Eten

hallo
ik had even een vraagje.
Larissa is nu een half jaar en ik kan nu beginnen met potjes eten geven. Ze wil er alleen niks van weten. Ze vind alles heel vies en begint te huilen. Heeft iemand een tip voor mij?

groetjes tanja

Hi!

Bij onze dochter was het in het begin ook niks hoor. Denk bij de meeste kindjes.
Het is ook ineens heel anders natuurlijk om van een lepel te eten.
Je moet het gewoon blijven proberen, zelf rustig blijven, want het gaat echt wel lukken. (ook denk je misschien van niet )Verder kan je het beste een aantal dagen de zelfde smaak aanbieden, zodat ze hier aan kunnen wennen. Voor je het weet zit ze lekker te smullen!

quote:
hallo ik had even een vraagje. Larissa is nu een half jaar en ik kan nu beginnen met potjes eten geven. Ze wil er alleen niks van weten. Ze vind alles heel vies en begint te huilen. Heeft iemand een tip voor mij?

groetjes tanja

ja dankje voor de tip ik zal het wel proberen

Inderdaad elke keer dezlefde smaak geven, ook al lust ze het niet. Er komt een keer dat ze het wel lust. Begin ook met makkelijke smaken, dus 1 smaak per keer. Ik ben begonnen met banaan, is lekker zoet.

Lieve Tanja,

Wat leuk dat je dochtertje ook Larissa heet. Mijn dochter namelijk ook en die van mij is nu bijna een jaar. en ik kan me niet beter herinneren dan dat dochterlief een slechte eter is, vooral met het avond eten. Ik probeer om elke keer geen strijd van te maken, maar word gewoon zo boos dat ze bijna niks eet. Na 5 hapjes is het weer genoeg. Dan denk ik dat kan toch niet? Nu al genoeg? Pfff…vermoeiend echt waar elke dag weer dat gezeur aan tafel. En ik weet je moet niet weer iets anders aanbieden, maar mijn meisie is bijna een jaar en afgelopen zondag gewogen, ze is nog geen 8.5 kilo!!! Dus probeer ik van alles naast haar eigen eten uit om maar wat binnen te krijgen.

Dus ik hoop heel erg dat jou dochtertje niet zo word en dat het gewoon nog even wennen is voor haar. Misschien ligt het aan de naam ofzo….

In iedere geval veel sterkte en bedenk je bent niet de enige…

Groetjes,

Vartien

Our littel angel is Larissa