Eten weigeren

Ik weet dat er hele topics zijn over niet willen eten, daar heb ik net al op gezocht. Maar dat ging meestal over kindjes die alleen 's avonds zaten te klooien. Ik heb er sinds woensdag eentje die niets meer wil. 's Ochtends schuift ze haar pap in een minuut naar binnen, heel gulzig, waarna ze ook weer met open mond naast mij gaat staan, want ik eet dan yoghurt met muesli of Brinta. Dat lust Eva wel…Het lijkt alsof ze niet genoeg heeft, maar het kan ook gewoon bedelen zijn. Het ligaatje rond half 11 gaat ook nog goed, maar dan gaat het fout. Ze wil geen brood meer, geen fruit, geen avondeten en soms weigert ze zelf haar toetje. Drinken gaat prima. Nu is ze wel verkouden en heeft ze soepoogjes, maar toch. Ze krijgt groeimelk en daar zitten de nodige voedingsstoffen in, maar toch ben ik bang dat ze te weinig krijgt. Is het normaal dat kindjes AL het eten weigeren? Normaal eet ze erg goed!

Daarstraks aten we zalm en aardappeltjes. Er lag op Eva’s bord precies hetzelfde als op dat van ons. Mevrouw móest en zou van onze borden eten. Nou, niet dus. Kom nou! Kwaad! Gisteren wilde ze ook niet dat opa haar voerde, normaal vindt ze dat prima. Ze eet graag zelf en dan eet ze meestal wel…Nu dus niet meer. Zou het komen door het niet helemaal lekker zijn, of is het wéér een ppp-fase? Ik vind Eva steeds moeilijker worden in haar gedrag. Niet slapen, niet eten…Pfff. Gelukkig speelt ze wel gezellig en huilt ze weinig (overdag dan), want anders zou ik echt gaan gillen van zo’n puber! Dat zo’n kind van de lucht kan leven, ik krijg al honger als ik eraan denk dat ik alleen 's ochtends maar kan eten…

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lekker hè pp tijd

Ik weet niet of je haar tussen de middag wel is eens wat anders geeft?

Hier werkt de afwissing voor broodeten perfect. gewoon brood, tosti, croissant. En hier geen stukje meer maar dubbel gevouwen.

Hier gaat het avondeten op het moment weer redelijk maar wij hebbne het ook gehad. Maar dan at hij wel de rest van de dag goed.

Je zou 's morgens wat meer kunnen geven, kijken of ze het opeet.

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Lekker laten gaan Rainbow!
Net doen of het je niets kan schelen, ze kiest er zelf voor om niet te eten!

Ik snap dat het lekker makkelijk gezegd is, maar ik denk dathet echt het beste is.
Als ze echt honger krijgt, dan gaat ze wel eten.
Het is gewoon lekker dwars doen.

Veel sterkte ermee!
Liefs, Anne

Hier is het ook al een tijdje drama met eten. Gelukkig alleen wel met het avondeten. Hij wil alles zelf doen en dat gaat redelijk, maar de laatste paar dagen wil hij dat ook niet meer. Z’n toetje wil hij ook niet. Ik denk(hoop) dat het door kiezen komt. Verder negeer ik het gewoon en wij eten wel lekker verder.

liefs

Hoi hoi,
hier zit er ook zo eentje met af en toe van die periodes hoor. De eerste dag vind ik het vervelend en moet ik ook weer even wennen, maar na de eerste dag weet ik ook weer, oh ja, dat werk zo, negeren, niet willen eten, dan maar niet. Na een paar dagen is het over en worden de oren weer van mijn hoofd gegeten

Lfs

Gewoon negeren inderdaad. Zij wil niet eten dan eet je niet, maar niet zeuren om iets anders. Net als laatst met morgan bij ons. Zij wilde niet slapen, nou meid slaap je niet mamma doe der dopjes wel in en klaar ik klara. 2 nachten duurde het en nu slaapt ze weer gewoon door.

Groetjes,

Michèle

Wij hebben het een paar weken gehad dat Nick smorgens zijn pap at en hooguit nog een soepstengeltje maar meer niet. paar hapjes brood en dat was het. Drinken altijd goed. Het zal vast een pp actie zijn Want nu is hij alles aan het inhalen. Hij eet me echt de oren van de kop!!

Misschien dat juist het slechte eten ook het probleem is (geweest) met de beroerde nachten. Dat hij honger heeft gehad… Maar ja, ik ga midden in de nacht geen maaltijd voor meneer klaarmaken

Het gaat weer voorbij dus. Ik vond het in het begin erg rot maar het werd onderhand een gewoonte dat hij bijna niets at. Tot ineens zijn eetlust er weer was. En dan denk je weer van geef ik hem niet te veel

En vaak wil Nick ook van ons bord eten terwijl hij hetzelfde heeft. Nu schep ik eerst zijn bordje vol en daarna gelijk de mijne en dat helpt (nu nog althans)

Groetjes Bianca

Hahah nou dat is hier ookal een tijdje bezig, 's ochtends eet ze pap, wil ze nog een boterham, drinken soms zelfs een fruitje, dan rond 10 uur drinkt ze rooibosthee met of een boterhammetje of wat koekjes, en dan is het klaar, soms wil ze dan nog wel een paar happen lunch, soms helemaal niets en dit gaat door tot de volgende ochtend, en dan heeft ze natuurlijk weer hardstikke honger, lijkt ook wel dat als ik me er mee bemoei ze heel veel zeurt terwijl op school, met papa en met de nanny alles lekker opgepeuzeld word! hahahah deugnieten zijn het!

Rico is ook aan het weigeren pfff
vooral als ie toevallig een potje krijgt omdat wij iets eten waarvan ik nog niet wil dat ie het eet, of dat we toevallig gewoon es brood eten.
en het moet al helemaal geen vis zijn, dan hapt ie het wel van de lepel maar dan spettert hij het uit, of laat het uit zijn mond lopen.
of hij doet gewoon zijn mond niet open.
echt lastig he,
maargoed ik zet zijn bord weg als ie na 5x nog aan het weigeren is.
toetje geef ik wel gewoon, ik zie dat niet als beloning hij heeft dat gewoon ook nodig, en die tip heb ik ook gewoon gekregen van de arts toen hij daar ook eten ging weigeren.
hij heeft ook gewoon yoghurt nodig.
maargoed meestal weigert hij dat dan ook

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Dylano moet ook geen potjes meer. als ze eenmaal met de pot meeeten dan zit daar ook voor hun geen smaak meer aan. Dylano eet intussen gewoon echt alles mee (niet dat hij alles eet, maar dat is zijn probleem) en eten wij een keer extra brood dan Dylano ook.

Liefs Michelle

Herkenbaar allemaal! Eva weigert ook een potje als ze ziet dat wij iets anders hebben. Ze at op maandag en woensdag nog potjes (en met smaak), omdat we dan laat zijn vanwege ons werk, maar dat lukt alleen als wij pas eten als zij in bed ligt. En dan heb ik zelf honger!

Vandaag ging het al wat beter. Ze zag er wel vreselijk uit, met kleine dichte plakoogjes. Echt zielig. Haar wimpertjes plakten van de smurrie aan elkaar en haar oogjes stonden ook een beetje scheef. Maar ze was wel vrolijk. Ze heeft een klein beetje gegeten van een worstenbroodje, wat geroosterde boterham met pindakaas, een Frutapura, een paar stukjes kip en behoorlijk wat aardbeienkwark. Nog lang niet wat we gewend zijn, maar het lijkt (LIJKT) beter te gaan! Nu moet ik wel zeggen dat we een wokschotel hadden die echt gortdroog was, dus ik begreep dat ze dat niet zo lekker vond. Maar ja, ze kreeg toch niks anders, want wij aten het ook op. Het was nog duur ook, dus het moest op!

mooi dat het wat beter met Eva lijkt te gaan. Wie weet heeft ze de strijd opgegeven?! Laten we het hopen.
Joey heeft overigens nooit potjes gehad, ik heb altijd zelf zijn eten gemaakt en eventueel ingevoren. Als we dan iets aten wat hij nog beter niet kon eten, dan haalde ik wat uit de vriezer zodat hij dat kon eten. Ik vind het prima dat die potjes er zijn, maar het is mij toch echt te duur en ik moet toch ook voor papa en mama eten kopen en maken!

Lfs

Rainbow:
Wij doen exact hetzelfde hoor als we later zijn met werk. Dan krijgt Nick ook een potje en dan eten wij pas als hij op bed ligt. Ik vind die potjes dan ook een uitkomst. Het is natuurlijk anders dan zelfgemaakt eten maar zolang het er nog ingaat vind ik het prima. Verder eet Nick ook alles mee. De ene keer wat minder dan de andere keer. Logisch, hebben we zelf ook een smaakvoorkeur. Maar ik ga geen potje geven als wij bijvoorbeeld pannenkoeken eten. Die eet hij dan lekker mee. Het heeft ook geen zin om dan een potje te geven omdat hij ziet dat wij wat anders eten.

En ze is nog een beetje verkouden dus gaat er waarschijnlijk ook minder in haar maagje omdat ze zich niet zo heel lekker voelt.

Beterschap.

Groetjes Bianca

@ Rainbow als Eva haar oogjes zo koeken sop ze dan wat los met een watje en wat gekookt lauw water. Wrijf dan van buiten naar binnen. Zo maak je ze schoon en haal je het vuil eruit zonder dat het pijn doet.

Groetjes,

Michèle

Nora is ook al een week flink aan het weigeren, wel alleen 's avonds.

We hadden het idee ‘een beetje’ genept te worden door mevrouw, want na 1 hap wil ze geen eten meer en begint TOETJE te roepen en wanneer het dan niet komt, begint ze te huilen. Daarom hebben we besloten bij dit gedrag ook geen toetje te geven. Op dinsdag en donderdag krijgt ze op de creche tussendoor al yoghurt of vla, dus ze krijgt genoeg zuivel binnen.

We leggen het haar wel uit waarom ze geen toetje krijgt. Of ze het snapt, weet ik niet. Wel een beetje van mn geloof gevallen dus, want ik was best wel tegen toetje-weigeren. Maar nu ze deze leeftijd heeft en dit soort geintjes uithaalt, voel ik me wel heel sullig om dan aan te komen met een teoetje voor de prinses op de erwt.

Rainbow, hoe gaat met Eva’s oogjes?

Fijn dat ze weer beter eet Rainbow, kan indd best door de verkoudheid komen. Arm schaapje met der oogjes.

Liefs Michelle

ja ik dacht laatst ook; dan hij ook maar een boterham
maargoed het zat in mijn hoofd dat ik m dan te kort deed (ja i know dom)
dus wilde persee dat ie in ieder geval avond eten binnen kreeg.
laatst aten we ook eens een boterham sá vonds maar toen heb ik gewoon knakworsten gemaakt
denk dan heeft ie toch een soort van warm binnen gekregen

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Dat is de juiste instelling Inge

Liefs Michelle

Het gaat gelukkig beter met de zielige oogjes en ook met eten! Ze heeft vandaag echt goed gegeten op het kdv. Oók twee Nijntjekoeken, wat ik te veel van het goede vond. Dat ga ik dus even melden: slechts 1x snoep/koekje op een dag. Ik heb liever dat ze dan iets hartigs geven. Maar goed, ze heeft thuis met smaak macaroni op. Alleen het toetje lustte ze niet meer. Ze had vast genoeg na die koeken! Hopelijk komt ons bunker-kindje weer terug!

@Michele, zo heb ik haar oogjes inderdaad afgespoeld. Met steeds een nieuw watje. Nou, je snapt dat mevrouw daar niets van moest hebben! Bleren! Gillen! Maar het moest toch. Ze bewoog zoveel, dat het gele troepje overal zat, tot op haar voorhoofd, maar de ‘behandeling’ hielp wel! Het is bijna over!