Niet denken dat hij gefrustreerd wordt, je komt er maar op 1 manier achter: proberen!
Geen tandjes maakt niet uit. Ze knagen er toch wel doorheen. Die kaakjes zijn sterk genoeg en ze hoeven alleen maar te kauwen, ze hoeven nog niks af te happen. En kauwen doen ze met de zijkanten van de kaken. Aangezien het nog veel langer duurt voordat de eerste kiezen doorkomen die ze eigenlijk ook nodig hebben voor kauwen, maakt het niks uit of hij wel of geen snijtandjes heeft.
Onze oudste kreeg pas bij 9 maanden haar eerste tandje en toen kreeg ze al 3 maanden van alles aan kauw-baar voedsel. Geen probleem!
Brood gaf ik in het begin in blokjes en ze hebben hier ook vanaf het begin de korstjes mee opgegeten. Ze doen hier dus ook nooit moeilijk over de korstjes van het brood want ze weten niet beter dan dat ze ze ook moeten eten. Geen softie van maken dus: korstjes hoeven er echt niet per se afgesneden te worden. Althans, zo is mijn ervaring.
En ik gaf ze het brood vanaf het begin met een kindervorkje (nijntje-bestek of een gebaksvorkje) en niet met de hand. Zo leerden ze zelf ook heel snel om met een vorkje te eten.
Groetekes, Sje