Het hoort eigenlijk echt helemáál niet bij het gedrag van een diva, maar tóch doet ze het: als Eva een scheetje moet laten, doet ze eerst haar vingertje omhoog, zo van: komt’ie! Als wij dan luisteren, laat ze 'm! Wij moeten dan lachen, ja, bij een peuter doe je dat nog (ow wee als papa het zou doen) en dan ligt ze zelf ook helemaal dubbel. Ze is dan echt trots op haar eigen scheetje!
Wat ze ook doet: als ze een vieze snotneus heeft, komt ze naar je toe en veegt ze 'm bij voorkeur af aan je broek! Echt zo met dat hoofdje van links naar rechts, zo van: lekker uitsmeren die hap! Ze heeft er ook geen moeite mee om een snotpin op te likken als ik 'm niet metéén weghaal.
En nog iets: ze drinkt water uit bad, óók als ze er net in heeft geplast! Dat wil ik voorkomen natuurlijk, maar ze gaat dan gewoon liggen en drinkt.
Ze grijpt altijd net naar haar kruisje als ze heel vies heeft gepoept. Ok, ze zegt dan wel ‘bah’, maar daarna doet ze het gewoon nog een keer!
Tot slot: ze likt aan de tafel en aan mensen. Zo likte ze laatst aan mijn arm en aan mijn been. Ze legde een keer een broodstukje op tafel om het als een soort hondje met haar mond (dus zonder handen) van tafel te eten. De tafel werd daarna nog even bewerkt met een tongetje!
Allemaal best wel vieze dingen he? Hebben jullie ook van die viespeukjes?
Groetjes Rainbow, trotse mama