Ik weet dat er hele topics zijn over niet willen eten, daar heb ik net al op gezocht. Maar dat ging meestal over kindjes die alleen 's avonds zaten te klooien. Ik heb er sinds woensdag eentje die niets meer wil. 's Ochtends schuift ze haar pap in een minuut naar binnen, heel gulzig, waarna ze ook weer met open mond naast mij gaat staan, want ik eet dan yoghurt met muesli of Brinta. Dat lust Eva wel…Het lijkt alsof ze niet genoeg heeft, maar het kan ook gewoon bedelen zijn. Het ligaatje rond half 11 gaat ook nog goed, maar dan gaat het fout. Ze wil geen brood meer, geen fruit, geen avondeten en soms weigert ze zelf haar toetje. Drinken gaat prima. Nu is ze wel verkouden en heeft ze soepoogjes, maar toch. Ze krijgt groeimelk en daar zitten de nodige voedingsstoffen in, maar toch ben ik bang dat ze te weinig krijgt. Is het normaal dat kindjes AL het eten weigeren? Normaal eet ze erg goed!
Daarstraks aten we zalm en aardappeltjes. Er lag op Eva’s bord precies hetzelfde als op dat van ons. Mevrouw móest en zou van onze borden eten. Nou, niet dus. Kom nou! Kwaad! Gisteren wilde ze ook niet dat opa haar voerde, normaal vindt ze dat prima. Ze eet graag zelf en dan eet ze meestal wel…Nu dus niet meer. Zou het komen door het niet helemaal lekker zijn, of is het wéér een ppp-fase? Ik vind Eva steeds moeilijker worden in haar gedrag. Niet slapen, niet eten…Pfff. Gelukkig speelt ze wel gezellig en huilt ze weinig (overdag dan), want anders zou ik echt gaan gillen van zo’n puber! Dat zo’n kind van de lucht kan leven, ik krijg al honger als ik eraan denk dat ik alleen 's ochtends maar kan eten…
Groetjes Rainbow, trotse mama