Eten


#1

Eten is dat bij jullie ook een drama??

Mijn dochter bijna 8 eet bijna niks . Ik heb ook een zoon van 5 maar die lust helemaal niks .

Hij wil nog niet eens proeven hoe los ik dit op hebben jullie tips ??


#2

al eens geprobeerd om zelf het eten te maken, en niet zo’n voeding uit potjes, vaak word daar iets aan toegevoegd om het langer te bewaren, maar het kan zijn dat je kind dat niet graag eet. Probeer ook eens een smaakversterker erbij te doen. je kan niet na 2 keer zeggen dat je kind iets niet graag eet. een kind moet iets 10 keer geprobeerd hebben vooralleer het echt een duidelijk idee heeft dat het iets niet lust. Natuurlijk smaken verschillen, en het kan ook zijn dat iets bitter of zuur niet aan je kind besteed is, misschien krijgt hij zelfs last van buikkrampen en eet hij daardoor niet genoeg.
hoeveel geef je, want niet alle kinderen hebben evenveel nodig, misschien geef je wel teveel.Probeer eens wat minder te geven, en wacht eventueel nog een kwartier langer met geven zodat je kind zeker honger heeft, misschien dat je te vroeg geeft en dat je kind daardoor nog geen honger heeft


#3

Mijn kinderen (9 en 4,5) eten ook slecht.

De jongste lust alleen broccoli en kip. (zie kleuterforum), ze gaat gelijk kokhalzen en weigert eten.

Snoepen kan ze wel en liga of evergreen gaat er ook in.

Pureren lukt ook niet, ze eet het gewoon niet.

Af en toe geef ik dan maar een potje van olvarit (6 mndn), dat eet ze voor de helft(!).

De oudste gaat nu beter eten,maar wel muizenhappen, ze eet heel weinig.

Soms als er vriendinnetjes blijven eten scheppen die 2 x op, nou, dat maak ik nooit mee (hoef ik niet alles op te eten,mam??)

De jongste gaat 9 maart naar een kinderarts.

Ik hou je op de hoogte!

En voor tips:GRAAG!!!!!!!

gr. demelsa


#4

als je kind niet veel eet is dat niet erg maar als het helemaal niet wil eten zul je mischien is een spelletje ervan moeten maken maar van het eten iets leuks op zijn bord .vertel hem waarom hij moet eten en zeg dat hij anders naaar de dokter moet als ie niet eet dat wil ook wellis helpen . heb ik ook is bij de kleine gedaan .
en vraag is wat vindt jij lekker dan wat wil jij eten en ga je het dan ook eten
of geen snoep koek etc meer geven als ie niet eet .sochtens bv bij het ontbijt willen ze niet eten dan meld jij alvast dan is het de rest van de dag geen lekkere dingen en ook niet doen dus .
smiddags geef je ze weer een boterham met melk of wat ze sltijd drinken eten ze weer niet krijgen ze niks anders .
savondt doe je het zelfde dan is het de bedoeling dat jullie naar het eten een toetje nemen en dan zeggen hun natuuurlijk wil ok ook dan zeg jij neej want je hebt je bordt niet leeg .
en schep kleine porties op dan lijkt het voor een kind niet zoveel bij mij heeft het geholpen

probeer maar wat groetjes sars


#5

hallo,

ik ben sylvana en heb twee kids meisje van 10 en jongetje van 4.Het eten ging met hem een hele tijd goed en nou heeft ie inderdaad ook geen zin. Van de stoel dingetjes verzinnen dat ie vol is.Bij ons gaat ruben op de gang helemaal alleen dit vind ie echt verschrikkelijk bij ons blijft ie net zolang daar zitten totdat wij klaar zijn en dan wil hij dolgraag eten aan tafel.

Het gaat al beter nou hoef ik alleen maar te zeggen wil je graag naar de trap en dan zegt ruben al nee mamma ik eten.... het klinkt misschien streng maar het helpt wel en zo is het voor mijn dochter ook prettig om aan tafel te zitten omdat dan niet alle aandacht naar ruben gaat! groetjes syl