Eva bang was voor zwarte piet?

Vanmiddag hadden wij sinterklaas op het werk. Eva was niet bang uitgevallen en kroop zo naar voren, tot ze bij het podium was waar Sinterklaas op zat. Toen ze haar cadeau had gehad, een spiegeltje van V-tech, moest ze van mama (haha) bij Sint op schoot, voor de foto. Dat vond ze prima. Maar daarna wilde mama ook dat ze bij piet ging zitten en daar was ze niet van gecharmeerd. Zodra ze zijn zwarte gezicht zag, sloeg ze haar hoofdje naar achteren! Ze begon te huilen en spande heel haar lijfje om maar weg te kunnen! Piet zei nog: ‘Nou, die gaat straks vast turnen, ze kan zich in allerlei bochten wringen!’ Ze was echt bang van hem! Dat ze pepernoten van hem had gekregen, maakte haar niks uit! Ze is ook een beetje bang van een Irakese vriend van ons, omdat hij wat bruin is en blikkerende witte tanden heeft. Dat is ze niet gewend! Terwijl hij en zwarte piet toch allebei heel aardig zijn! Ik moest wel lachen hoe ze op piet reageerde! Ik heb er een foto van, maar die delete ik maar, het ziet er zo zielig uit en piet kijkt ook nep-beteuterd!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Ach gossie. Haha. Erik moest een keer brullen toen hij een Molukse vriendin van mij zag, dat ziet 'ie ook niet zo vaak. Toch ook wel geestig, niet? Hopelijk heeft ze nu geen trauma voor het leven opgelopen…

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Ah gossie die Eva. wij zijn gisteren met Rens naar de intocht van sinterklaas gegaan(bij ons in het dorp is dat altijd een week later) Sinterklaas interreseerde hem niet, maar de fanfare speelde en dat vond hij prachtig. hij was helemaal hyper.
Zwarte peit vond hij ook niet geweldig, maar onze smulpaap was nog wel te paaien met pepernoten. Echt bang is hij niet van donkere mensen maar je kunt wel aan hem merken dat hij ze wel vreemd vind. Toch is het best wel weer leuk om wat aan sinterklaas te doen. Alhoewel mama het nu misschien wel leuker vond als Rens.
Gaan jullie pakjesavond vieren? Wij nog niet dit jaar, Rens snapt het toch nog niet en die is 14 december ook jarig dus vind het anders nog een beetje veel voor hem. Heb wel echt zin in zijn verjaardag.

Groetjes Ramona

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Ha ha ha het tegenovergestelde van Morgan dus die piet wilde aaien en onder de indruk was van de kleurtjes van het pak en helemaal blij werd toen ze ook nog wat te eten kreeg. Maar eh moet wel zeggen morgan heeft een nigeriaanse leidster dus die is wel wat gewend.

Groetjes,

Michèle

Wat leuk dat Eva het zo naar haar zin had bij sinterklaas. Vervelend dat ze niets van zwarte piet moest hebben. Maar denk dat veel kindjes dat hebben. Wij kwamen afgelopen zaterdag een zwarte piet tegen in het winkelcentrum. Tim vond het helemaal niet eng, maar misschien ook omdat het een vrouwelijke piet was.
Weet nog wel dat hij toen hij nog baby was donkere mensen echt eng vond. Dan moest hij heel hard huilen.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

Gelukkig vind ze sinterklaas wel aardig!!

Seth heeft tot nu toe nog niet gereageerd op zwarte piet, en heeft er al wel wat gezien. Hij heeft het niet echt door volgens mij.
Eten jullie kindjes allemaal pepernoten? Ik heb ze Seth nog niet gegeven, ben veel te bang dat hij er in stikt!
Liefs, Anne

Lilypie First Birthday tickers

Anne ik was ook bang dat rens zou stikken in pepernoten. Zou ze hem zelf zomaar niet gegeven. Mijn man had hem er een paar gegeven en hij is er dol op. We deden ze eerst wel door de helft maar dat is niet nodig, pas vond hij bij het cb een hele en dat ging ook goed. Hij sabbelt erop totdat ze zacht zijn en slikt ze dan pas door.

Groetjes Ramona

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Doet morgan ook met de peper en kruitnoten. Ik moet ze echt verstoppen hier want ze neemt de zak in beslag.

Groetjes,

Michèle

Hahahah mijn dochter is juist bang voor Sinterklaas, ik denk omdat ze juist gewend is donkere mensen om zich heen te hebben, Die baard en mijter, janken en krijsen moest ze toen ze hem zag op het consulaat! hahahhaahahha

Grappig om te lezen hoe verschillend kindjes reageren op Sint en Piet! Eva zag niet eens dat de piet een mooi pak aan had, ze zag alleen zijn zwarte gezicht met van die lichte ogen! Ik heb van mezelf ook een sinterklaasfoto, ik was toen denk ik 2 jaar en je ziet mij ook brullend bij Sint zitten! Meerdere kindjes huilden!

@Sannn, wat een maf gezicht inderdaad, een zwarte piet met witte handen! Ik kan me voorstellen dat Nathan er maar raar van stond te kijken! Eigenlijk moet zo’n pietje met kinderen erbij wel in haar rol blijven! Bij de Kids Top 20 komen er ook weleens pieten en dan zie je echt dat het Nederlandse jongens zijn die geschminkt zijn. Echt met van die blauwe ogen enzo en dan hebben ze opeens bv stekels i.p.v. krulletjes. Ik kan me voorstellen dat iets oudere kindjes dat dan raar vinden, omdat piet gewoon zwart is en krullen heeft!

@Anne, Eva heeft gisteren ook 3 nootjes op en ze vond ze heerlijk. Papa zag dat ze er gisteren eentje van de grond had gepakt en dat ze er wat onwennig aan zat te likken. Maar thuis heb ik haar er eentje gegeven. Toen ze verschoond was en we haar neerzetten voor de pyjama, boog ze helemaal naar voren. Waarom? Nou, om de andere twee kruidnootjes ook te pakken. Die gingen achter elkaar naar binnen en dat ging prima. Ik geef haar er ook niet te veel, maar zo een paar vindt ze toch wel heel lekker! En kruidnoten worden snel zacht als je ze in je mond hebt!

Groetjes Rainbow, trotse mama

hahaha ik zie het al helemaal voor me.
4 december komen de zwarte pieten hier aan de deur, en komen dan binnen om pepernootjes aan rico te geven.
ik ben benieuwd hoe hij erop reageerd want vorig jaar was ie nog maar 3 maanden en toen snapte hij er helemaal geen bal van, toen ie bij sinterklaas op schoot zat, begon hij aan zijn baard te trekken, hihi ik vond het echt grappig.
en zwarte piet tja, daar vond ie weinig van, alleen zn hoed vond ie toen erg interesant.