je toch snel aan zo’n kdv en Eva had het erg naar haar zin! In de auto zei Eef nog: ‘Mama, Lien luien’. Ik: ‘Ja, Evelyn moest huilen he?’ Eva snapte het niet zo, dat ze daar nooit meer komt. Dat komt nog wel, ze gaat haar leidsters zeker missen, ook al is ze pas 2. Ik ken haar, ze hangt erg aan mensen wat dat betreft.
Ik hoop dat ze straks ook weer snel went, ze krijgt in elk geval leuke leidsters. Max zit in de klas naast haar…Ik vond het wel apart dat ik er zelf zo’n moeite mee had dat Eva weg ging, het voelde raar. En het kind moet in haar leven nog zoooo vaak afscheid nemen van dingen en mensen waar ze van houdt…Dit is nog niks eigenlijk, maar het was toch moeilijk! SNIF!
Groetjes Rainbow, trotse mama
Gewijzigd door - Rainbow op 28 Dec 2010 21:35:50