Eten

Hallo Hier de Ouders van Dewi onze Dochter

Ze is nu 3 weekjes en een paar dagen Oud.
Gelijk met de duer in huis te vallen.
Ze eet 130 cc Nutrilon maar ze blijft voor eten vragen het Con Bureau. zegt het volgende, Ja dat moet genoeg zijn is in mijn ogen een te makkelijk antwoord.

130 cc Voeding = 4 schepjes
Om ongeveer 3 a 4 uur komt ze echt krijsent voor eten.
Dus gemiddelt komt ze tussen de 3 en 4 uur en dan krijgt ze gewoon weer 130cc

Zou er een mogelijkheid kunnen zijn om zwaardere voeding te kunnen kopen zo ja welke?.
Of zou er een Kwart schepje bij het water mogen om de voeding wat zwaarder te maken

Hoor het heel erg graag

GR
Tim & Sandra

Gewijzigd door - ilcorvotim op 09 Sep 2007 22:45:17

3 weekies… 130 cc voeding per ? uur?

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor & Alexander!!

Thnx voor je snele reactie.
Zal het er nog even bij vermelden

ik neem dan toch aan dat dat 120 cc water plus 4 schepjes is…
ik ga er van uit dat je dan 6 flesjes nog geeft minstens

dat zou genoeg moeten zijn, maar waarom verhoog je niet naar 150 cc water en 5 schepjes per fles?.. is dat te zwaar ga je gewoon weer terug naar 120 cc. maar volgens mij heb je gewoon een hongerlapje daar

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor & Alexander!!

120 Cc is het met 4 schepjes

Dus dat zou geen probleem moeten zijn o mrichting de 150 cc te gaan en een 5de schpje er bij te doen.

Maar af en toe spuugt ze wel eens de helft van wat ze eet er uit. wat er op lijkt dat het al een grote hoeveelheid is voor der maag in houdt.

Jeske was vroeger ook zo’n spuger. Het is nu eindelijk minder. Ook zij was zo’n hongerlapje. Jeske kreeg altijd nutrilon omneo. Dat hielp wel een beetje.
Haar schema is netjes. Zo jong als Dewi is, moet ze om de 3 a 4 uur een fles hebben. Ze geven zelf wel aan wanneer er een fles af kan. Jeske sliep gewoon langer tussen de flessen…

je hebt ook voeding voor hongerige baby’s misschien is dat een optie??

groetjes Gytha

Ik heb in de winkel ook voeding voor hongereige baby’s zien staan.
Die vult meer omdat er meer vezels inzitten. Onze baby is ook een echte hongerlap. Maar wij zijn niet overgegaan op die andere voeding. We willen dat niet doen zonder overleg met het consultatiebureau. Als je baby harder groeit dan eigenlijk zou moeten ( is na te gaan met de groeilijn ) is het misschien wel een goed idee om over te gaan op de voeding voor hongerige baby’s. Dan heeft je kindje een iets voller gevoel maar krijgt niet meer kalorieen binnen dan nodig is.

hoi,

mijn dochter kwam ook echt wel om de 3 uur hoor…ik probeerde het vaak wel te rekken maar als ze honger hebben moeten ze eten!!
geef je kindje anders gewoon wat meer per voeding!! als ze dat nodig hebben en je kindje is nog zo klein. als je bv geeft weet je niet eens precies wat je kindje binnen krijgt…
gewoon proberen …

fenne

hier was het ook als lieke honger had moest ze eten en was echt niet te rekken!!
maar toen ze meer in haar flesje kreeg kwam ze om de 4 uur ipv 3 uur.

ook nu nog steeds op uur en tijd eten en niet rekken nee eten is het dan hahaha

misschien meer in de fles doen.

Het kunnen ook zuigbehoefte zijn he drinkt ze de fles snel leeg?

groetjes Gytha

Gewijzigd door - gytha en Lieke op 10 Sep 2007 15:54:34

Hoi Tim & Sandra,

hier woont ook zo’n kleine hongerlijer. Ik ben nooit overgestapt op de Nutrilon Forte (speciaal voor hongerige baby’s) maar heb altijd gewoon het aantal cc opgehoogd als ik merkte dat Zoë het er niet meer mee redde. Wij zaten ook binnen een maand op 150cc.

Succes!
Inge

mijn zoontje is ook 3 weekjes maar die eet zo´n 240 ml weg,
moet wel zeggen dat hij borstvoeding krijgt,dit kolf ik ook best vaak af,zodat ik zie hoeveel hij binnenkrijgt.

Hij komt om de 2 uur om te eten,behalve bij een regeldag.
dan komt hij vaker.
wie weet heeft je dochter ook een regeldag.
ik weet niet of je dan de flesvoeding iets op mag hogen.

veel liefs van Bianca mv Nicky(7 jaar) en Mika Dani 16/08/2007

Bianca mv Nicky en Mika Dani 16-08-2007

He Biebske

Ook grappig. Mijn dochter was ook 7 toen Nanik haar zusje werd geboren.
Vindt jou zoontje het ook zo leuk. Nanik is nu bijna 7 maanden en voor Dewi wordt het steeds leuker.
En voor jou is het ook weer even wennen denk ik. Had ik wel hoor

Bianca