Eva heeft iets groots ingeslikt

Nou, ze deed echt nooit iets in haar mond en nu dus wel! We waren aan het spelen met een soort grote ministeck. Het is een wit bord met gaatjes erin en daar kun je dan gekleurde pinnetjes in doen, waarmee je een figuur kunt maken. De pinnetjes zijn van plastic en zijn best groot. Ze hebben een bolle bovenkant, ongeveer 1,5 cm in doorsnee en een pinnetje aan de onderkant van ongeveer 3 cm. Ze deed het in haar mond en ik zei dat ze het moest uitspugen…en ze slikte het door. Gelukkig bleef het niet hangen, ik had niet geweten wat ik dan had moeten doen. Doodeng! Maar normaal zou ze het uit gaan poepen en dat zal nu ook gebeuren, maar…dat ding is best groot dus en of dat er ‘onder’ door kan? Geen idee? Hebben jullie kindjes weleens iets groters ingeslikt en kon dat er later weer uit worden gepoept via dat kleine gaatje? Ik ben bang dat het blijft zitten omdat het te groot is…en wat dan?

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

ik zou even de dokter bellen, dan weet je het zeker. Mijn logische beredenering is dat het voor een deel ook kleiner gemaakt wordt in de maag (door al het maagzuur enzo) en dat het uiteindelijk wel zal passeren. maar zou het toch even navragen!

liefs woezel

Lilypie Third Birthday tickers

ik wil je geen schrik aanjagen maar volgens mij perforeerd hard plastic in de maag. of dat hard of zacht plastic was weet ik niet meer zou dus de dokter nu bellen!

Ik denk ook dat ik even een belletje zou doen naar de dokter.
Plastic, daar gebeurd namelijk niets mee in het lichaam, maar ik weet niet of die pin eraan kwaad kan.

Liefs, Anne

Dat pinnetje kan mogelijk wel schade aanrichten in het spijsverteringskanaal dus inderdaad: bellen voor overleg!

Groetekes, Sje

@Anne ja jij hebt voeding enzo gehad he maar weet jij zeker dat plastic geen kwaad kan want teggen mij werd gezegt dat het in de maag kan perforeren (dokter zei dat toen)

Ja, dat was waar ik aan dacht wat misschien kan gebeuren.
Maarre… plastic is niet echt voeding, hè?!

Enne… Rainbow ik wil je niet bang maken!
maar misschien toch een belletje…

Liefs, Anne

Gewijzigd door - lalala op 15 Apr 2011 20:45:07

Hoi .
ik zou ook ff idd een belletje naar de dr. doen. Weet dat jongste bij ons
wel eens een stukje van plastic van vorkje (die je krijgt bij de patat enzo)
heeft ingeslikt maar dat was hooguit 2 tot 3 mm. Heb de dr. daarover nooit
gebeld, maar was natuurlijk ook wat kleiner.
Succes ermee!
Gr. mama van 2kids

Als kind heb ik een keer een haarspeld ingeslikt. Van de huisarts moest ik een bolletje watten, omwikkeld in een blaadje sla doorslikken. Zo kon de speld zich vastpinnen in het bolletje watten en geen beschadiging aanbrengen en werd het uitgepoept.

Een kindje van een vriendin van me heeft eens metalen haarclip ingeslikt,
ze heeft er een mooie rontgenfoto aan overgehouden, dat moest van de dokter om te zien of de clip niet was open gesprongen, maar dat was gelukkig niet het geval… ze moest haar kindje ontbijtkoek laten eten…vraag me niet waarom. Bij haar is het er gewoon weer uitgekomen.

Ik wil je natuurlijk ook niet bang maken, maar ik zou zelf ook zeker bellen!!! Je wilt echt niet dat dat ergens de darm gaat afsluiten of perforeren…

Hoop dat het allemaal meevalt, laat je ons even weten hoe het is afgelopen?
Groetjes Carolien.

Lilypie Premature Baby tickers

Toch even de ha-post gebeld en we moeten langs komen. Dadelijk nog, na elven! Ik moet het pinnetje meenemen. Als ik zo kijk naar de grootte, weet ik niet meer zeker of ze het wel in heeft kunnen slikken. Het is echt behoorlijk. Maar het zat niet meer in haar mond toen ik meteen keek…En beter het zekere voor het onzekere nemen en beter even laten checken. Ik hoop wel, dat ze haar niet bv over laten geven voordat ze zeker weten dat dat ding er zit. Dat is zo zielig voor haar. Ze ligt nu lekker te slapen en straks moet ze er weer uit…Maar goed. Wordt vervolgd!

toch better safe than sorry succes

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor ,Alexander & Emily!!

“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”

Dat is toch even spannend Rainbow, hoe ging het bij de ha-post?

Groetjes,
M

@Rainbow: je hebtniets meer laten weten… ik ben een beetje bezorgd gaat het wel goed??

@Anne: ohw ik dacht dat je schreef dat plastic niets met het lichaam kon doen maar dat je niet weet of het pinnetje wel evt. iets kon doen.
nee plastic is geen voeding maar haha… ik dacht misschien heb je ook in je lessenpakket wat er niet in het lichaam thuishoort snapje

Gewijzigd door - MamavanRico op 16 Apr 2011 09:21:52

hoe is het nou met eva rainbow?

liefs woezel

Niks aan de hand met Eef! Ze lag heel diep te slapen en ik moest haar wakker maken. Ik legde uit dat we naar de dokter gingen omdat ze wat had ingeslikt en ze zei: ‘Ja, ikke opgeslikt!’ Ze zei zelf ook dat ze dat pinnetje opgegeten had. Ik in de auto met haar naar het ziekenhuis, zij in haar slaapzakje. In de wachtkamer scharrelde ze rond, praatjes voor 10 inmiddels. Waren we tegen half 12 aan de beurt. Ik moest de pin laten zien en die man: ‘Oh, dat kan geen kwaad. Het komt er vanzelf uit’. Dat was het. Hij keek verder niet ofzo. Ik zou ook niet hebben geweten hoe ze haar zouden moeten onderzoeken op zo’n post, maar ok. Ik stond echt binnen 30 seconden buiten en de wachtenden zeiden al: ‘So, dat is snel!’ Het is fijn om te weten dat het geen kwaad kon, maar als ze alleen maar die pin wilde zien (wat blijkbaar zo was), waarom moest ik Eva dan helemaal wakker maken? Ik vond het weer een nutteloos bezoekje eigenlijk, al vond Eva het wel stoer. Ze zei tegen iedereen die binnen kwam hallo en ze was gefacineerd door een spiegelbol daar. We gingen weer naar huis. Ze wilde daarna niet meer slapen, dus ze heeft maar bij ons gelegen. We wachten nu maar af of het er uit komt, wat volgens de arts gewoon gaat lukken. Fijn dat we nu weten dat het niet gevaarlijk is, maar 30 seconden (meer was het echt niet) zijn wel duur betaald en snel verdiend voor hun! Maar Eef voelt zich nog steeds kiplekker!

Da’s inderdaad een hoop heisa voor niets geweest. Maar ja, je bent toch weer gerust gesteld

Groetjes,
M

Oh fijn dat je je geen zorgen hoeft te maken.
Als ze verder hadden willen onderzoeken, hadden ze waarschijnlijk een röntgenfoto gemaakt ofzo om te zien waar het pinnetje zat.

Groetekes, Sje

oohww pff gelukkig, haha wij waren al ongerust
maar idd wel raar dat je haar daar helemaal voor wakker moest maken… maargoed. het is allemaal goed en dat is fijn! gelukkig maar!

gelukkig dat alles ok is, en jullie gerustgesteld zijn

gr. mama van 2 kids